header

دراسة تقويمية لمدارس المستقبل في الكويت / (Record no. 166250)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05475namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033224.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240219s2023 |||a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE
Geographic area code a-ku---
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.9538
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.9538
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.02.M.Sc.2023.مش.د
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number مشاعل فهد تركي صعب سالم،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title دراسة تقويمية لمدارس المستقبل في الكويت /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة مشاعل فهد تركي صعب سالم ؛ إشراف أيسم سعد محمدي محمود، إبراهيم الدسوقي عوض الله.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Evaluation Study for the Future School in Kuwait
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 185 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 150-157.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة إلى تعرف أهداف الإطار المفاهيمي والفلسفي لمدرسة المستقبل في دولة الكويت، واستكشاف النماذج العالمية الحديثة في مدرسة المستقبل.<br/>أهداف البحث:<br/>تسعى الدراسة إلى تحقيق الأهداف التالية: <br/>1. تعرف أهداف الإطار المفاهيمي والفلسفي لمدرسة المستقبل في دولة الكويت. <br/>2. استكشاف النماذج العالمية الحديثة في مدرسة المستقبل. <br/>3. تعرف مواطن القوة والضعف والفرص والتحديات التي تواجه مدارس المستقبل بدولة الكويت. <br/>4. وضع تصور مقترح لمدارس المستقبل في الكويت في ضوء نتائج تقويم التجربة التي تمت في الكويت وفي ضوء النماذج العالمية الحديثة.<br/>منهج البحث :<br/>تستخدم الدراسة الحالية المنهج الوصفي<br/>أدوات البحث:<br/>واستعانت الدراسة بأدوات في عملية التقويم من عمل مقابلات واستبانات موجهة لصانعي القرار، والمشرفين التربويين، ومديري المدارس، والمعلمين والمعلمات في وزارة التربية، وكذلك الطلاب في الكويت.<br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aim to achieve the following objectives:Recognizing the conceptual and philosophical framework of future school. Know the philosophy and objectives of the future School of the Future in the State of Kuwait. Exploring the experiences of developed countries in future school . Knowing the reality of the future school in Kuwait, in the scope of the strengths, weaknesses, opportunities and challenges facing the future schools in the State of Kuwait. Developing a proposed vision for future schools in Kuwait in the scope of the results of evaluating the experience that took place in Kuwait and the experiences of developed countries.<br/>The study follows the analytical descriptive approach. In the evaluation process, the study also uses interviews and questionnaires that applyed on decision makers, educational supervisors, school principals, teachers in the Ministry of Education, as well as students.<br/>The results of the study revealed a " medium " degree of availability of practices related to the educational elements in the future School,according to the four domains: (student - teacher - curriculum and activities - infrastructure). The results of the study related to the degree of availability of electronic services revealed that they are available to a medium degree in the four domains (availability of electronic services - technical human requirements for activating electronic services - administrative requirements for activating electronic services - availability of financial requirements for activating electronic services in schools of the future).The results of the study revealed, in the field of challenges facing the future school, that the degree of availability of challenges came to a "medium" degree in the areas of the curriculum, the administrative environment, and the teacher challenges, while the degree of availability of challenges was high in the areas of the student and societal challenges.<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الأبتدائي
Geographic subdivision الكويت
Source of heading or term qmark
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term دراسة تقويمية
-- مدارس المستقبل
-- الكويت
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أيسم سعد محمدي محمود.
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إبراهيم الدسوقي عوض الله.
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body أيسم سعد محمدي محمود.
-- إبراهيم الدسوقي عوض الله.
Discussion body صلاح الدين محمد توفيق.
-- فاروق جعفر عبد الحكيم.
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم أصول التربية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Yasmin
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 19.02.2024 30808 Cai01.23.02.M.Sc.2023.مش.د 01010100030808000 19.02.2024 19.02.2024 Thesis