header

معايير جودة مراكز تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها بمصر في ضوء خبرات بعض الدول : (Record no. 165595)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04672namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223033204.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 231101s2022 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE
Geographic area code f-ua---
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 418.240962
Edition number 21
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 418.240962
Edition number 21
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.02.M.Sc.2022.اح.م
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أحمد شعبان أحمد مبروك،
Relator term إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title معايير جودة مراكز تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها بمصر في ضوء خبرات بعض الدول :
Remainder of title تصور مُقترح /
Statement of responsibility, etc. إعداد أحمد شعبان أحمد مبروك ؛ اشراف أ.د. نجوى يوسف جمال الدين، د. أيسم سعد محمدي.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Quality Standards of the Arabic Teaching Centers for Non-native Speakers in Egypt inlight of the Experiences of Some Countries
Remainder of title (Suggested Proposal)
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 232صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rdacontent
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 186-196.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تظلّ اللغة العربية وعاءً للثقافة العربية، وإطارا مهما لها، وأحد الأسس للتعرف عليها من قِبل الناطقين بغير العربية؛ ولذلك كانت عملية تدريس اللغة العربية للناطقين بغيرها عملية في غاية الأهمية للأمة العربية والإسلامية، وكان القائمون على هذه العملية لهم حق الدعم والرعاية الواجبة من قِبل المسئولين في البلاد العربية والإسلامية والقائمين على عملية التربية والتعليم، وأيضا من الباحثين والمهتمين بهذا الشأن. وعليه فقد اتجه الباحث لعمل دراسته التي تؤكد على وجود تحديات تواجه المؤسسات والجهات المعنية بتعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها ومحاولة وضع تصورا لتطوير المراكز الخاصة بتعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها في مصر مبنيا على وضع قائمة من المعايير لجودة واعتماد هذه المراكز.<br/>-يهدف البحث إلى:-<br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The Arabic language is a vessel and an important frame for the Arab culture. It is one of the pillars that enable non-Arabic speakers to know the Arab culture. Therefore, teaching Arabic to non-native speakers is an extremely important process for the Arab and Islamic nation. Those who are concerned with this mission should be supported and given due care by the officials in Arab and Muslim countries, all parties who are in charge of education and the researchers and all people interested in this field.<br/>The study of foreign languages contributes to the openness to different cultures. In 2005, 146 countries participated in the UNESCO conference and highlighted in their international charter the importance of multilingualism, the importance of learning more than one foreign language. This leads to the diversity of cultures in the world, increases people's awareness of their own culture and national identity, helps people to communicate, and increases their understanding of each other; leading to create a better world.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Language note النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element اللغة العربية
Geographic subdivision مصر.
Source of heading or term 1
General subdivision تعليم للاجانب
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term اللغة العربية للناطقين بغيرها
-- مراكز اللغة العربية
-- معايير الجودة
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نجوى يوسف جمال الدين
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name . أيسم سعد محمدي
Relator term مشرف أطروحة.
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA]
Numeration 01-01-2023
Titles and other words associated with a name نجوى يوسف جمال الدين
-- . أيسم سعد محمدي
Dates associated with a name محمد عبد السلام العجمي
-- دينا حسن عبد الشافي
-- عبد الناصر سعيد عطايا
-- مصطفي عرابي
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Divisons قسم أصول التربية
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nadia
Reviser Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type
Dewey Decimal Classification Not for loan المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.02.M.Sc.2022.اح.م 01010100030682000 01.11.2023 Thesis