تطوير أدوار الأكاديمية المهنية للمعلمين بمصر في ضوء خبرات بعض الدول / (Record no. 162490)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04375namaa22004331i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20250223033033.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 230305s2022 ua a frm 000 arand d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | EG-EULC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-EULC |
Modifying agency | EG-EULC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE | |
Geographic area code | f-ua--- |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
Holding library | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 370.962 |
Edition number | 21 |
092 0# - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 370.962 |
Edition number | 21 |
097 ## - Thesis Degree | |
Thesis Level | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | Cai01.23.02.M.Sc.2022.إي.ت |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | إيمـان عثمـان حـامد، |
Relator term | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | تطوير أدوار الأكاديمية المهنية للمعلمين بمصر في ضوء خبرات بعض الدول / |
Statement of responsibility, etc. | إيمـان عثمـان حـامد ؛ إشراف نجوى يوسف جمال الدين، وفاء أحمد ابوزيد. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Developing the roles of the Professional Academy for Teachers in Egypt in light of the experiences of some countries |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2022 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | : 235 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Source | rda content |
Content type term | text |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Source | rdamedia |
Media type term | Unmediated |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Source | rdacarrier |
Carrier type term | volume |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات. 206-219. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدفت الدراسة الحالية في تطوير أدوار الأكاديمية المهنية للمعلمين في مجال التنمية المهنية للمعلم، في ضوء خبرات بعض الدول، التعريف بأهم الاتجاهات التربوية الحديثة في مجال التنمية المهنية للمعلم، والاسترشاد بها في تطوير أدوار الأكاديمية المهنية للمعلمين، والتعريف بطبيعة الأكاديمية المهنية للمعلمين محليًّا وعالميًّا، من حيث فلسفتها، وأهدافها، وأدوارها، وتستخدم الدراسة المنهج الوصفي، تم تحديد حجم عينة البحث، وَفْقَ المعالم التي تم تحديدها في ضَوْء حجم المجتمع محلّ البحث (أعضاء هيئة التعليم المصري، ومديرو فروع الأكاديمية المهنية للمعلمين بالمحافظات والمدربون، والمراجعون الخارجيون المعتمدون بالأكاديمية المهنية للمعلمين)، حيث درجة الثقة (95%)، نسبة الخطأ المسموح به بحدود (5%)، ودرجة الصلاحية(2%). |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The study aims of developing the roles of the professional academy for teachers in Egypt in light of the experiences of some countries. Introducing the most important modern educational trends in the field of teachers’ professional development and utilizing them in developing the roles of the PAT. Defining the nature of the PAT, locally and internationally, in terms of its philosophy, goals and roles. Highlighting the most important justifications calling for the development of the PAT at the present time, with the aim of improving its roles in teachers’ professional development, in light of recent trends. The study uses the descriptive approach, which reviews how to develop the roles of the PAT. The size of the sample was determined according to the parameters identified in light of the size of the population (Teachers, directors of the branches of the PAT in governorates, trainers and external auditors accredited by the PAT, where the degree of confidence is (95%), the permissible percentage of error is within (5%), and the degree of validity is (2%).<br/> |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Additional physical form available note | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Language note | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | التعليم |
Source of heading or term | 1 |
Geographic subdivision | مصر. |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | مصر. |
-- | تطوير. |
-- | دوار الأكاديمية المهنية للمعلمين |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | نجوى يوسف جمال الدين،. |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | وفاء أحمد ابوزيد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
Uniform Resource Identifier | <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a> |
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA] | |
Numeration | 01-01-2022 |
Titles and other words associated with a name | وفاء أحمد ابوزيد |
-- | نجوى يوسف جمال الدين، |
Universities | جامعة القاهرة. |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
Divisons | قسم أصول التربية |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Mohamady |
Reviser | Nadia |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Koha item type | Thesis |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | Not for loan | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.23.02.M.Sc.2022.إي.ت | 01010100029490000 | 30.10.2023 | Thesis |