header
Image from OpenLibrary

برنامج قائم على الإرشاد باللعب لتحسين اللغة وعلاقتها بمفهوم الذات لدى الأطفال ذوي التأخر اللغوي / مقدم من الباحثة شريهان مصطفى عبد الهادي محمد؛ إشراف أ.د. سهير كامل أحمد، د. ولاء عبد العزيز محمد. Remainder of title /

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 128 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • A program based on play guidance to improve language and its relationship to the self- concept of children with language delay [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371.397914
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: 2024. أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، Summary: هدف البحث التحقق من فاعلية برنامج قائم على الإرشاد باللعب لتحسين اللغة وعلاقتها بمفهوم الذات لدى الأطفال ذوي التَّأخر اللغوي، وتكونت عينة البحث من (10 (أطفال متأخرين لغويًّا، تراوحت أعمارهم من (4 سنوات و4 أشهر- 5 سنوات و9 أشهر). وقد اشتملت أدوات البحث على مقياس مهارات التواصل (إعداد: سهير كامل، بطرس حافظ 2023). مقياس ستانفورد ـ بينيه الصورة الخامسة للذكاء (إعداد: جال هـ. رويد تعريب وتقنين صفوت فرج، 2011) ـ مقياس مفهوم الذات المصور للأطفال العاديين وذوي الاحتياجات الخاصَّة (إعداد: مديحة الجنادي 2013). وبرنامج البحث (إعداد الباحثة). استخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبي ذا المجموعة الواحدة. وتوصَّلت الباحثة إلى فاعلية البرنامج القائم على الإرشاد باللعب في تحسين اللغة ومفهوم الذات لدى الأطفال ذوي التَّأخر اللغوي واستمرار هذا الأثر في القياس التتبعى.Summary: The research aims to prepare a Program based on play guidance to improve Language and its relationship to the self- concept of children with Language Delay , the research sample consisted of (10) children with aged between, (4,4m-5,9m) years ,Tools of the research instruments included test of communication skills prepared by(Sohair Kamel Ahmed and Boutros Hafez Boutros/2023) the self-concept scale(Madiha AL –Janady/2013),(stanford-Binet scale-Fifth Edition –applaying the short image only)(the counseling program /prepared by the researcher),the results of The research resulted in the effectiveness of a Program based on play guidance to improve Language and its relationship to the self- concept of children with Language Delay.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.03.Ph.D.2024.شر.ب (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031975000

2024. أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة،

ببليوجرافيا: صفحات 97-108.

هدف البحث التحقق من فاعلية برنامج قائم على الإرشاد باللعب لتحسين اللغة وعلاقتها بمفهوم الذات لدى الأطفال ذوي التَّأخر اللغوي، وتكونت عينة البحث من (10 (أطفال متأخرين لغويًّا، تراوحت أعمارهم من (4 سنوات و4 أشهر- 5 سنوات و9 أشهر). وقد اشتملت أدوات البحث على مقياس مهارات التواصل (إعداد: سهير كامل، بطرس حافظ 2023). مقياس ستانفورد ـ بينيه الصورة الخامسة للذكاء (إعداد: جال هـ. رويد تعريب وتقنين صفوت فرج، 2011) ـ مقياس مفهوم الذات المصور للأطفال العاديين وذوي الاحتياجات الخاصَّة (إعداد: مديحة الجنادي 2013). وبرنامج البحث (إعداد الباحثة). استخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبي ذا المجموعة الواحدة. وتوصَّلت الباحثة إلى فاعلية البرنامج القائم على الإرشاد باللعب في تحسين اللغة ومفهوم الذات لدى الأطفال ذوي التَّأخر اللغوي واستمرار هذا الأثر في القياس التتبعى.

The research aims to prepare a Program based on play guidance to improve Language and its relationship to the self- concept of children with Language Delay , the research sample consisted of (10) children with aged between, (4,4m-5,9m) years ,Tools of the research instruments included test of communication skills prepared by(Sohair Kamel Ahmed and Boutros Hafez Boutros/2023) the self-concept scale(Madiha AL –Janady/2013),(stanford-Binet scale-Fifth Edition –applaying the short image only)(the counseling program /prepared by the researcher),the results of The research resulted in the effectiveness of a Program based on play guidance to improve Language and its relationship to the self- concept of children with Language Delay.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library