" ألعاب الواقع الافتراضي وعلاقتها بالأفكار اللاعقلانية وسمات الشخصية لدى المراهقين "
ريم نبيل محمود الشرشابي،
" ألعاب الواقع الافتراضي وعلاقتها بالأفكار اللاعقلانية وسمات الشخصية لدى المراهقين " Virtual reality games and its relationship to irrational thoughts and personality traits among adolescents" رسالة مقدمة من الباحثة ريم نبيل محمود الشرشابي؛ اشراف أ.د .أميمة مصطفى كامل، أ.د. حنان محمد إسماعيل. - 172صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CD.
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
ببليوجرافيا: صفحات 142-153.
مشكلة الدراسة وحدودها" يحتوى على مقدمة الدراسة، مشكلة الدراسة، أهداف الدراسة، أهمية الدراسة، مصطلحات الدراسة
الفصل الثانى : يتضمن هذا الفصل ثلاث محاور رئيسية وهى كالأتى: (الواقع الافتراضي، الألعاب الإلكترونية، الأفكار اللاعقلانية، سمات الشخصية) والتطور التاريخى للألعاب واهميتها وانواعها وايجابيتها وسلبياتها، كما تحدثت الدراسة عن خصائص الواقع الأفتراضى وانواعه وخصائصة، ومفهوم البيئة الأفتراضية والجماعات الأفتراضية وسلبياتها، وتناول الفصل خصائص سمات الشخصية والعوامل المتحكمة في بناء الشخصية وتصنيفات سمات الشخصية ونظرياتها وطرق قياسها، كما تناول الأفكار اللاعقلانية وخصائصها ونظرياتها والأفكار اللاعقلانية التي تؤدي إلى الاضطراب الانفعالي و الجـوانب الإيجابية والسلبية للنظرية والانتقادات الموجهة للنظرية.
The problem of the study and its limitation, contains the introduction to the study, the problem of the study, the objectives of the study, the importance of the study, and the terminology of the study.
Chapter II: This chapter includes three main axes, which are as follows: (virtual reality, electronic games, irrational thoughts, personality traits) and the historical development of games, their importance, types, positives and negatives. The study also talked about the characteristics of virtual reality, its types and characteristics, the concept of the virtual environment and virtual groups and their negatives, and the chapter dealt with the characteristics Personality traits, factors controlling personality building, classifications of personality traits, theories, and methods for measuring them. He also addressed the characteristics of irrational thoughts. Its characteristics, theories, irrational ideas that lead to emotional disturbance, positive and negative aspects of the theory, and criticisms directed at the theory.
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
المراهقون - علم النفس
ألعاب الواقع الأفتراضى الأفكار اللاعقلانية سمات الشخصية
155.5
" ألعاب الواقع الافتراضي وعلاقتها بالأفكار اللاعقلانية وسمات الشخصية لدى المراهقين " Virtual reality games and its relationship to irrational thoughts and personality traits among adolescents" رسالة مقدمة من الباحثة ريم نبيل محمود الشرشابي؛ اشراف أ.د .أميمة مصطفى كامل، أ.د. حنان محمد إسماعيل. - 172صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CD.
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
ببليوجرافيا: صفحات 142-153.
مشكلة الدراسة وحدودها" يحتوى على مقدمة الدراسة، مشكلة الدراسة، أهداف الدراسة، أهمية الدراسة، مصطلحات الدراسة
الفصل الثانى : يتضمن هذا الفصل ثلاث محاور رئيسية وهى كالأتى: (الواقع الافتراضي، الألعاب الإلكترونية، الأفكار اللاعقلانية، سمات الشخصية) والتطور التاريخى للألعاب واهميتها وانواعها وايجابيتها وسلبياتها، كما تحدثت الدراسة عن خصائص الواقع الأفتراضى وانواعه وخصائصة، ومفهوم البيئة الأفتراضية والجماعات الأفتراضية وسلبياتها، وتناول الفصل خصائص سمات الشخصية والعوامل المتحكمة في بناء الشخصية وتصنيفات سمات الشخصية ونظرياتها وطرق قياسها، كما تناول الأفكار اللاعقلانية وخصائصها ونظرياتها والأفكار اللاعقلانية التي تؤدي إلى الاضطراب الانفعالي و الجـوانب الإيجابية والسلبية للنظرية والانتقادات الموجهة للنظرية.
The problem of the study and its limitation, contains the introduction to the study, the problem of the study, the objectives of the study, the importance of the study, and the terminology of the study.
Chapter II: This chapter includes three main axes, which are as follows: (virtual reality, electronic games, irrational thoughts, personality traits) and the historical development of games, their importance, types, positives and negatives. The study also talked about the characteristics of virtual reality, its types and characteristics, the concept of the virtual environment and virtual groups and their negatives, and the chapter dealt with the characteristics Personality traits, factors controlling personality building, classifications of personality traits, theories, and methods for measuring them. He also addressed the characteristics of irrational thoughts. Its characteristics, theories, irrational ideas that lead to emotional disturbance, positive and negative aspects of the theory, and criticisms directed at the theory.
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
المراهقون - علم النفس
ألعاب الواقع الأفتراضى الأفكار اللاعقلانية سمات الشخصية
155.5