أنشطة مقترحة قائمة على التخيل لتنمية مهارات الفهم التاريخي لدى تلاميذ الصفوف الثلاثة الأولى من التعليم الأساسي / (Record no. 162404)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 06259namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20250223033030.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 231026s2022 ua aaaafrmmmm 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | EG-GICUC |
Language code of summary or abstract | ara |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
Holding library | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 371.3 |
Edition number | 21 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 371.3 |
Edition number | 21 |
097 ## - Thesis Degree | |
Thesis Level | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | Cai01.23.01.M.Sc. 2022.نر.أ |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | نرمين جمعة جمعة عبد النبى، |
Relator term | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | أنشطة مقترحة قائمة على التخيل لتنمية مهارات الفهم التاريخي لدى تلاميذ الصفوف الثلاثة الأولى من التعليم الأساسي / |
Statement of responsibility, etc. | إعداد الباحثة نرمين جمعة جمعة عبد النبى ؛ اشراف أ.د إلهام عبد الحميد فرج؛ أ.د.م سامح إبراهيم عوض الله. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | "Proposed Activities based on imagination to develop the Historical understanding For students in the first three grades of basic education" |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2022. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 353 صفحة : |
Other physical details | ايضاحيات ؛ |
Dimensions | 25cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Source | rdacontent |
Content type term | text |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Source | rdamedia |
Media type term | Unmediated |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Source | rdacarrier |
Carrier type term | volume |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 255-258. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | مستخلص البحث: هدف هذا البحث إلى تنمية مهارات الفهم التاريخى لدى تلاميذ الصفوف الثلاثة الاولى من التعليم الاساسى من خلال تنفيذ بعض الأنشطة التعليمية المقترحة القائمة على التخيل، واستخدم البحث كلا من المنهج الوصفى فى إعداد الإطار النظرى، والمنهج شبه التجريبى لإجراء الدراسة الميدانية للبحث، وتمثلت أدوات البحث ومواده التعليمية فى قائمة مهارات الفهم التاريخى، اختبار مهارات الفهم التاريخى، بطاقات تحليل محتوى مناهج الأنشطة (كتب أكتشف) لتلاميذ الصفوف الثلاثة الأولى من التعليم الاساسى، وتصور مقترح للأنشطة التعليمية للصفوف الثلاثة الأولى من التعليم الأساسى، وكراسة أنشطة تعليمية قائمة على التخيل لتنمية مهارات الفهم التاريخى للصف الثالث الأبتدائى، ودليل المعلم فى تنفيذ الأنشطة التعليمية وتوصل البحث إلى وجود فرق دال "إحصائياً" عند مستوى دلالة (0.01) بين متوسطي درجات تلاميذ المجموعة التجريبية في التطبيق القبلي والبعدي لاختبار مهارات الفهم التاريخي ككل، ولكل مهارة على حدة لصالح التطبيق البعدي. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The aim of this research was to develop the historical comprehension skills of students of the first three grades of basic education through the implementation of some proposed educational activities based on imagination, and the research used both the descriptive curriculum in the preparation of the theoretical framework, and the semi-experimental curriculum to conduct the field study of the research, and the research tools and its educational materials were a list of historical comprehension skills, a test of historical comprehension skills, cards analyzing the content of activity curricula (discover books) for students of the first three grades of basic education, a proposed visualization of educational activities for the first three grades of basic education, a booklet of activities imagination-based educational development The research found a difference "statistically" at a significant level (0.01) between the average scores of the experimental group Students in the tribal and dimensional application of the test of historical understanding skills as a whole, and for each skill individually in favor of the dimensional application.<br/>Research tools:-A list of historical comprehension skills suitable for students of the first three grades of basic education.-content analysis cards of activity curricula (discover books) for the first three grades of basic education.-testing the skills of historical understanding for third grade primary students. -a proposed conception of educational activities for the first three grades of basic education. -a brochure of proposed educational activities based on imagination to develop the skills of historical understanding for the first three grades of basic education.-the teacher's guide in the implementation of the proposed educational activities.<br/>Research sample:- number of (50) male and female students of the third grade of Primary School in Youssef Mahmoud Youssef educational administration – Giza governorate.<br/> |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Additional physical form available note | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Language note | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | .طرق التدريس |
Source of heading or term | 1 |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | أنشطة تعليمية |
-- | تلاميذ الصفوف الثلاثة الأولى من التعليم الاساسى |
-- | مهارات الفهم التاريخى |
-- | تلاميذ الصفوف الثلاثة الأولى من التعليم الاساسى. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | إلهام عبد الحميد فرج |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | سامح إبراهيم عوض الله |
Relator term | مشرف أطروحة. |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
Uniform Resource Identifier | <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a> |
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA] | |
Numeration | 01-01-2023 |
Titles and other words associated with a name | إلهام عبد الحميد فرج |
-- | سامح إبراهيم عوض الله |
Dates associated with a name | يحي عطية سليمان |
-- | شادية عبد الحليم تمام |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
Divisons | قسم المناهج وطرق التدريس |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Nadia |
Reviser | Essam |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | Not for loan | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.23.01.M.Sc. 2022.نر.أ | 01010100030676000 | 26.10.2023 | Thesis |