header

أنشطة مقترحة قائمة على التخيل لتنمية مهارات الفهم التاريخي لدى تلاميذ الصفوف الثلاثة الأولى من التعليم الأساسي / (Record no. 162404)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06259namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223033030.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 231026s2022 ua aaaafrmmmm 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title EG-GICUC
Language code of summary or abstract ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.3
Edition number 21
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.3
Edition number 21
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.01.M.Sc. 2022.نر.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نرمين جمعة جمعة عبد النبى،
Relator term إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أنشطة مقترحة قائمة على التخيل لتنمية مهارات الفهم التاريخي لدى تلاميذ الصفوف الثلاثة الأولى من التعليم الأساسي /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة نرمين جمعة جمعة عبد النبى ؛ اشراف أ.د إلهام عبد الحميد فرج؛ أ.د.م سامح إبراهيم عوض الله.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title "Proposed Activities based on imagination to ‎develop the Historical understanding For students in the first three ‎grades of basic education"
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 353 صفحة :
Other physical details ايضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rdacontent
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 255-258.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. مستخلص البحث: هدف هذا البحث إلى تنمية مهارات الفهم التاريخى لدى تلاميذ الصفوف الثلاثة الاولى ‏من التعليم الاساسى من خلال تنفيذ بعض الأنشطة التعليمية المقترحة القائمة على التخيل، ‏واستخدم البحث كلا من المنهج الوصفى فى إعداد الإطار النظرى، والمنهج شبه التجريبى ‏لإجراء الدراسة الميدانية للبحث، وتمثلت أدوات البحث ومواده التعليمية فى قائمة مهارات الفهم ‏التاريخى، اختبار مهارات الفهم التاريخى، بطاقات تحليل محتوى مناهج الأنشطة (كتب ‏أكتشف) لتلاميذ الصفوف ‏الثلاثة الأولى من التعليم الاساسى، وتصور مقترح للأنشطة ‏التعليمية للصفوف الثلاثة الأولى من التعليم الأساسى، وكراسة أنشطة ‏تعليمية قائمة على ‏التخيل لتنمية مهارات الفهم التاريخى للصف الثالث الأبتدائى، و‏دليل المعلم فى تنفيذ الأنشطة ‏التعليمية‏ وتوصل البحث إلى وجود فرق دال "إحصائياً" عند مستوى دلالة (0.01) بين ‏متوسطي درجات تلاميذ المجموعة ‏التجريبية في التطبيق القبلي والبعدي لاختبار مهارات الفهم ‏التاريخي ككل، ولكل مهارة على حدة ‏لصالح التطبيق البعدي.‏
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The aim of this research was to develop the historical comprehension skills of students of the first three grades of basic education through the implementation of some proposed educational activities based on imagination, and the research used both the descriptive curriculum in the preparation of the theoretical framework, and the semi-experimental curriculum to conduct the field study of the research, and the research tools and its educational materials were a list of historical comprehension skills, a test of historical comprehension skills, cards analyzing the content of activity curricula (discover books) for students of the first three grades of basic education, a proposed visualization of educational activities for the first three grades of basic education, a booklet of activities imagination-based educational development The research found a difference "statistically" at a significant level (0.01) between the average scores of the experimental group Students in the tribal and dimensional application of the test of historical understanding skills as a whole, and for each skill individually in favor of the dimensional application.<br/>‏Research tools:-A list of historical comprehension skills suitable for students of the first three grades of basic education.-content analysis cards of activity curricula (discover books) for the first three grades of basic education.-testing the skills of historical understanding for third grade primary students.‏ -a proposed conception of educational activities for the first three grades of basic education.‏ -a brochure of proposed educational activities based on imagination to develop the skills of historical understanding for the first three grades of basic education.‏-the teacher's guide in the implementation of the proposed educational activities.<br/>Research sample:- number of (50) male and female students of the third grade of Primary School in Youssef Mahmoud Youssef educational administration – Giza governorate.‏<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Language note النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element .طرق التدريس
Source of heading or term 1
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term أنشطة تعليمية
-- تلاميذ الصفوف الثلاثة الأولى من التعليم ‏الاساسى
-- مهارات الفهم التاريخى
-- تلاميذ الصفوف الثلاثة الأولى من التعليم ‏الاساسى.‏
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إلهام عبد الحميد فرج
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سامح إبراهيم عوض الله
Relator term مشرف أطروحة.
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA]
Numeration 01-01-2023
Titles and other words associated with a name إلهام عبد الحميد فرج
-- سامح إبراهيم عوض الله
Dates associated with a name يحي عطية سليمان
-- شادية عبد الحليم تمام
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Divisons قسم المناهج وطرق التدريس
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nadia
Reviser Essam
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type
Dewey Decimal Classification Not for loan المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.01.M.Sc. 2022.نر.أ 01010100030676000 26.10.2023 Thesis