The Effectiveness of Digital Storytelling for Developing English Reading Comprehension Skills for Primary School Pupils / (Record no. 166749)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 05158nam a22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033236.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 240421s2023 |||a|||fr|m|| 000 0 eng d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | eng |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | eng |
Language code of summary or abstract | eng |
Language code of sung or spoken text | ara |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | Gift |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 371.358 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 371.358 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | M.Sc |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.34.M.Sc.2023.Ab.E |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | Abo bakr Mohamed Abo bakr Ali, |
Preparation | preparation. |
245 14 - TITLE STATEMENT | |
Title | The Effectiveness of Digital Storytelling for Developing English Reading Comprehension Skills for Primary School Pupils / |
Statement of responsibility, etc. | By Abo bakr Mohamed Abo bakr Ali; Prof. Dr. Nabil Gad Azmy, Dr. Mohamed El Sayed Al Nagar. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | فاعلية السرد القصصي الرقمي لتنمية مهارت الفهم القرائي في اللغة الانجليزية لدي تلاميذ المرحلة الابتدائية |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 138 pages : |
Other physical details | illustrations ; |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | Thesis (M.Sc.) Egyptian E-learning, 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | Bibliography: pages 97-106. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | This study investigated the effectivenesst of digital storytelling strategy based on interactive content to develop reading comprehension skills of primary school pupils. The number of participants in this study was 72 primary third grade pupils in Aswan primary model instutute, Aswan, Egypt. The participants were selected randomly, and assigned to an experiment group. They studied the English reading comprehension skills. All English reding comprehension skills were checked by peers and got comments from these peers. The period of applying the research was one week in the second semester of the academic year (2022-2023). The instrument was a pre/post writing test. The test was adopted from the English primary third grade student’s exercise book, 2023. The pre/posttest was analyzed using statistical analysis SPSS 23, Alpha Cronbach formula, Paired Sample t-test and Eta squared formula. The findings revealed therebwas not remarkable significant differences at 0.05 level between the pre/posttest of English reading comprehension Skills with the experiment group in favor of the posttest. As a result, the English reading<br/>comprehension skills for school primary pupils were not developed by using digital Storytelling strategy. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدفت هذه الدراسة إلى التحقق من فاعلية استراتيجية السرد القصصي الرقمي المبني على المحتوى التفاعلي في تنمية مهارات الاستيعاب القرائي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية. بلغ عدد المشاركين في هذه الدراسة 72 تلميذاً من تلاميذ الصف الثالث الابتدائي بمعهد أسوان النموذجي الابتدائي بأسوان، مصر. تم اختيار المشاركين بشكل عشوائي، وتم توزيعهم على مجموعة تجريبية. لقد درسوا مهارات القراءة والفهم باللغة الإنجليزية. تم فحص جميع مهارات فهم اللغة الإنجليزية من قبل الزملاء وحصلوا على تعليقات من هؤلاء الزملاء. وكانت مدة تطبيق البحث أسبوعاً واحداً في الفصل الدراسي الثاني من العام الدراسي (2022-2023). كانت الأداة عبارة عن اختبار كتابي قبلي / بعدي. تم اعتماد الاختبار من كتاب تمارين طالب اللغة الإنجليزية للصف الثالث الابتدائي لعام 2023. وتم تحليل الاختبار القبلي/البعدي باستخدام التحليل الإحصائي SPSS 23، وصيغة ألفا كرونباخ، واختبار t للعينة المقترنة، وصيغة مربع إيتا. وأظهرت النتائج عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى 0.05 بين الاختبار القبلي والبعدي لمهارات الفهم القرائي باللغة الإنجليزية مع المجموعة التجريبية لصالح الاختبار البعدي. ونتيجة لذلك، القراءة باللغة الإنجليزية<br/>لم يتم تطوير مهارات الاستيعاب لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية باستخدام استراتيجية السرد القصصي الرقمي. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | Issued also as CD |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | Text in English and abstract in Arabic & English. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | E- Learning Technology |
Source of heading or term | qmark |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | DigitaL Storytelling |
-- | English reading comprehension skills |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | Nabil Gad Azmy |
Relator term | thesis advisor. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | Mohamed El Sayed Al Nagar |
Relator term | thesis advisor. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2023 |
Supervisory body | Nabil Gad Azmy |
-- | Mohamed El Sayed Al Nagar |
Universities | Egyptian E-learning University |
Faculties | Faculty of Educational Studies |
Department | Department of E- Learning Technology |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Huda |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 21.04.2024 | 88239 | Cai01.34.M.Sc.2023.Ab.E | 01010110088239000 | 21.04.2024 | 21.04.2024 | Thesis |