تنمية حل المشكلات والاستمتاع بالتعلم لدي طفل الروضة باستخدام برنامج يدمج بين مدخل (STEAM) وتعلم الروبوت / (Record no. 162658)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 05394namaa2200433 i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033039.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 230513s2022 ua a frm 000 arand d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
Language code of sung or spoken text | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 372.218 |
092 04 - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 372.218 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | دكتـــــوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.23.05.Ph.D.2022.حب.ت |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | حبيبة محمد محمود رشيد، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | تنمية حل المشكلات والاستمتاع بالتعلم لدي طفل الروضة باستخدام برنامج يدمج بين مدخل (STEAM) وتعلم الروبوت / |
Statement of responsibility, etc. | اعداد حبيبة محمد محمود رشيد ؛ اشراف منى محمد على جاد، وائل عبدالله محمد على، زينب على محمد. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Developing Problem-Solving and Enjoyment of Learning for the Kindergarten Child Using a Program that Integrates STEAM Approach and Robot Learning |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2022. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 235 صفحة : |
Other physical details | ايضاحيات؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Source | rda content |
Content type term | text |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Source | rdamedia |
Media type term | Unmediated |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Source | rdacarrier |
Carrier type term | volume |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات. 167-201. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدف البحك الحك ككككض إلى دراتككككة ف ع يكة لضن مج يدمج لين مدخل لتنمية حل المشكلات ااستكتمت ب ل لتم ل لدط ل ل الضا كة، اقد شكم عينة البح ع ى مجموعة 7( تككككنوا ، من مل ك - البحك التي تلاونك من ) 15 ( ل تا ال كة االكنين تتضااأ معمك رهل لين ) 6 را ككة ع ى مب رق ق ع مسككتركك ف رتككمي ل لمح فظة ال ضلية ااعتمد البح ع ى القي س القب ي االبمكد لمجموعكة البحك ، ااشككككتم ك المواد التم يميكة ل بحك ع ى: لضنك مج عك لمي اللابيض اصككديقي الضالو ، ادليل المم مة اتلاون مداا البح ع ى: اختب ر حل المشككلات المصككور، ااتتم رة المق ل ة الش صية لقي س استتمت ب ل لتم ل. 0( لين متوتككطي رت ‚ امتكك ض نت ج البح عن من يوجد فضق دا إحصكك ي عند مسككتوط ) 01 درج مل مجموعة البح في التطبيقين القب ي االبمد سختب ر حل المشلات المصور لص لح اتم ل الضالو لك ل ك ع يكة في STEAM التطبيق البمكد ، ايتصكككك البضنك مج الكن يكدمج لين مكدخكل تنمية مه را حل المشكلات لد مل مجموعة البح ، ايوجد اختتف في درجة اتكتمت ب مل الضا كة عينة البح ل لتم ل في اتكتم رة المق ل ة الشك صكية قبل المد تطبيق لضن مج ل ع لمي اللابيض اصديقي الضالو ل لص لح التطبيق البمد . |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The current research aims to study the effectiveness of a program that integrates STEAM approach and robot learning to develop problem-solving and enjoyment of learning for kindergarten child. The research sample consists of 15 children (boys and girls) aged 6-7 years from Ali Mubarak Kindergarten official language hosted rooms. The research is based on the pre and post-measurement of the research group. The educational materials of the research include programs, such as My Big World, My Robot Friend and Teacher’s Guide. The research instruments include an illustrated problem-solving test and an interview form to measure enjoyment of learning. The results of the research revealed that there is a statistically significant difference at the level of (0.01) between the average scores of the children of the research group in the pre- and post-applications of the illustrated problem-solving test in favor of the post-application. The program, which integrates the STEAM approach, is effective in developing problem-solving skills of the children of the research group. There is a difference in the degree to which kindergarten children (the sample) enjoy learning through the interview form in the pre- and post- the application of the programs ”My Big World and My Robot Friend” in favor of the post application<br/> |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | رياض الاطفال |
Source of heading or term | qrmak |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | حل المشكلات. |
-- | الاستمتاع بالتعلم. |
-- | تعلم الروبوت. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | وائل عبدالله محمد على. |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | منى محمد على جاد. |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | زينب على محمد. |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2022 |
Supervisory body | وائل عبدالله محمد على. |
-- | منى محمد على جاد. |
-- | زينب على محمد. |
Discussion body | محمود أحمد محمود نصر. |
-- | سميرة السيد عبد العال. |
Universities | جامعة القاهرة. |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية. |
Department | قسم دراسات الطفولة. |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Nadia |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Koha item type | Thesis |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | 29663 | Cai01.23.05.Ph.D.2022.حب.ت | 01010100029663000 | 30.10.2023 | 30.10.2023 | Thesis |