header

بيئة ألكترونية مقترحة قائمة على محفزات الألعاب الرقمية لتنمية مهارات القراءة الإبداعية للرواية لدى طلاب المرحلة الثانوية بدولة الإمارات العربية المتحدة / (Record no. 166011)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06342namaa22004091i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033218.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 231213s2023 ua a|||frmm 00| 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إهداء
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.3309535
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.3309535
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.34.M.Sc.2023.مح.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number محمد أحمد محمد البستاوي،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title بيئة ألكترونية مقترحة قائمة على محفزات الألعاب الرقمية لتنمية مهارات القراءة الإبداعية للرواية لدى طلاب المرحلة الثانوية بدولة الإمارات العربية المتحدة /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحث محمد أحمد محمد البستاوي ؛ إشراف الأستاذة الدكتورة منال عبدالعال مبارز.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title ِA proposed electronic environment based on gamification among developing the creative reading skills of novel for secondary school students in the United Arab Emirates
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent ل، 232، ix صفحة :
Other physical details إيضاحيات ملونة ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rdacontent
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-الجامعة المصرية للتعلم الإلكتروني الأهلية، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 115-133.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث إلى التعرف على أثر تصميم بيئة إلكترونية مقترحة قائمة على الألعاب في تنمية مهارات قراءة الرواية الإبداعية لدى طلاب المرحلة الثانوية في دولة الإمارات العربية المتحدة؛ تكونت عينة البحث من (66) طالباً من طلاب الصف الثاني عشر في المرحلة الثانوية بدولة الإمارات العربية المتحدة، تم توزيعهم إلى مجموعتين (33) طالباً في المجموعة التجريبية، و(33) طالباً في المجموعة الضابطة، و وبعد التأكد من تساويهما، تم تدريس المجموعة التجريبية من خلال بيئة إلكترونية مقترحة قائمة على التلعيب، وتدريس المجموعة الضابطة بالطريقة السائدة، وتثبيت أدوات البحث في (بيئة إلكترونية مقترحة قائمة على التلعيب، والاختبار التحصيلي، بطاقة تقييم المنتج النهائي)، وكشفت نتائج البحث الحالي عن فاعلية بيئة إلكترونية مقترحة تعتمد على محفزات الألعاب الرقمية في تنمية مهارات القراءة الإبداعية، وقبلت جميع الفرضيات، كما ثبت وجود فرق ذو دلالة إحصائية في مستوى دلالة (0.05) فأقل بين المجموعتين التجريبية والضابطة (لصالح المجموعة التجريبية) في كل من اختبار مهارات القراءة الإبداعية، وفي تطبيق بطاقة تقييم المنتج النهائي لمهارات القراءة الإبداعية للرواية. كما أظهرت النتائج وجود فعالية ذات دلالة إحصائية عند مستوى (0.05) لبيئة إلكترونية مقترحة تعتمد على مثيرات اللعبة.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The aim of the research is to identify the effect of designing a proposed electronic environment based on Gamification to develop creative novel reading skills for secondary school students in the United Arab Emirates; The research sample consisted of (66) students from the twelfth grade students in the secondary stage in the United Arab Emirates, they were distributed into two groups (33) students in the experimental group, and (33) students in the control group, and after making sure that they are equal, the experimental group was taught through A proposed electronic environment based on Gamification, teaching the control group in the prevailing way, and installing research tools in (a proposed electronic environment based on Gamification, achievement test, and the final product evaluation card), and the results of the current research revealed the effectiveness of a proposed electronic environment based on Digital games stimuli in developing creative reading skills, and all hypotheses were accepted, as it was proven that there was a statistically significant difference at the significance level (0.05) and less between the experimental group and the control group (in favor of the experimental group) in both the creative reading skills test, and in the application of The final product evaluation card for the creative reading skills of the novel. The results also showed a statistically significant effectiveness at a level (0.05) for a proposed electronic environment based on game stimuli. The digital app for developing the creative reading skills of the novel among secondary school students, according to the adjusted earning percentage for Beck. Keywords: Suggested Electronic Environment, Gamification, Creative Reading skills, Novel.<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الألكتروني
General subdivision التعليم الثانوي
Geographic subdivision الإمارات العربية المتحدة.
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term البيئة الإلكترونية المقترحة
-- اللعب
-- مهارات القراءة الإبداعية
-- الرواية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منال عبدالعال مبارز،
Relator term
900 ## - Thesis Information
Grant date 19-01-2023
Supervisory body منال عبدالعال مبارز
Discussion body أمل عبدالفتاح سويدان
-- محمد السيد النجار
Universities الجامعة المصرية للتعلم الإلكتروني الأهلية
Faculties كلية الدراسات التربوية
Department قسم تكنولوجيا التعلم الإلكتروني
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 30704 Cai01.34.M.Sc.2023.مح.ب 01010100030704000 13.12.2023 13.12.2023 Thesis