تصميم حملة إعلانية لقاعات العرض بقصر الفنون عبر مواقع التواصل الاجتماعي في ضوء نظرية التحليل الثقافي /
سارة أحمد أحمد فؤاد نصر شلبي،
تصميم حملة إعلانية لقاعات العرض بقصر الفنون عبر مواقع التواصل الاجتماعي في ضوء نظرية التحليل الثقافي / Designing an Advertising campaign for the Halls of Palace of Arts through Social Media in view of Cultural Analysis Theory بحث مقدم من الدارسة سارة أحمد أحمد فؤاد نصر شلبي؛ اشراف أ. د . خالد محمد سرور، أ. م. د . إسلام عبد الحميد زكي. - 233صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CD.
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2021.
ببليوجرافيا: صفحات 213-226.
يحتوي هذا البحث على ستة فصول تتناول منهجية البحث والدراسات المرتبطة به، ثم عرض مفهوم المعارض وقاعات العرض الفنية وأنواعها المختلفة، كما تناول دور المنسق الفني في إعداد وتنسيق المعارض في قاعات قصر الفنون مع تحديد أهمية الحملة الإعلانية وخطوات التخطيط الجيد لها، وكيفية تصميم الانفوجرافيك وعرض خطوات ومراحل تطبيقه على مواقع التواصل الاجتماعي، وتوضيح أهمية ونشأة المواقع واستعراض أهم وأكثر النماذج استخداماً لشبكات التواصل كوسيلة للاتصال الفعال بين فئات الجمهور الغير متخصص بالفن في ضوء نظرية التحليل الثقافي، واستنتاجاً لما سبق تم توضيح أهداف وحدود التجربة مع التوصل لعدد من الحلول التصميمية ثم نتائج وتوصيات البحث والمراجع والملخص ومستخلصه باللغتين العربية والأجنبية This research contains six chapters including the research methodology and related studies, then presenting the concept of exhibitions and art galleries with their various types. It also dealt with the role of the artistic coordinator in preparing and coordinating exhibitions in the halls of the Palace of Arts, while defining the significance of the advertising campaigns and steps for their good planning, how to design an infographic and display the steps and stages of its application on social network websites, explaining the significance and emergence of the websites and reviewing the most important and most used models for social networks as a means of effective communication between groups of non-art audiences in light of cultural analysis theory. In conclusion, the objectives and limits of the experience were explained with a number of design solutions being reached and then the findings and recommendations of the research, the references, the summary and its abstract in both Arabic and foreign languages.
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
التواصل الاجتماعي
تصميم حملة إعلانية بقصر الفنون عبر مواقع التواصل الاجتماعي التحليل الثقافي
302.234
تصميم حملة إعلانية لقاعات العرض بقصر الفنون عبر مواقع التواصل الاجتماعي في ضوء نظرية التحليل الثقافي / Designing an Advertising campaign for the Halls of Palace of Arts through Social Media in view of Cultural Analysis Theory بحث مقدم من الدارسة سارة أحمد أحمد فؤاد نصر شلبي؛ اشراف أ. د . خالد محمد سرور، أ. م. د . إسلام عبد الحميد زكي. - 233صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CD.
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2021.
ببليوجرافيا: صفحات 213-226.
يحتوي هذا البحث على ستة فصول تتناول منهجية البحث والدراسات المرتبطة به، ثم عرض مفهوم المعارض وقاعات العرض الفنية وأنواعها المختلفة، كما تناول دور المنسق الفني في إعداد وتنسيق المعارض في قاعات قصر الفنون مع تحديد أهمية الحملة الإعلانية وخطوات التخطيط الجيد لها، وكيفية تصميم الانفوجرافيك وعرض خطوات ومراحل تطبيقه على مواقع التواصل الاجتماعي، وتوضيح أهمية ونشأة المواقع واستعراض أهم وأكثر النماذج استخداماً لشبكات التواصل كوسيلة للاتصال الفعال بين فئات الجمهور الغير متخصص بالفن في ضوء نظرية التحليل الثقافي، واستنتاجاً لما سبق تم توضيح أهداف وحدود التجربة مع التوصل لعدد من الحلول التصميمية ثم نتائج وتوصيات البحث والمراجع والملخص ومستخلصه باللغتين العربية والأجنبية This research contains six chapters including the research methodology and related studies, then presenting the concept of exhibitions and art galleries with their various types. It also dealt with the role of the artistic coordinator in preparing and coordinating exhibitions in the halls of the Palace of Arts, while defining the significance of the advertising campaigns and steps for their good planning, how to design an infographic and display the steps and stages of its application on social network websites, explaining the significance and emergence of the websites and reviewing the most important and most used models for social networks as a means of effective communication between groups of non-art audiences in light of cultural analysis theory. In conclusion, the objectives and limits of the experience were explained with a number of design solutions being reached and then the findings and recommendations of the research, the references, the summary and its abstract in both Arabic and foreign languages.
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
التواصل الاجتماعي
تصميم حملة إعلانية بقصر الفنون عبر مواقع التواصل الاجتماعي التحليل الثقافي
302.234