header

استراتيجية مقترحـة قائمة على المدخـل الوظيفي لتنمية مهارات الكفـايـة التواصلية لدى طلاب اللغة العربية للناطقين بغيرها في المستوى المتوسط / (Record no. 162847)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06555namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033045.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 230427s2022 ua a frm 000 arand d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 410.7
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 410.7
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01 23 08 M.Sc 2022 أح.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number أحمد خالد أمين مصطفى،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title استراتيجية مقترحـة قائمة على المدخـل الوظيفي لتنمية مهارات الكفـايـة التواصلية لدى طلاب اللغة العربية للناطقين بغيرها في المستوى المتوسط /
Statement of responsibility, etc. [إعداد] أحمد خالد أمين مصطفى ؛ إشراف ا.د. إيمان أحمد هريدي، ا.د. محمد رفعت حسنين.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A suggested strategy based on the functional approach to develop thecommunicative sufficiency skills at the students of Arabic language speaking other languages at the intermediate level
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 89 صفحة. :
Other physical details ايضاحيات؛
Dimensions 25سم.
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rda content
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات. 143-157.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث إلى تنمية مهارات الكفاية التواصلية الكتابية المتمثلة في التعبير الكتابي الوظيفي المستند على بعض مهارات الفهم القرائي لدى طلاب اللغة العربية الناطقين بغيرها في المستوى المتوسط في ضوء المدخل الوظيفي، مما تتطلب إعداد استراتيجية قائمة على المدخل الوظيفي، تمكنهم من هذه المهارات ليستطيع الطلاب الفهم، واستخلاص الأفكار العامة والفرعية، والتغلب على مشكلة التواصل الكتابي، وتركيب الجمل، واختيار المفردات، وكذلك ترتيب الأفكار وتنظيمها، وقد استلزم بناء الاستراتيجية تحديد مهارات الكفاية التواصلية الكتابية المتمثلة في التعبير الكتابي الوظيفي المستند على بعض مهارات الفهم القرائي المناسبة لطلاب اللغة العربية الناطقين بغيرها في المستوى المتوسط، وبناء اختبار في التعبير الكتابي الوظيفي يستلزم بعض مهارات الفهم القرائي، وكذلك تحديد أسس الاستراتيجية القائمة على المدخل الوظيفي لتنمية مهارات الكفاية التواصلية لدى طلاب اللغة العربية الناطقين بغيرها في المستوى المتوسط، وبتطبيق الاستراتيجية المقترحة أظهرت النتائج وجود فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى دلالة (0.01) بين درجات طلاب المجموعة التجريبية في التطبيقين القبلي والبعدي لصالح التطبيق البعدي، وهو ما يؤكد فاعلية الاستراتيجية المقترحة في تمكين طلاب المجموعة التجريبية الواحدة من مهارات الكفاية التواصلية الكتابية المتمثلة في التعبير الكتابي الوظيفي المستند على بعض مهارات الفهم القرائي لدى طلاب اللغة العربية الناطقين بغيرها في المستوى المتوسط.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The Study aims to know the effectiveness of the functional approach develop the communicative sufficiency skills at the students of Arabic language speaking other languages at the intermediate level, which requires the preparation of a strategy based on the functional approach, enabling them to these skills to be able to understand, get general and sub-ideas, and overcome the problem of pronunciation, and the problem of syntax The problem of choosing vocabulary, as well as the arrangement and organization of ideas. Building the strategy entailed identifying appropriate expression skills for the students of Arabic language speaking other languages at the intermediate level, building a test in the two expressions of silent reading and writing, as well as defining a strategy based on the functional approach, to develop the communicative competence skills of the students of Arabic language speaking other languages at the intermediate level. and knowing the effectiveness of the existing strategy based on the functional approach, in developing the communicative competence of the students of Arabic language speaking other languages at the intermediate level. As well as knowing the effectiveness of the strategy based on the functional approach, to develop the communication competence skills of the students of Arabic language speaking other languages at the intermediate level, by applying the strategy, the results showed that there were statistically significant differences at the level (0.01) between the scores of the experimental group students in the pre and post applications in favor of the post application, which confirms the effectiveness of the proposed strategy in empowering the students of the experimental group with written communicative skills.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element اللغة العربية
Source of heading or term qrmak
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مهارات الكفاية التواصلية.
-- طلاب اللغة العربية الناطقين بغيرها في المستوى المتوسط.
-- المدخل الوظيفي.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد رفعت حسنين.
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إيمان أحمد هريدي.
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2022
Supervisory body محمد رفعت حسنين.
-- إيمان أحمد هريدي.
Discussion body أسامة محمود فراج.
-- أكرم إبراهيم قحوف.
Universities جامعة القاهرة.
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية.
Department قسم التعليم العالي والتعليم المستمر.
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 29858 Cai01 23 08 M.Sc 2022 أح.ا 01010100029858000 30.10.2023 30.10.2023 Thesis