header

بروفيلات التفكير الناقد والتعلم الموجه ذاتيًا في علاقتهما بالاندماج المدرسي والتحصيل الدراسي لدى طلاب الصف الأول الثانوي باستخدام التحليل العنقودي / (Record no. 165750)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07443namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223033210.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 231121s2022 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 370.15
Edition number 21
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 370.15
Edition number 21
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.09.M.Sc.2022.مح.ب.
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد عبد الحفيظ محمد عبد الحليم
Relator term إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title بروفيلات التفكير الناقد والتعلم الموجه ذاتيًا في علاقتهما بالاندماج المدرسي والتحصيل الدراسي لدى طلاب الصف الأول الثانوي باستخدام التحليل العنقودي /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحث محمد عبد الحفيظ محمد عبد الحليم ؛ اشراف ا.د. سوسن ابراهيم ابو العلا شلبي، د. امين محمد علي سليمان.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Profiles of Critical Thinking and Self-directed Learning in their re-lations to Student Engagement and Academic Achievement for 1st Year Secondary school students using Cluster Analysis
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 213 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rdacontent
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 177-194.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة إلى فهم وتفسير خصائص بروفيلات الطلاب بحسب درجاتهم في كل من التفكير الناقد والتعلم الموجه ذاتيًا، ومقارنة بروفيلات التفكير الناقد والتعلم الموجه ذاتيًا في كل من متوسطات درجات التحصيل الدراسي والاندماج المدرسي، وتكونت عینة الدراسة من (389) طالباً وطالبة من طلاب الصف الأول الثانوي العام، واستخدمت الدراسة: اختبار التفكير الناقد (للمرحلة الإعدادية والثانوية) إعداد جابر عبد الحميد، أحلام الباز واختبار الاندماج المدرسي إعداد سوسن شلبي واختبار التعلم الموجه ذاتيًا تعريب الباحث. وقد أسفرت نتائج الدراسة عن وجود علاقة ارتباطية دالة إحصائيًا بين التفكير الناقد والتعلم الموجه ذاتيًا وكل من الاندماج المدرسي والتحصيل الدراسي لدى طلاب الصف الأول الثانوي العام. وقد أمكن تصنيف الطلاب إلى ثلاث مجمـوعات متمايزة بحسب درجاتهم في كل من التفكير الناقد والتعلم الموجه ذاتيًا، المجموعة الأولى (التفكير الناقد مرتفع/التعلم الموجه ذاتيًا فوق المتوسط) والمجموعة الثانية (التفكير الناقد تحت المتوسط/التعلم الموجه ذاتيًا منخفض بشدة) والمجموعة الثالثة (التفكير الناقد منخفض بشدة/التعلم الموجه ذاتيًا فوق المتوسط)، وأسفرت النتائج عن وجود فروق دالة إحصائياً في متوسطات درجات التحصيل الدراسي للطلاب بين المجموعتين الأولى والثانية لصالح المجموعة الأولى. وبين المجموعتين الأولى والثالثة لصالح المجموعة الأولى، بينما لم توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات المجموعتين الثانية والثالثة في التحصيل الدراسي. وأسفرت النتائج أيضًا عن ووجود فروق دالة إحصائياً في متوسطات درجات الاندماج المدرسي للطلاب بين المجموعتين الأولى والثانية لصالح المجموعة الأولى، وبين المجموعتين الأولى والثالثة لصالح المجموعة الأولى، وبين المجموعتين الثانية والثالثة لصالح المجموعة الثالثة.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The objective of the current study was to understand and explain student’s profiles according to their Critical Thinking and Self-directed Learning marks and comparing Critical Thinking and Self-directed Learning profiles in both Student Engagement and Academic Achievement. The study sample was (389) male and female students at the 1st Year Secondary school. The study used: Critical Thinking Test (for preparatory and high school) prepared by Jaber Abdel Hamid, Ahlam El-Baz Hasan and School Engagement Test prepared by Sawsan Shalabi and the Self-directed Learning Test Arabized by the researcher. The results of the study showed that there is a statistically significant correlation between Critical Thinking, Self-directed Learning, Student Engagement, and Academic Achievement among the 1st Year Secondary school students. The students were categorized into three distinct groups according to their scores in both Critical Thinking and Self-directed Learning, the first group (High Critical Thinking/Self-directed Learning above average) and the second group (Critical Thinking below average/Self-directed Learning very low). And the third group (Critical Thinking very low/Self-directed Learning above average). The results revealed that there are statistically significant differences in the mean degrees of Academic Achievement for students between the first and second groups in favor of the first group. And between the first and third groups in favor of the first group, while there were no statistically significant differences between the mean scores of the second and third groups in Academic Achievement. The results also revealed that there were statistically significant differences in the averages of students' Student Engagement scores between the first and second groups in favor of the first group, and between the first and third groups in favor of the first group, and between the second and third groups in favor of the third group.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Language note النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element علم النفس التربوي
Source of heading or term 1
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التفكير الناقد
-- الاندماج المدرسي
-- التعلم الموجه ذاتيًا
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سوسن إبراهیم أبو العلا شلبي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أمين علي محمد سليمان
Relator term مشرف أطروحة.
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA]
Numeration 22-12-2022
Titles and other words associated with a name سوسن إبراهیم أبو العلا شلبي
-- أمين علي محمد سليمان
Dates associated with a name سماح خالد عبد القوي زهران
-- منال عبد النعيم طه
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Divisons قسم علم النفس التربوي
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type
Dewey Decimal Classification Not for loan المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.09.M.Sc.2022.مح.ب. 01010100030824000 21.11.2023 Thesis