header

استخدام "التعلم التكيفي" لتنمية مهارات الضبط النحوي في اللغة العربية لتلاميذ المرحلة الإعدادية / (Record no. 165600)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05143namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223033204.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 231102s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 415.1071
Edition number 21
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 415.1071
Edition number 21
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.01.M.Sc.2023.حن.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name حنان جمال عبدالسلام شرقاوي،
Relator term إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title استخدام "التعلم التكيفي" لتنمية مهارات الضبط النحوي في اللغة العربية لتلاميذ المرحلة الإعدادية /
Statement of responsibility, etc. مقدمة من الباحثة حنان جمال عبدالسلام شرقاوي ؛ إشراف أ.د إيمان أحمد محمد هريدي، د. احمد محمد عيسى، د. مروة محمد جمال الدين المحمدي.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The Use of The " Adaptive Learning " to Develop Arabic Grammatical Parsing Skills For Preparatory Stage Students
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 353صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Source rdacontent
Content type term text
337 ## - MEDIA TYPE
Source rdamedia
Media type term Unmediated
338 ## - CARRIER TYPE
Source rdacarrier
Carrier type term volume
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 207-232.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث الحالي إلى تنمية مهارات الضبط النحوي لتلاميذ الصف الثاني الإعدادي عن طريق استخدام"التعلم التكيفي"، ومن خلال مراجعة الأدبيات والدراسات السابقة، أعدّت الباحثة قائمة مهارات الضبط النحوي، كما أعدّت قائمة معايير لبيئة التعلم التكيفي؛ لبناء البرنامج القائم على التعلم التكيفي وتكونت مجموعات البحث من(80) تلميذًا وتلميذة من تلاميذ الصف الثاني الإعدادي بمدرسة المستقبل الخاصة، بمنطقة فيصل، التابعة لإدارة الهرم التعليمية، بمديرية التربية والتعليم بالجيزة، وقد تكونت المجموعة البحثية الأولى:"المستوى المنخفض" من(25)تلميذًا وتلميذة،والمجموعة البحثية الثانية:" المستوى المتوسط"؛ وتكونت من(42) تلميذًا وتلميذة، والمجموعة الثالثة:"المستوى المرتفع"؛ وتكونت من(13) تلميذًا وتلميذة. وبعد الانتهاء من تطبيق الأدوات قبليًا وبعديًا، رصدت الباحثة نتائج الاختبار وحللتها، وباستخدام الأساليب الاحصائية والتحقق من فروض البحث؛ تم التوصل إلى فاعلية البرنامج القائم على التعلم التكيفي فى تنمية مهارات الضبط النحوي باللغة العربية لدى تلاميذ الصف الثاني الإعدادي.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Thesis Title: The use of "adaptive learning" to develop grammatical control skills in the Arabic language for middle school students<br/>Thesis summary: The current research aimed to develop the grammatical control skills of the second preparatory grade students through the use of "adaptive learning". To build the program based on adaptive learning, the research groups consisted of (80) male and female students from the second preparatory grade students at Al-Mustaqbal Private School, Faisal District, affiliated to the Education Pyramid Administration, Directorate of Education in Giza. The first research group consisted of: “low level” of (25 male and female students,<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Language note النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element اللغة العربية
General subdivision النحو
-- تدريس.
Source of heading or term 1
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الضبط النحوي
-- التعلم التكيفي
-- المعرفة السابقة
-- تلاميذ الصف الثاني الإعدادي
-- الكتابة
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أحمد محمد عيسى
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name مروة محمد جمال الدين المحمدي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إيمان أحمد محمد هريدي
Relator term مشرف أطروحة.
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA]
Numeration 9-2-2023
Titles and other words associated with a name أحمد محمد عيسى
-- مروة محمد جمال الدين المحمدي
-- إيمان أحمد محمد هريدي
Dates associated with a name حسن سيد شحاتة
-- ممدوح سالم الفقي
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Divisons قسم المناهج وطرق التدريس
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nadia
Reviser Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type
Dewey Decimal Classification Not for loan المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.01.M.Sc.2023.حن.ا 01010100030687000 02.11.2023 Thesis