header

استخدام السيكودراما لتنمية مفاهيم نظريةالعقل لدى الأطفال الذاتويين / (Record no. 163058)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05057nam a22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033053.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 230605s2022 ua a frm 000 0 ara d d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source ايداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.94
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.94
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.03.Ph.D.2022.هد.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number هــدير جمال إبراهيم.
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title استخدام السيكودراما لتنمية مفاهيم نظريةالعقل لدى الأطفال الذاتويين /
Statement of responsibility, etc. [اعداد] هــدير جمال إبراهيم؛ اشراف ا.د سهــير كامل أحمد, ا.د.ولاء عبد العزيز محمد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Using psychodrama to develop the concepts of theory of mind in autistic children.
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 129صفحة. :
Other physical details إيضاحيات. ؛
Dimensions 25 سم.
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rda content
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات. 89-102.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث الحالى إلى استخدام السيكودراما لتنمية مفاهيم نظرية العقل لدى الأطفال الذاتويين، وتكونت عينة البحث من (10) أطفال ذاتويين تتراوح أعمارهم ما بين (5-6) سنوات، وقد اشتملت أدوات البحث على مقياس كارز (ترجمة زيدان السرطاوي وآخروون،2010) لتحديد درجة الذاتوية، ومقياس مفاهيم نظرية العقل المصور لدى الأطفال الذاتويين (إعداد الباحثة)، وبرنامج البحث (إعداد الباحثة)، وتوصلت الباحثة إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى دلالة 0.01 بين متوسطات رتب درجات الأطفال الذاتويين في القياسين القبلي والبعدي لصالح القياس البعدي على مقياس مفاهيم نظرية العقل المصور لدى الأطفال الذاتويين، وعدم وجود فروق دالة إحصائياً بين متوسطي رتب درجات الأطفال الذاتويين في القياسين البعدي والتتبعي على مقياس مفاهيم نظرية العقل من حيث أبعاد المقياس، ووجود فروق دالة إحصائياً عند مستوى 0.05 بين متوسطي رتب درجات الأطفال الذاتويين في القياسين البعدي والتتبعي من حيث االدرجة الكلية على مقياس مفاهيم نظرية العقل لصالح القياس التتبعي
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. ) The aim of the current research is to use psychodrama to develop concepts of theory of mind in autistic children, and the research sample consisted of (10) autistic children between the ages of (5-6) years, and the research tools included a CARS scale (prepared by Zaidan Al-Sartawi et al., 2010) to determine The degree of autism, and the scale of concepts of the theory of the pictured mind among autistic children (prepared by the researcher), and the research program (prepared by the researcher).The researcher reached that ,There are statistically significant differences at the level of 0.01 between the mean scores of autistic children in the two measurements before and after in favor of the dimensional measurement on the scale of concepts of the theory of the mind of autistic children, and there were no statistically significant differences between the average ranks of autistic children’s scores in the post and follow-up measurements on the theory of mind concepts scale in terms of the dimensions of the scale, and there were statistically significant differences at the 0.05 level between the average ranks of autistic children’s scores in the post and follow-up measurements in terms of the total score on the scale of concepts of the theory of the mind of autistic children in favor of follow-up measurement.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التواحد عند الاطفال.
Source of heading or term qrmak
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مفاهيم نظرية العقل.
-- الأطفال الذاتويين.
-- التواحد عند الاطفال.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name ولاء عبد العزيز محمد.
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سهــير كامل أحمد.
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2022
Supervisory body ولاء عبد العزيز محمد.
-- سهــير كامل أحمد.
Discussion body إيهاب رجاء عبد الرؤوف.
-- بطرس حافظ بطرس.
Universities جامعة القاهرة.
Faculties كلية التربية للطفولة المبكرة.
Department قسم العلوم النفسية.
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 12.11.2024 30091 Cai01.26.03.Ph.D.2022.هد.ا 01010100030091000 30.10.2023 30.10.2023 Thesis