header

The impact of brand authenticity on brand trust : moderating role of consumer ethnocentrisme /

Maha Khaled Sayed,

The impact of brand authenticity on brand trust : moderating role of consumer ethnocentrisme / /تأثير اصالع العلامه التجاريه علي ثقه العلامه /الدور الوسيط للنزعه العرقيه / القوميه by Maha Khaled Sayed ; supervised By Dr Gamal Sayed Abd-ElAziz. - 156 pages + 20 pages : illustrations ; 30 cm. + CD.

Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.

Bibliography: pages 126-146.

As the most populated country in the Middle East, Egypt is home to 97 million people, making it the world's 15th most populous nation. Egypt's yearly population growth rate is 2.45%, resulting in an additional two million customers per year. A large population makes it one of the world's fastest-growing food markets, despite its price-conscious customers. Food costs have increased significantly since the Egyptian pound was floated, which reduced its worth by around 60%. This has affected Egyptian consumers' purchasing habits. Because imported food and agricultural items have doubled in price as a result of the Egyptian pound's floating, various campaigns have been developed to promote native products, which are generally less expensive than their imported counterparts. Egypt's leaders were also concerned about boosting exports in order to boost the country's hard currency inflow. As a result of the preceding factors, the Egyptian government is reportedly working to reduce imports by 25% in order to protect domestic industry and foreign currency reserves. Also there is a problem facing organization, as the Egyptian people have less trust in domestic that resulting to that there is no credibility in information given from them so this means the consumer don’t feel that the brand is real, original , true, credible..etc.

The purpose of this research is to measure the impact of brand authenticity on brand trust and the moderating role of consumer ethnocentrism applied on National Egyptian E-learning University, through the use of quantitative research design. Conceptual model has been developed and tested through quantitative analysis, using an online questionnaire. Students of Egyptian e-learning and academic staff in other relevant institutions were sent through an online version was made using Google forms (available at www.google.com/forms). Staff and students who frequently dine out at restaurants have been sent an online survey via academic email.
392 questionnaire copies have been collected through Non-probabilistic convenience sampling is used to determine the size of the sample, and this size is determined by looking at how many people were included in similar research in the past.
The analysis of this thesis was done using the statistical package for social sciences (SPSS V28) for both descriptive and inferential statistics, and (SmartPLS 3.2.9) for SEM-PLS modeling.
The study revealed that there is a positive relationship between brand authenticity and brand trust towards the Egyptian products especially food sectors. The consumer ethnocentrism has moderated the relationship between the brand authenticity and brand trust negatively and the interpretation behind this relationship is driven by the fact the most of preferred brands are not Egyptian brand. باعتبار مصر الدولة الأكثر اكتظاظًا بالسكان في الشرق الأوسط ، فإن مصر هي موطن لـ 97 مليون شخص ، مما يجعلها الدولة الخامسة عشر في العالم من حيث عدد السكان. يبلغ معدل النمو السكاني السنوي في مصر 2.45٪ ، مما ينتج عنه مليوني عميل إضافي سنويًا. إن وجود عدد كبير من السكان يجعلها واحدة من أسرع أسواق المواد الغذائية نموًا في العالم ، على الرغم من عملائها المهتمين بالأسعار. زادت تكاليف الغذاء بشكل كبير منذ تعويم الجنيه المصري ، مما قلل من قيمته بنحو 60٪. وقد أثر ذلك على عادات الشراء لدى المستهلكين المصريين. نظرًا لأن أسعار المواد الغذائية والزراعية المستوردة تضاعفت نتيجة تعويم الجنيه المصري ، فقد تم تطوير حملات مختلفة للترويج للمنتجات المحلية ، والتي تكون عمومًا أقل تكلفة من نظيراتها المستوردة. كما أبدى قادة مصر قلقهم بشأن زيادة الصادرات من أجل زيادة تدفق العملة الصعبة للبلاد. نتيجة للعوامل السابقة ، أفادت التقارير أن الحكومة المصرية تعمل على خفض الواردات بنسبة 25٪ لحماية الصناعة المحلية واحتياطيات العملات الأجنبية. كما أن هناك مشكلة تواجه المنظمة ، حيث أن الشعب المصري لديه ثقة أقل في المنتجات المصريه مما أدى إلى عدم وجود مصداقية في المعلومات المقدمة منهم ، وهذا يعني أن المستهلك لا يشعر أن العلامة التجارية حقيقية ، وأصلية ، وصحيحة ، وذات مصداقية. ..إلخ.

الغرض من هذا البحث هو قياس تأثير أصالة العلامة التجارية على ثقة العلامة التجارية والدور المعدل للنزعة العرقية الاستهلاكية المطبقة في الجامعة المصرية الوطنية للتعليم الإلكتروني ، من خلال استخدام تصميم البحث الكمي. تم تطوير النموذج المفاهيمي واختباره من خلال التحليل الكمي باستخدام استبيان عبر الإنترنت. تم إرسال طلاب التعليم الإلكتروني المصري وأعضاء هيئة التدريس في المؤسسات الأخرى ذات الصلة من خلال نسخة عبر الإنترنت تم إنشاؤها باستخدام نماذج Google (متوفرة على www.google.com/forms). تم إرسال استبيان عبر الإنترنت إلى الموظفين والطلاب الذين يتناولون الطعام كثيرًا في المطاعم عبر البريد الإلكتروني الأكاديمي.
تم جمع 392 نسخة من الاستبيان من خلال أخذ العينات الملائمة غير الاحتمالية لتحديد حجم العينة ، ويتم تحديد هذا الحجم من خلال النظر في عدد الأشخاص الذين تم تضمينهم في بحث مماثل في الماضي.
تم تحليل هذه الأطروحة باستخدام الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية (SPSS V28) لكل من الإحصاء الوصفي والاستنتاجي ، و (SmartPLS 3.2.9) لنمذجة SEM-PLS.
وكشفت الدراسة أن هناك علاقة إيجابية بين أصالة العلامة التجارية وثقة العلامة التجارية تجاه المنتجات المصرية خاصة قطاع الأغذية. أدت النزعة العرقية الاستهلاكية إلى تعديل العلاقة بين أصالة العلامة التجارية وثقة العلامة التجارية بشكل سلبي ، كما أن التفسير الكامن وراء هذه العلاقة مدفوع بحقيقة أن معظم العلامات التجارية المفضلة ليست علامة تجارية مصرية




Text in English and abstract in Arabic & English.


Business Administration

Brand authenticity brand trust consumer ethnocentrism

658