header

العلاقة بين مفهوم الذات القرائى ودافعية الانجاز لدى الاطفال ذوى صعوبات التعلم بالحلقة الاولى من مرحلة التعليم الاساسى / (Record no. 13758)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 025190000a22003370004500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GICUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223025455.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 081008s2008 ua d f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.04.M.Sc.2008.نر.ع
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نرمين محمود احمد
245 12 - TITLE STATEMENT
Title العلاقة بين مفهوم الذات القرائى ودافعية الانجاز لدى الاطفال ذوى صعوبات التعلم بالحلقة الاولى من مرحلة التعليم الاساسى /
Statement of responsibility, etc. نرمين محمود احمد ؛ اشراف جابر عبدالحميد جابر : منى حسن السيد بدوى
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The relatationship between reading self - concept and achievement motivation among children with learing disabilities at the firt stage of basic education
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. نرمين محمود احمد :
Date of publication, distribution, etc. 2008
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 193 ص :
Other physical details رسوم بيانية ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - معهد الدراسات و البحوث التربوية - قسم الارشاد النفسى و التربوى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. على الرغم من ترسخ العلاقة بين مفهوم الذات الاكاديمى للانجاز فى هذا المجال الا ان التطور الحديث فى ادوات قياس هذا المفهوم قد افرد لة مساحة اكبر للبحث العلمى نتج عنها ظهور مفهوم حديث نسبيا على البيئة العربية هو مفهوم الذات القرائى حيث تتناول الدراسة الحالية هذا المفهوم الحديث وتبحث فى علاقتة بمفهوم اصيل فى مجال علم النفس التربوى الا وهو الدافعية للانجاز باعتبارة المتغير الذى يمكن الاعتماد علية فى احداث تغييرات من شأنها نهضة المجتمع ورفاهيتة
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الدافعية للانجاز
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term صعوبات التعلم القرائية
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مفهوم الذات القرائى
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name جابر عبدالحميد جابر :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منى حسن السيد بدوى :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Fatma
Reviser Cataloger
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.04.M.Sc.2008.نر.ع 01010100013639000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.04.M.Sc.2008.نر.ع 01020100013639000 22.09.2023 CD - Rom 13639.CD