استخدام "التعلم التكيفي" لتنمية مهارات الضبط النحوي في اللغة العربية لتلاميذ المرحلة الإعدادية / (Record no. 165600)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 05143namaa22004331i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20250223033204.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 231102s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
Holding library | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 415.1071 |
Edition number | 21 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 415.1071 |
Edition number | 21 |
097 ## - Thesis Degree | |
Thesis Level | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | Cai01.23.01.M.Sc.2023.حن.ا |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | حنان جمال عبدالسلام شرقاوي، |
Relator term | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | استخدام "التعلم التكيفي" لتنمية مهارات الضبط النحوي في اللغة العربية لتلاميذ المرحلة الإعدادية / |
Statement of responsibility, etc. | مقدمة من الباحثة حنان جمال عبدالسلام شرقاوي ؛ إشراف أ.د إيمان أحمد محمد هريدي، د. احمد محمد عيسى، د. مروة محمد جمال الدين المحمدي. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | The Use of The " Adaptive Learning " to Develop Arabic Grammatical Parsing Skills For Preparatory Stage Students |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 353صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Source | rdacontent |
Content type term | text |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Source | rdamedia |
Media type term | Unmediated |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Source | rdacarrier |
Carrier type term | volume |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 207-232. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدف البحث الحالي إلى تنمية مهارات الضبط النحوي لتلاميذ الصف الثاني الإعدادي عن طريق استخدام"التعلم التكيفي"، ومن خلال مراجعة الأدبيات والدراسات السابقة، أعدّت الباحثة قائمة مهارات الضبط النحوي، كما أعدّت قائمة معايير لبيئة التعلم التكيفي؛ لبناء البرنامج القائم على التعلم التكيفي وتكونت مجموعات البحث من(80) تلميذًا وتلميذة من تلاميذ الصف الثاني الإعدادي بمدرسة المستقبل الخاصة، بمنطقة فيصل، التابعة لإدارة الهرم التعليمية، بمديرية التربية والتعليم بالجيزة، وقد تكونت المجموعة البحثية الأولى:"المستوى المنخفض" من(25)تلميذًا وتلميذة،والمجموعة البحثية الثانية:" المستوى المتوسط"؛ وتكونت من(42) تلميذًا وتلميذة، والمجموعة الثالثة:"المستوى المرتفع"؛ وتكونت من(13) تلميذًا وتلميذة. وبعد الانتهاء من تطبيق الأدوات قبليًا وبعديًا، رصدت الباحثة نتائج الاختبار وحللتها، وباستخدام الأساليب الاحصائية والتحقق من فروض البحث؛ تم التوصل إلى فاعلية البرنامج القائم على التعلم التكيفي فى تنمية مهارات الضبط النحوي باللغة العربية لدى تلاميذ الصف الثاني الإعدادي. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | Thesis Title: The use of "adaptive learning" to develop grammatical control skills in the Arabic language for middle school students<br/>Thesis summary: The current research aimed to develop the grammatical control skills of the second preparatory grade students through the use of "adaptive learning". To build the program based on adaptive learning, the research groups consisted of (80) male and female students from the second preparatory grade students at Al-Mustaqbal Private School, Faisal District, affiliated to the Education Pyramid Administration, Directorate of Education in Giza. The first research group consisted of: “low level” of (25 male and female students,<br/> |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Additional physical form available note | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Language note | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | اللغة العربية |
General subdivision | النحو |
-- | تدريس. |
Source of heading or term | 1 |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | الضبط النحوي |
-- | التعلم التكيفي |
-- | المعرفة السابقة |
-- | تلاميذ الصف الثاني الإعدادي |
-- | الكتابة |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | أحمد محمد عيسى |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | مروة محمد جمال الدين المحمدي |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | إيمان أحمد محمد هريدي |
Relator term | مشرف أطروحة. |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
Uniform Resource Identifier | <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a> |
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA] | |
Numeration | 9-2-2023 |
Titles and other words associated with a name | أحمد محمد عيسى |
-- | مروة محمد جمال الدين المحمدي |
-- | إيمان أحمد محمد هريدي |
Dates associated with a name | حسن سيد شحاتة |
-- | ممدوح سالم الفقي |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
Divisons | قسم المناهج وطرق التدريس |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Nadia |
Reviser | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | Not for loan | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.23.01.M.Sc.2023.حن.ا | 01010100030687000 | 02.11.2023 | Thesis |