header

فاعلية استخدام استراتيجية Wheatly في تنمية مهارات التفكير الناقد لدى معلمات طفل الروضة / (Record no. 162734)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05770namaa22004091i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20240327094735.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 230322s2022 ua a frm 000 arand d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 153.4
092 04 - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 153.4
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.03.M.Sc.2021.إي.ف
100 #0 - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number إيمان عبد الفتاح محمود عبدالعال،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فاعلية استخدام استراتيجية Wheatly في تنمية مهارات التفكير الناقد لدى معلمات طفل الروضة /
Statement of responsibility, etc. [إعداد] إيمان عبد الفتاح محمود عبدالعال ؛ إشراف ا.د. هند إسماعيل إمبابي، ا.د. أميرة محمد عمر.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effectiveness of using the Wheatly strategy in developing critical thinking skills for kindergarten teachers
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2021.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 205 صفحة :
Other physical details ايضاحيات؛
Dimensions 25 سم. +
Accompanying material CD
336 ## - CONTENT TYPE
Source rda content
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات. 145-173.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. لم تعد النظرة للعملية التعليمية على أنها عملية تقليدية روتينية، وإنما أصبحت النظرة أكثر انفتاحاً ووعياً بالإهتمام باستخدام مهارات التفكير الناقد وتطبيقاتها في مجال التعليم لما لها من أثر كبير في عملية التعليم والتعلم وحل المشكلات. وتعاني معلمات طفل الروضة من فقر في استخدام مهارات التفكير الناقد وتطبيقاتها مع الأطفال، وهنا نؤكد على أهمية البرامج التي تدعم التدريب على مهارات التفكير الناقد وإكسابها لمعلمات طفل الروضة، والبرنامج الحالي يحتوي على مجموعة من الأنشطة القائمة على استراتيجية Whitely لتنمية مهارات التفكير الناقد لدى معلمات طفل الروضة. مشكلة الدراسة: تتبلور مشكلةالدراسة في التساؤلاتالآتية: • مامدي فاعليه استخدام استراتيجيه (Wheatly) في تنمية مهارات التفكير الناقد لدي معلمات طفل الروضه؟ • هل هناك استمرارية لفاعلية استخدام استراتيجية (Wheatly) لفترة زمنية بعد تطبيقها في تنمية مهارات التفكير الناقد لدي معلمات طفل الروضة؟ أهداف الدراسة:- تنمية مهارات التفكير الناقد لدي معلمات طفل الروضة.-الكشف عن مدي فاعلية البرنامج القائم على استراتيجية Wheatley في تنمية مهارات التفكير الناقد لدي معلمات طفل الروضة. - الكشف عن مدي استمرارية فاعلية البرنامج القائم على استراتيجية Wheatley في تنمية مهارات التفكير الناقد لدي معلمات طفل الروضة. فروض الدراسة:- توجد فروق دالةإحصائياً بين متوسطات رتب درجات المعلمات فى القياسين القبلى والبعدى بعد تطبيق استراتيجية (Whitely)وذلك على مقياس التفكير الناقد لصالح
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The view of the educational process is no longer a traditional routine process, but rather the view has become more open and aware of the interest in using critical thinking skills and their applications in the field of education because of their significant impact on the process of teaching, learning and solving problems.<br/>Kindergarten teachers suffer from poverty in the use of critical thinking skills and their applications with children, and here we stress the importance of programs that support training in critical thinking skills and impart them to kindergarten teachers, and the current program contains a set of activities based on the Wheatly strategy in developing critical thinking skills for kindergarten teachers.<br/>Study Problem:<br/>The research problem is crystallized in the following questions:<br/>- What is the effectiveness of using (Wheatly) strategy in developing critical thinking skills for kindergarten child teachers?<br/>- Is there a continuity of the effectiveness of using the (Wheatly) strategy for a period of time after its application in developing critical thinking skills for kindergarten teachers?<br/>Study Aims:<br/>- Developing critical thinking skills for kindergarten teachers.<br/>- Identifying the effectiveness of a program based on (Whitely) strategy in developing critical thinking skills for kindergarten child teachers
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التفكير
Source of heading or term qrmak
Geographic subdivision مصر.
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مهارات التفكير الناقد.
-- استراتيجية Whitley.
700 #0 - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name هند إسماعيل إمبابي.
Relator term مشرف أطروحة.
700 #0 - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أميرة محمد عمر.
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2021
Supervisory body هند إسماعيل إمبابي
-- أميرة محمد عمر.
Discussion body نهي محمود الزيات.
-- هيام صابر شاهين.
Universities جامعة القاهرة.
Faculties كلية التربية للطفولة المبكرة.
Department قسم العلوم النفسية..
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 29745 Cai01.26.03.M.Sc.2021.إي.ف 01010100029745000 30.10.2023 30.10.2023 Thesis