تنمية بعض المفاهيم الفيزيائية ومهارات التفكير الإيجابي لدى طفل الروضة باستخدام كتاب إلكتروني تفاعلي /
رانية جلال الدين محمد المحلاوي،
تنمية بعض المفاهيم الفيزيائية ومهارات التفكير الإيجابي لدى طفل الروضة باستخدام كتاب إلكتروني تفاعلي / Developing some physical concepts and positive thinking skills of kindergarten children using an interactive e-book إعداد رانية جلال الدين محمد المحلاوي ؛ إشراف منال عبد العال مبارز، سميرة السيد عبد العال. - 355 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CD.
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.
ببليوجرافيا: صفحات 154-179.
هدفت الدراسة الحالية إلى تنمية المفاهيم الفيزيائية باستخدام كتاب إلكتروني تفاعلي للأطفال بالاضافة الى تنمية مهارات التفكير الإيجابي والمتمثلة في "التوقع الإيجابي المتفائل، التخيل"، لدي طفل الروضة. The current research examines the effectiveness of an interactive e-book in developing some physical concepts and positive thinking skills for a kindergartner. The research group includes two groups - control and experimental - of 30 children aged 5-7 years from the Qalyub Distinguished Experimental Language School of Qalyub Educational Administration. The experimental and control groups are exposed to the measurement. The educational materials include an interactive e-book while the study instruments consist of an illustrated physical concepts test and a positive thinking scale for children (optimistic positive expectation-positive imagination). The study established the effectiveness of the interactive e-book in developing some physical concepts and positive thinking skills for the kindergartener in favor of the experimental group.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
رياض الاطفال
المفاهيم الفيزيائية كتاب الكتروني تفاعلي طفل الروضة مهارات التفكير الإيجابي
372.218
تنمية بعض المفاهيم الفيزيائية ومهارات التفكير الإيجابي لدى طفل الروضة باستخدام كتاب إلكتروني تفاعلي / Developing some physical concepts and positive thinking skills of kindergarten children using an interactive e-book إعداد رانية جلال الدين محمد المحلاوي ؛ إشراف منال عبد العال مبارز، سميرة السيد عبد العال. - 355 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CD.
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.
ببليوجرافيا: صفحات 154-179.
هدفت الدراسة الحالية إلى تنمية المفاهيم الفيزيائية باستخدام كتاب إلكتروني تفاعلي للأطفال بالاضافة الى تنمية مهارات التفكير الإيجابي والمتمثلة في "التوقع الإيجابي المتفائل، التخيل"، لدي طفل الروضة. The current research examines the effectiveness of an interactive e-book in developing some physical concepts and positive thinking skills for a kindergartner. The research group includes two groups - control and experimental - of 30 children aged 5-7 years from the Qalyub Distinguished Experimental Language School of Qalyub Educational Administration. The experimental and control groups are exposed to the measurement. The educational materials include an interactive e-book while the study instruments consist of an illustrated physical concepts test and a positive thinking scale for children (optimistic positive expectation-positive imagination). The study established the effectiveness of the interactive e-book in developing some physical concepts and positive thinking skills for the kindergartener in favor of the experimental group.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
رياض الاطفال
المفاهيم الفيزيائية كتاب الكتروني تفاعلي طفل الروضة مهارات التفكير الإيجابي
372.218