header

The Effectiveness of Digital Storytelling for Developing English Reading Comprehension Skills for Primary School Pupils / (Record no. 166749)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05158nam a22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033236.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240421s2023 |||a|||fr|m|| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
Language code of sung or spoken text ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Gift
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.358
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.358
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.34.M.Sc.2023.Ab.E
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Abo bakr Mohamed Abo bakr Ali,
Preparation preparation.
245 14 - TITLE STATEMENT
Title The Effectiveness of Digital Storytelling for Developing English Reading Comprehension Skills for Primary School Pupils /
Statement of responsibility, etc. By Abo bakr Mohamed Abo bakr Ali; Prof. Dr. Nabil Gad Azmy, Dr. Mohamed El Sayed Al Nagar.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title فاعلية السرد القصصي الرقمي لتنمية مهارت الفهم القرائي في اللغة الانجليزية لدي تلاميذ المرحلة الابتدائية
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 138 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc.) Egyptian E-learning, 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 97-106.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This study investigated the effectivenesst of digital storytelling strategy based on interactive content to develop reading comprehension skills of primary school pupils. The number of participants in this study was 72 primary third grade pupils in Aswan primary model instutute, Aswan, Egypt. The participants were selected randomly, and assigned to an experiment group. They studied the English reading comprehension skills. All English reding comprehension skills were checked by peers and got comments from these peers. The period of applying the research was one week in the second semester of the academic year (2022-2023). The instrument was a pre/post writing test. The test was adopted from the English primary third grade student’s exercise book, 2023. The pre/posttest was analyzed using statistical analysis SPSS 23, Alpha Cronbach formula, Paired Sample t-test and Eta squared formula. The findings revealed therebwas not remarkable significant differences at 0.05 level between the pre/posttest of English reading comprehension Skills with the experiment group in favor of the posttest. As a result, the English reading<br/>comprehension skills for school primary pupils were not developed by using digital Storytelling strategy.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت هذه الدراسة إلى التحقق من فاعلية استراتيجية السرد القصصي الرقمي المبني على المحتوى التفاعلي في تنمية مهارات الاستيعاب القرائي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية. بلغ عدد المشاركين في هذه الدراسة 72 تلميذاً من تلاميذ الصف الثالث الابتدائي بمعهد أسوان النموذجي الابتدائي بأسوان، مصر. تم اختيار المشاركين بشكل عشوائي، وتم توزيعهم على مجموعة تجريبية. لقد درسوا مهارات القراءة والفهم باللغة الإنجليزية. تم فحص جميع مهارات فهم اللغة الإنجليزية من قبل الزملاء وحصلوا على تعليقات من هؤلاء الزملاء. وكانت مدة تطبيق البحث أسبوعاً واحداً في الفصل الدراسي الثاني من العام الدراسي (2022-2023). كانت الأداة عبارة عن اختبار كتابي قبلي / بعدي. تم اعتماد الاختبار من كتاب تمارين طالب اللغة الإنجليزية للصف الثالث الابتدائي لعام 2023. وتم تحليل الاختبار القبلي/البعدي باستخدام التحليل الإحصائي SPSS 23، وصيغة ألفا كرونباخ، واختبار t للعينة المقترنة، وصيغة مربع إيتا. وأظهرت النتائج عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى 0.05 بين الاختبار القبلي والبعدي لمهارات الفهم القرائي باللغة الإنجليزية مع المجموعة التجريبية لصالح الاختبار البعدي. ونتيجة لذلك، القراءة باللغة الإنجليزية<br/>لم يتم تطوير مهارات الاستيعاب لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية باستخدام استراتيجية السرد القصصي الرقمي.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issued also as CD
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element E- Learning Technology
Source of heading or term qmark
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term DigitaL Storytelling
-- English reading comprehension skills
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Nabil Gad Azmy
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Mohamed El Sayed Al Nagar
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body Nabil Gad Azmy
-- Mohamed El Sayed Al Nagar
Universities Egyptian E-learning University
Faculties Faculty of Educational Studies
Department Department of E- Learning Technology
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Huda
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 21.04.2024 88239 Cai01.34.M.Sc.2023.Ab.E 01010110088239000 21.04.2024 21.04.2024 Thesis