header

تنمية حل المشكلات والاستمتاع بالتعلم لدي طفل الروضة باستخدام برنامج يدمج بين مدخل (STEAM) وتعلم الروبوت / (Record no. 162658)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05394namaa2200433 i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033039.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 230513s2022 ua a frm 000 arand d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
Language code of sung or spoken text eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.218
092 04 - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.218
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.05.Ph.D.2022.حب.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number حبيبة محمد محمود رشيد،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title تنمية حل المشكلات والاستمتاع بالتعلم لدي طفل الروضة باستخدام برنامج يدمج بين مدخل (STEAM) وتعلم الروبوت /
Statement of responsibility, etc. اعداد حبيبة محمد محمود رشيد ؛ اشراف منى محمد على جاد، وائل عبدالله محمد على، زينب على محمد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Developing Problem-Solving and Enjoyment of Learning for the Kindergarten Child Using a Program that Integrates STEAM Approach and Robot Learning
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 235 صفحة :
Other physical details ايضاحيات؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rda content
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات. 167-201.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحك الحك ككككض إلى دراتككككة ف ع يكة لضن مج يدمج لين مدخل لتنمية حل المشكلات ااستكتمت ب ل لتم ل لدط ل ل الضا كة، اقد شكم عينة البح ع ى مجموعة 7( تككككنوا ، من مل ك - البحك التي تلاونك من ) 15 ( ل تا ال كة االكنين تتضااأ معمك رهل لين ) 6 را ككة ع ى مب رق ق ع مسككتركك ف رتككمي ل لمح فظة ال ضلية ااعتمد البح ع ى القي س القب ي االبمكد لمجموعكة البحك ، ااشككككتم ك المواد التم يميكة ل بحك ع ى: لضنك مج عك لمي اللابيض اصككديقي الضالو ، ادليل المم مة اتلاون مداا البح ع ى: اختب ر حل المشككلات المصككور، ااتتم رة المق ل ة الش صية لقي س استتمت ب ل لتم ل. 0( لين متوتككطي رت ‚ امتكك ض نت ج البح عن من يوجد فضق دا إحصكك ي عند مسككتوط ) 01 درج مل مجموعة البح في التطبيقين القب ي االبمد سختب ر حل المشلات المصور لص لح اتم ل الضالو لك ل ك ع يكة في STEAM التطبيق البمكد ، ايتصكككك البضنك مج الكن يكدمج لين مكدخكل تنمية مه را حل المشكلات لد مل مجموعة البح ، ايوجد اختتف في درجة اتكتمت ب مل الضا كة عينة البح ل لتم ل في اتكتم رة المق ل ة الشك صكية قبل المد تطبيق لضن مج ل ع لمي اللابيض اصديقي الضالو ل لص لح التطبيق البمد .
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current research aims to study the effectiveness of a program that integrates STEAM approach and robot learning to develop problem-solving and enjoyment of learning for kindergarten child. The research sample consists of 15 children (boys and girls) aged 6-7 years from Ali Mubarak Kindergarten official language hosted rooms. The research is based on the pre and post-measurement of the research group. The educational materials of the research include programs, such as My Big World, My Robot Friend and Teacher’s Guide. The research instruments include an illustrated problem-solving test and an interview form to measure enjoyment of learning. The results of the research revealed that there is a statistically significant difference at the level of (0.01) between the average scores of the children of the research group in the pre- and post-applications of the illustrated problem-solving test in favor of the post-application. The program, which integrates the STEAM approach, is effective in developing problem-solving skills of the children of the research group. There is a difference in the degree to which kindergarten children (the sample) enjoy learning through the interview form in the pre- and post- the application of the programs ”My Big World and My Robot Friend” in favor of the post application<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element رياض الاطفال
Source of heading or term qrmak
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term حل المشكلات.
-- الاستمتاع بالتعلم.
-- تعلم الروبوت.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name وائل عبدالله محمد على.
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منى محمد على جاد.
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name زينب على محمد.
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2022
Supervisory body وائل عبدالله محمد على.
-- منى محمد على جاد.
-- زينب على محمد.
Discussion body محمود أحمد محمود نصر.
-- سميرة السيد عبد العال.
Universities جامعة القاهرة.
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية.
Department قسم دراسات الطفولة.
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 29663 Cai01.23.05.Ph.D.2022.حب.ت 01010100029663000 30.10.2023 30.10.2023 Thesis