header

تطوير أدوار الأكاديمية المهنية للمعلمين بمصر في ضوء خبرات بعض الدول / (Record no. 162490)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04375namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223033033.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 230305s2022 ua a frm 000 arand d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-EULC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-EULC
Modifying agency EG-EULC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE
Geographic area code f-ua---
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 370.962
Edition number 21
092 0# - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 370.962
Edition number 21
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.02.M.Sc.2022.إي.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إيمـان عثمـان حـامد،
Relator term إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title تطوير أدوار الأكاديمية المهنية للمعلمين بمصر في ضوء خبرات بعض الدول /
Statement of responsibility, etc. إيمـان عثمـان حـامد ؛ إشراف نجوى يوسف جمال الدين، وفاء أحمد ابوزيد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Developing the roles of the Professional Academy for Teachers in Egypt in light of the experiences of some countries
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent : 235 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rda content
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات. 206-219.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية في تطوير أدوار الأكاديمية المهنية للمعلمين في مجال التنمية المهنية للمعلم، في ضوء خبرات بعض الدول، التعريف بأهم الاتجاهات التربوية الحديثة في مجال التنمية المهنية للمعلم، والاسترشاد بها في تطوير أدوار الأكاديمية المهنية للمعلمين، والتعريف بطبيعة الأكاديمية المهنية للمعلمين محليًّا وعالميًّا، من حيث فلسفتها، وأهدافها، وأدوارها، وتستخدم الدراسة المنهج الوصفي، تم تحديد حجم عينة البحث، وَفْقَ المعالم التي تم تحديدها في ضَوْء حجم المجتمع محلّ البحث (أعضاء هيئة التعليم المصري، ومديرو فروع الأكاديمية المهنية للمعلمين بالمحافظات والمدربون، والمراجعون الخارجيون المعتمدون بالأكاديمية المهنية للمعلمين)، حيث درجة الثقة (95%)، نسبة الخطأ المسموح به بحدود (5%)، ودرجة الصلاحية(2%).
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aims of developing the roles of the professional academy for teachers in Egypt in light of the experiences of some countries. Introducing the most important modern educational trends in the field of teachers’ professional development and utilizing them in developing the roles of the PAT. Defining the nature of the PAT, locally and internationally, in terms of its philosophy, goals and roles. Highlighting the most important justifications calling for the development of the PAT at the present time, with the aim of improving its roles in teachers’ professional development, in light of recent trends. The study uses the descriptive approach, which reviews how to develop the roles of the PAT. The size of the sample was determined according to the parameters identified in light of the size of the population (Teachers, directors of the branches of the PAT in governorates, trainers and external auditors accredited by the PAT, where the degree of confidence is (95%), the permissible percentage of error is within (5%), and the degree of validity is (2%).<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Language note النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم
Source of heading or term 1
Geographic subdivision مصر.
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مصر.
-- تطوير.
-- دوار الأكاديمية المهنية للمعلمين
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نجوى يوسف جمال الدين،.
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name وفاء أحمد ابوزيد
Relator term مشرف أطروحة.
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA]
Numeration 01-01-2022
Titles and other words associated with a name وفاء أحمد ابوزيد
-- نجوى يوسف جمال الدين،
Universities جامعة القاهرة.
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Divisons قسم أصول التربية
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Mohamady
Reviser Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type
Dewey Decimal Classification Not for loan المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.02.M.Sc.2022.إي.ت 01010100029490000 30.10.2023 Thesis