MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
05770namaa22004091i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة |
control field |
20240327094735.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
230322s2022 ua a frm 000 arand d |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloguing agency |
EG-GICUC |
Language of cataloging |
ara |
Transcribing agency |
EG-GICUC |
Modifying agency |
EG-GICUC |
Description conventions |
rda |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
ara |
Language code of summary or abstract |
ara |
-- |
eng |
049 ## - Acquisition Source |
Acquisition Source |
إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER |
Classification number |
153.4 |
092 04 - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
153.4 |
Edition number |
21 |
097 ## - Degree |
Degree |
ماجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) |
Local Call Number |
Cai01.26.03.M.Sc.2021.إي.ف |
100 #0 - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Authority record control number or standard number |
إيمان عبد الفتاح محمود عبدالعال، |
Preparation |
إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
فاعلية استخدام استراتيجية Wheatly في تنمية مهارات التفكير الناقد لدى معلمات طفل الروضة / |
Statement of responsibility, etc. |
[إعداد] إيمان عبد الفتاح محمود عبدالعال ؛ إشراف ا.د. هند إسماعيل إمبابي، ا.د. أميرة محمد عمر. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE |
Title proper/short title |
The effectiveness of using the Wheatly strategy in developing critical thinking skills for kindergarten teachers |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2021. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
205 صفحة : |
Other physical details |
ايضاحيات؛ |
Dimensions |
25 سم. + |
Accompanying material |
CD |
336 ## - CONTENT TYPE |
Source |
rda content |
Content type term |
text |
337 ## - MEDIA TYPE |
Source |
rdamedia |
Media type term |
Unmediated |
338 ## - CARRIER TYPE |
Source |
rdacarrier |
Carrier type term |
volume |
502 ## - DISSERTATION NOTE |
Dissertation note |
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE |
Bibliography, etc. note |
ببليوجرافيا: صفحات. 145-173. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
لم تعد النظرة للعملية التعليمية على أنها عملية تقليدية روتينية، وإنما أصبحت النظرة أكثر انفتاحاً ووعياً بالإهتمام باستخدام مهارات التفكير الناقد وتطبيقاتها في مجال التعليم لما لها من أثر كبير في عملية التعليم والتعلم وحل المشكلات. وتعاني معلمات طفل الروضة من فقر في استخدام مهارات التفكير الناقد وتطبيقاتها مع الأطفال، وهنا نؤكد على أهمية البرامج التي تدعم التدريب على مهارات التفكير الناقد وإكسابها لمعلمات طفل الروضة، والبرنامج الحالي يحتوي على مجموعة من الأنشطة القائمة على استراتيجية Whitely لتنمية مهارات التفكير الناقد لدى معلمات طفل الروضة. مشكلة الدراسة: تتبلور مشكلةالدراسة في التساؤلاتالآتية: • مامدي فاعليه استخدام استراتيجيه (Wheatly) في تنمية مهارات التفكير الناقد لدي معلمات طفل الروضه؟ • هل هناك استمرارية لفاعلية استخدام استراتيجية (Wheatly) لفترة زمنية بعد تطبيقها في تنمية مهارات التفكير الناقد لدي معلمات طفل الروضة؟ أهداف الدراسة:- تنمية مهارات التفكير الناقد لدي معلمات طفل الروضة.-الكشف عن مدي فاعلية البرنامج القائم على استراتيجية Wheatley في تنمية مهارات التفكير الناقد لدي معلمات طفل الروضة. - الكشف عن مدي استمرارية فاعلية البرنامج القائم على استراتيجية Wheatley في تنمية مهارات التفكير الناقد لدي معلمات طفل الروضة. فروض الدراسة:- توجد فروق دالةإحصائياً بين متوسطات رتب درجات المعلمات فى القياسين القبلى والبعدى بعد تطبيق استراتيجية (Whitely)وذلك على مقياس التفكير الناقد لصالح |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
The view of the educational process is no longer a traditional routine process, but rather the view has become more open and aware of the interest in using critical thinking skills and their applications in the field of education because of their significant impact on the process of teaching, learning and solving problems.<br/>Kindergarten teachers suffer from poverty in the use of critical thinking skills and their applications with children, and here we stress the importance of programs that support training in critical thinking skills and impart them to kindergarten teachers, and the current program contains a set of activities based on the Wheatly strategy in developing critical thinking skills for kindergarten teachers.<br/>Study Problem:<br/>The research problem is crystallized in the following questions:<br/>- What is the effectiveness of using (Wheatly) strategy in developing critical thinking skills for kindergarten child teachers?<br/>- Is there a continuity of the effectiveness of using the (Wheatly) strategy for a period of time after its application in developing critical thinking skills for kindergarten teachers?<br/>Study Aims:<br/>- Developing critical thinking skills for kindergarten teachers.<br/>- Identifying the effectiveness of a program based on (Whitely) strategy in developing critical thinking skills for kindergarten child teachers |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE |
Issues CD |
صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE |
Text Language |
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
التفكير |
Source of heading or term |
qrmak |
Geographic subdivision |
مصر. |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
مهارات التفكير الناقد. |
-- |
استراتيجية Whitley. |
700 #0 - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
هند إسماعيل إمبابي. |
Relator term |
مشرف أطروحة. |
700 #0 - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
أميرة محمد عمر. |
Relator term |
مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information |
Grant date |
01-01-2021 |
Supervisory body |
هند إسماعيل إمبابي |
-- |
أميرة محمد عمر. |
Discussion body |
نهي محمود الزيات. |
-- |
هيام صابر شاهين. |
Universities |
جامعة القاهرة. |
Faculties |
كلية التربية للطفولة المبكرة. |
Department |
قسم العلوم النفسية.. |
905 ## - Cataloger and Reviser Names |
Cataloger Name |
Nadia |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Koha item type |
Thesis |
Source of classification or shelving scheme |
Dewey Decimal Classification |