header

(متطلبات تطوير رياض الاطفال فى ضوء رؤية مصر 2030والاتجاهات التربوية الحديثة ) / (Record no. 166476)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06940namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033230.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240313s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
Language code of sung or spoken text ara
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE
Geographic area code f-ua---
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source ايداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 379.1290962
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 379.1290962
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.02.Ph.D.2023.ني.م
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number نبيلة ابراهيم عبد العليم الشافعى
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title (متطلبات تطوير رياض الاطفال فى ضوء رؤية مصر 2030والاتجاهات التربوية الحديثة ) /
Statement of responsibility, etc. رسالة مقدمة من الباحثة نبيلة إبراهيم عبد العليم الشافعي؛ اشراف أ.د. السيد عبد القادر شريف، أ.م. د. نجوى الصاوي أحمد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title " Kindergarten development requirements in the light of Egypt's vision 2030 and modern educational trends"
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 341صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 284-306.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة إلى الكشف عن متطلبات تطوير رياض الأطفال في ضوء رؤية مصر 2030 وبعض الاتجاهات التربوية الحديثة من خلال استخدام المنهج الوصفي لوصف الواقع الحالي لنظام التعليم في رياض الأطفال في مصر من حيث (التمويل، الإدارة، إعداد المعلمة، المنهج، التنمية المهنية لمعلمة الروضة). في ضوء رؤية مصر 2030 وبعض الاتجاهات التربوية الحديثة والمنهج المقارن للتعرف على أوجه التشابه والاختلاف بين نظام التعليم في مرحلة رياض الأطفال في مصر ودول المقارنة وإمكانية الاستفادة منها بما يتماشى وثقافة المجتمع المصري، وتم إعداد أداتي الدراسة والمتمثلة في استبانة تم تطبيقها على خبراء رياض الأطفال من موجهات أوائل وموجهات عموم في بعض محافظات مصر(المنوفية-البحيرة-الدقهلية-القليوبية-القاهرة-أسيوط، بني سويف، البحر الأحمر) واستبانة خاصة بأعضاء هيئة التدريس في كليات التربية للطفولة المبكرة في بعض الجامعات المصرية (القاهرة-الإسكندرية-المنيا-الدقهلية-البحيرة-بني سويف، بورسعيد، أسيوط) توضح ما ينبغي أن يكون عليه التطوير في المحاور الخمس السابقة (التمويل، الإدارة، إعداد معلمة الروضة، المنهج، التنمية المهنية لمعلمة الروضة).<br/>وأظهرت نتائج الدراسة ما يلي:<br/>-لا توجد فروق دالة إحصائياً عند مستوى دلالة (0.05) في متطلبات تطوير رياض الأطفال في ضوء رؤية مصر 2030 والاتجاهات التربوية الحديثة من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس تبعا للتفاعل بين الدرجة العلمية وسنوات الخبرة.<br/>-لا توجد فروق دالة إحصائياً عند مستوى دلالة (0.05) في متطلبات تطوير رياض الأطفال في ضوء رؤية مصر 2030 والاتجاهات التربوية الحديثة من وجهة نظر الموجهات تبعاً للتفاعل بين المؤهل العلمي وسنوات الخبرة.<br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aimed to reveal the requirements for the development of kindergartens in the light of Egypt's vision 2030 and some modern educational trends with the descriptive approach to describe the current reality of the kindergarten education system in Egypt in terms of (funding, management, teacher preparation, curriculum, and professional development of the kindergarten teacher). In the light of Egypt's, vision 2030, some modern educational trends, and the comparative approach to identify the similarities and differences between the education systems at the kindergarten stage in Egypt comparison countries and the possibility of benefiting from them in line with the culture of Egyptian society The study tools were prepared, represented in a questionnaire that was applied to kindergarten experts from early mentors and general guides in some governorates of Egypt (Menoufia - Beheira - Dakahlia - Qalyubia - Cairo - Assiut, Beni Suef, Red Sea) And a questionnaire for faculty members in the faculties of early childhood education in some Egyptian universities (Cairo-Alexandria-Minya-Dakahlia-Beheira-Bani Suef, Port Said, Assiut)<br/>Clarifies what the development should be in the previous five axes (funding, management, kindergarten teacher preparation, curriculum, and professional development for the kindergarten teacher).<br/>The results of the study showed the following: <br/>-There are no statistically significant differences at the level of significance (0.05) in the requirements of kindergarten development in the light of Egypt's vision 2030 and modern educational trends from the point of view of faculty members, depending on the interaction between academic degrees and years of experience.<br/>-There are no statistically significant differences at the level of significance (0.05) in the requirements for the development of kindergartens in the light of Egypt's vision 2030 and modern educational trends from the point of view of the guides, according to the interaction between educational qualification and years of experience.<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم وتحديات المستقبل
Geographic subdivision مصر.
Source of heading or term qmark
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term متطلبات
-- رؤية مصر 2030
-- الاتجاهات التربوية الحديثة
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name السيد عبد القادر شريف
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نجوى الصاوى أحمد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 12/8/2023
Supervisory body السيد عبد القادر شريف
-- نجوى الصاوى أحمد
Discussion body عبد الناصر سعيد عطايا
-- مرفت سيد مدني
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم التربوية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 13.03.2024 31072 Cai01.26.02.Ph.D.2023.ني.م 01010100031072000 13.03.2024 13.03.2024 Thesis