header

أساليب التفكير لدى طلاب التربية الموسيقية وعلاقتها بالذكاءالوجداني ومستوى العزف على آلة البيانو" / (Record no. 166636)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05675namaa22004451i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033234.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240401s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 370.15
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 370.15
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.25.06.Ph.D.2023.ان.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number إنجى محمود إبراهيم السعدنى،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أساليب التفكير لدى طلاب التربية الموسيقية وعلاقتها بالذكاءالوجداني ومستوى العزف على آلة البيانو" /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة إنجي محمود السعدني؛ إشـــــــــــــــراف أ.د. أميمة مصطفى كامل، أ.م.د. وائـل كمـال أحمـد، د. شيماء عبد العال محمد
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Thinking Styles Among Music Education Students and their Relation to Emotional Intelligence and the Level of Playing the Piano.
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 200صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 131-148.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. لاحظت الباحثة ندرة الأبحاث فى القدرات العقلية المسهمة فى إجادة العزف على آلة البيانو، وإن وجدت تلك الأبحاث فهى عملت على نطاق ضيق مثل البحث فى علاقته بالذكاء الموسيقى. وترى الباحثة أنه عملية مركبة يتداخل فيها أكثر من عامل للتميز فى العزف على آلة البيانو، وأثبتت النتائج وجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين كل من أساليب التفكير الآتية: (التشريعي، الحكمي، المحلي، المتحرر، الهرمي، الداخلي، الخارجي)، هناك ارتباط بين أساليب التفكير والأداء الأكاديمي للطلاب عينة البحث. ووجود فروق ذات دلالة احصائية لاختباري أساليب التفكير والذكاء الوجداني على آلة البيانو لطلاب التربية الموسيقية والعزف على آلة البيانو، وجود تمايز بين أساليب التفكير المميزة للطلاب تبعاً لمستوياتهم التحصيلية.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Introduction <br/>Undoubtedly, thinking is an activity that is unique to human beings from the rest of living beings, as it represents a complex behavior that enables a person to deal and control various stimuli and situations, and through which knowledge and experience are acquired, understanding the nature of things and their interpretation, problem solving, planning and decision-making. Individuals differ in their methods of thinking, just as the intellectual activity varies to include many types, and it becomes clear that we need to think in several areas, and our methods of thinking play a major role in our success in all walks of life, as indicated by the famous writer "Ken Hubbard" in the most famous quotes of success in history, "The success of the decision depends on Two things: the available information, and the mind that makes the decision.<br/>Some researchers have studied the relationship of thinking, its types, and its strategies with some musical skills, because it is one of the largest sources of influence on the individual, his abilities, and his emotions. It represents a safe and socially acceptable source for venting feelings and repressions in a way that allows the individual to restore his psychological balance and the tendency to normality. Music is, in essence, a cognitive mental activity. By paying attention to it, adapting it and weighing it down, some skills are developed, including thinking that will help the individual overcome many obstacles in various fields of life. Especially in the academic stages of education.<br/>Emotional intelligence is the individual's ability to recognize, identify, and understand the significance of his emotions well, organize and invest them in understanding the feelings of others and their emotional participation, achieving success in communicating with others, and organizing interpersonal relationships as a psychosocial skill through which psychological health and compatibility with oneself, others, and the surrounding world is achieved..<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element علم النفس التربوي
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element البيانو
Source of heading or term qrmak
General subdivision موسيقى
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term أساليب التفكير
-- الذكاء الوجداني
-- العزف على آلة البيانو
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أميمة مصطفى كامل
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name وائل كمال أحمد
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name شيماء عبد العال محمد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body . أميمة مصطفى كامل
-- وائل كمال أحمد
-- شيماء عبد العال محمد
Discussion body حمدي محمد ياسين
-- يونس محمود بدر
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية النوعية
Department قسم العلوم التربوية والنفسية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 01.04.2024 31140 Cai01.25.06.Ph.D.2023.ان.ا 01010100031140000 01.04.2024 01.04.2024 Thesis