قبول الآخر لدى مشرفات دور الحضانة وعلاقته بالتسامح لدى الأطفال / (Record no. 167029)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04079namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033240.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 240519s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | ايداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 372.218 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 372.218 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01 23 05 M.Sc 2023 سل.ق |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | سلوى فؤاد سيد محمدين، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | قبول الآخر لدى مشرفات دور الحضانة وعلاقته بالتسامح لدى الأطفال / |
Statement of responsibility, etc. | مقدمة من الباحثة سلوى فؤاد سيد محمدين ؛ اشراف أ . د منى محمد علي جاد، أ . د زينب علي محمد علي. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Accepting the Other of Nursery Supervisors and its Relation to Tolerance among Children |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 191صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 103-127. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدف البحث الحالي التعرف على علاقة قبول الآخر لدى مشرفات دور الحضانة بالتسامح لدى الأطفال، وتكونت العينة من (60) مشرفة و(300) طفلًا وطفلة من أطفال دور الحضانة 3-4 سنوات . استخدمت الباحثة الأدوات التالية: مقياس قبول الآخر لدي مشرفات دور الحضانة (إعداد/ الباحثة) ومقياس التسامح لدى الأطفال3-4 سنوات (إعداد/ الباحثة)، واستخدم المنهج الوصفي الإرتباطي المقارن ، وتوصلت النتائج إلى: وجود علاقة ارتباطية موجبة دالة إحصائيا بين درجات قبول الأخر لدى مشرفات دور الحضانة والتسامح لدى الأطفال ،لا توجد فروق بين الذكور والإناث فى درجة التسامح لدى الأطفال كما أوضحت النتائج أنه يمكن التنبؤ بدرجات التسامح لدى طفل الحضانة من درجات قبول الآخر لدى المشرفة. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The current research reveals the relationship between accepting the other by nursery supervisors and tolerance among children. The sample consisted of (60) supervisors and (300) children aged (3-4) years from nurseries. The researcher prepared the instruments used in the research: the acceptance of the other scale for nursery supervisors and the tolerance scale for children aged (3-4) years. The study relied on the comparative correlative descriptive approach. The results concluded a statistically significant positive correlation between the scores of accepting the other for the nursery supervisors and tolerance among children. Besides, there are no differences between boys and girls in the degree of tolerance in children. The results also showed that the children’s tolerance scores are predictable from the scores of accepting the other of the supervisors |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | رياض الاطفال |
Source of heading or term | qrmak |
General subdivision | رعاية |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | دور الحضانة |
-- | التسامح |
-- | قبول الآخر |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | منى محمد علي جاد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | زينب علي محمد علي |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 13-08-2023 |
Supervisory body | منى محمد علي جاد |
-- | زينب علي محمد علي |
Discussion body | سعيد عبدالمعز على |
-- | دعاء عثمان عزمى |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
Department | قسم دراسات الطفولة |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Nadia |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 19.05.2024 | 31191 | Cai01 23 05 M.Sc 2023 سل.ق | 01010100031191000 | 19.05.2024 | 19.05.2024 | Thesis |