فاعلية برنامج قائم على استراتيجيات التنظيم الذاتي لتنمية استعداد الأطفال للإشباع المؤجل / (Record no. 162882)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04874namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033047.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 230503s2022 ua a frm 000 arand d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | ايداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 372.218 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 372.218 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01 26 03 M.Sc 2022 هن.ف. |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | هند إبراهيم عطية حسين ، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | فاعلية برنامج قائم على استراتيجيات التنظيم الذاتي لتنمية استعداد الأطفال للإشباع المؤجل / |
Statement of responsibility, etc. | اعداد الطالبة هند إبراهيم عطية حسين ؛ اشراف أ.د. هند إسماعيل إمبابي، أ.م.د. إيمان أحمد خليل. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | ”Efficiency of a program based on self-regulation strategies for developing children’s readiness for delayed gratification |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2022. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 209 صفحة. : |
Other physical details | ايضاحيات؛ |
Dimensions | 25سم |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Source | rda content |
Content type term | text |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Source | rdamedia |
Media type term | Unmediated |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Source | rdacarrier |
Carrier type term | volume |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات. 135-124. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدف البحث الحالي إلى تنمية استعداد الأطفال للإشباع المؤجل، واختبار فاعلية البرنامج القائم على استراتيجيات التنظيم الذاتي لتنمية استعداد الأطفال للإشباع المؤجل ومدى استمراريته، وتم استخدام المنهج شبه التجريبي، وتكونت عينة البحث من (16) طفلاً (10 ذكور- 6 إناث)، تتراوح أعمارهم بين (5- 6) سنوات، واشتملت أدوات البحث على اختبار المصفوفات المتتابعة الملونة لجون رافن (ترجمة تقنين: عماد أحمد حسن علي، 2016)، مقياس أدائي لقياس القدرة على تأخير الإشباع لدى طفل الروضة (إعداد: إيناس العشري، 2017)، وبرنامج قائم على استراتيجيات التنظيم الذاتي لتنمية استعداد الأطفال للإشباع المؤجل، إعداد: الباحثة، وقد أسفرت نتائج البحث عن فاعلية البرنامج القائم على استراتيجيات التنظيم الذاتي في تنمية استعداد الأطفال للإشباع المؤجل لدى أطفال المجموعة التجريبية، ويوصي البحث الحالي بأهمية استخدام استراتيجيات التنظيم الذاتي؛ لما لها من تأثير في تنمية قدرة الطفل على الاختيار والانتظار في تلك المرحلة العمرية |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The aim of the current research is to develop children’s readiness for delayed gratification, and to test the efficiency of the program based on self-regulatory strategies to develop children’s readiness for delayed gratification and its continuity. The quasi-experimental approach was used, and the research sample consisted of (16) children (10 males - 6 females), aged from (5-6) years, and the study tools included a test of colored successive matrices. By John Raven (Translation and Taqneen: Imad Ahmed Hassan Ali,2016), A performance scale to measure the ability to delay gratification for a kindergarten child (Prepared by: Inas Al-Ashry, 2017), A program based on self-regulation strategies to develop children’s readiness for delayed gratification, prepared by: the researcher. The results revealed the efficiency of the program based on self-regulation strategies in developing children’s readiness for delayed gratification among the children of the experimental group. The current research recommends the importance of using self-regulation strategies; Because of its impact on the development of the child’s ability to choose and wait at that age stage.. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | رياض الأطفال |
Source of heading or term | qrmak |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | رياض الأطفال |
-- | استراتيجيات التنظيم الذاتي |
-- | الإشباع المؤجل |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | هند إسماعيل إمبابي |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | إيمان أحمد خليل |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2022 |
Supervisory body | هند إسماعيل إمبابي |
-- | إيمان أحمد خليل |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية التربية للطفولة المبكرة. |
Department | قسم العلوم النفسية. |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Nadia |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Koha item type | Thesis |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | 29894 | Cai01 26 03 M.Sc 2022 هن.ف. | 01010100029894000 | 30.10.2023 | 30.10.2023 | Thesis |