header

Improving the English Oral Fluency of Young Learners : (Record no. 166764)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05586namaa22004091i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033236.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240422s2022 |||a|||f |m|| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
Language code of sung or spoken text ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 373.28
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 373.28
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.A
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.02.12.M.A.2022.Kh.I
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Khadija Abd EL Hamid Hassan,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Improving the English Oral Fluency of Young Learners :
Remainder of title The Effect of Carousel Cooperative Learning /
Statement of responsibility, etc. by Khadija Abd EL Hamid Hassan; Supervised by: Professor Amira Agameya.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title تحسين الطلاقة الشفهية للغة الإنجليزية لدى صغار المتعلمية :
Remainder of title تأثير التعلم التعاوني الدائري /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2022.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 146 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.A.)-Cairo University, 2022.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 120-135.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aimed to examine the effect of Carousel Cooperative learning Strategy on the fluency level of young Egyptian EFL learners during their storytelling. This was due to the occurrence of various disfluency markers in the spontaneous speech of Egyptians, which sometimes leads to the loss of meaning and miscommunication. This calls for the application of pedagogical strategies that can be employed to improve performance in speech. Carousel Cooperative learning Strategy was applied in an attempt to address this problem. This study was a quasi-experimental study that applied a pre-test-treatment-post-test design. The data was collected through asking each one of the five years old twenty-four participants individually to tell their favourite story as a pre-test. Then, the participants were divided into two groups of twelve participants, an experimental and a control group, each. After four weeks of the treatment, the post-test which was exactly the same as the pre-test was administered. The t-test was used on the SPSS program to analyse the results. The results showed that the participants from both groups began the experiment at the same level. Then, the post-test results revealed that the disfluency marks (pauses, filler and repetitions) of the participants in the experimental group were reduced, while those of the control group were almost the same, which means that the treatment had a positive effect on the learners’ fluency level. The results of the study indicate the effectiveness of the Carousel Cooperative Learning Strategy in improving learners’ fluency in English.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت هذة الدراسة الي اختبار تأثير استراتيجية التعلم التعاوني الدائري و تأثيرها علي درجة الطلاقة الشفهية لصغار متعلمي اللغة الانجليزية المصريين كلغة اجنبية اثناء قص قصص. و قد قامت هذة الدراسة لووجود العديد من اضطرابات التواصل في حوار المصريين الطلقائي. مما يؤدي الي فقدان المعني او سوء التواصل. مما يستوجب لاستخدام استراتيجيات تعليمية لتحسين الاداء الكلامي. تم تطبيق استراتيجية التعلم التعاوني الدائري لمحاولة ايجاد حل لهذة المشكلة. وقد وظفت هذة الدراسة المنهج شبه التجريبي عن طريق تصميم الاختبار السابق و اللاحق للمعالجة. و تم تجميع البيانات عن طريق سؤال كل طفل البالغ من العمر خمس سنوات من المشاركين علي حدي لقص قصته المفضلة ليكون اختبار سابق. ثم تم فصل المشاركين الي مجموعتين و هما التجريبية و التحكم, حيث تحتوي كل مجموعة علي اثنا عشر طالب. قام الاختبار البعدي بعد اربعة اسابيع من المعاملة و الذي تم بنفس طريقة الاختبار القبلي. و قد تم استخدام اختبار تي علي برنامج SPSS لتحليل النتائج. اوضحت النتائج ان افراد المجموعتين بدئوا التجربة و هم بنفس المستوي. تباعا اوضحت نتائج الاختبار البعدي ان اضرابات التواصل (السكتات و الحشو و التكرار) قد انخفضت للمجموعة التجريبية بينا ظلت كما هي لمجموعة التحكم. مما يوضح التاثير الاجابي لتجربة هذة الاستراتيجية علي الطلاقة الشفهية للمتعلمين. اوضحت نتائج التجربة فاعلية استراتيجية التعلم التعاوني الدائري في تحسين طلاقة اللغة الانجليزية.<br/><br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issued also as CD
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Cooperative learning
Source of heading or term qmark
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Carousel Cooperative learning Strategy
-- disfluency markers
-- EFL
-- young learners
-- fluency
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Amira Agameya
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2022
Supervisory body Amira Agameya
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Arts
Department Department of English Language and Literature
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Huda
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 22.04.2024 88245 Cai01.02.12.M.A.2022.Kh.I 01010110088245000 22.04.2024 22.04.2024 Thesis