تطوير التعليم الثانوى العام بمصر فى عصر التحول الرقمى : (Record no. 165853)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04070namaa22004331i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20250223033213.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 231129s2023 ua a|||frm||| 00| 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE | |
Geographic area code | f-ua |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
Holding library | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 373.0962 |
Edition number | 21 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 373.0962 |
Edition number | 21 |
097 ## - Thesis Degree | |
Thesis Level | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | Cai01.23.02.M.Sc.2023.اي.ت |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | إيمان محمد الطبلاوى غنيم النجار |
Relator term | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | تطوير التعليم الثانوى العام بمصر فى عصر التحول الرقمى : |
Remainder of title | (تصور مقترح) / |
Statement of responsibility, etc. | إعداد الباحثة إیمان محمد الطبلاوى غنیم النجار؛ اشراف د. دعاء عثمان عزمى ، د. نسرين محمد عبد الغنى. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Development of General Secondary Education in Egypt in the Era of Digital Transformation |
Remainder of title | A visionary Proposal |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 264 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rdacontent |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 223-251. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدف البحث إلى التعرف على واقع توافر متطلبات التحول الرقمى بمدارس التعليم الثانوى العام بمصر، ولقد اتبع البحث المنهج الوصفى، وتم تصميم إستبانة طبقت على عينة مكونة من (30) مدرسة بمحافظة القليوبية، وبلغت وحدة المعاينة من المديرين (29) مُفردة ، وبلغت وحدة المعاينة من المعلمين(571) مُفردة. ولقد أوضحت نتائج الدراسة أن تحقيق التحول الرقمى الفعال بمدارس التعليم الثانوى العام يتطلب توفير البنية التحتية والتمويل وآليات العمل الرقمى بالمدارس أولاً، يليه توفير متطلبات التحول الرقمى لدى العاملين، ثم توفير متطلبات التحول الرقمى لدى الطلاب، وأخيراً توفير المتطلبات التشريعية على التوالى. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The research aimed to identify the reality of the availability of digital transformation requirements in public secondary education schools in Egypt. The research followed the descriptive approach. A questionnaire was designed and applied to a sample of (30) schools in Qalyubia Governorate. The sampling unit of principals was (29) single, and the sampling unit Of the teachers was (571) single. The results of the study showed that achieving effective digital transformation in general secondary education schools requires providing the infrastructure, financing, and digital work mechanisms in schools first, followed by providing the requirements for digital transformation among workers, then providing the requirements for digital transformation among students, and finally providing the legislative requirements, respectively. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Additional physical form available note | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Language note | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | تطوير التعليم الثانوي |
Geographic subdivision | مصر. |
Source of heading or term | 1 |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | التحول الرقمى |
-- | التعليم الثانوى العام |
-- | تصور مقترح |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | دعاء عثمان عزمى |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | نسرين محمد عبد الغنى |
Relator term | مشرف أطروحة. |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
Uniform Resource Identifier | <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a> |
900 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-PERSONAL NAME [LOCAL, CANADA] | |
Numeration | 17/10/ 2022 |
Titles and other words associated with a name | دعاء عثمان عزمى |
-- | نسرين محمد عبد الغنى |
Dates associated with a name | . أحمد محمد غانم |
-- | دينا حسن عبد الشافى |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
Divisons | قسم أصول التربية |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Nadia |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | Not for loan | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.23.02.M.Sc.2023.اي.ت | 01010100030879000 | 29.11.2023 | Thesis |