header

أنشطة إثرائية فلسفية قائمة على المدخل التكاملي لتنمية الوعي القيمي والذكاء الوجودي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية / (Record no. 167105)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06148namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033242.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240523s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source ايداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.011
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.011
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01 23 01 M.Sc 2023 هب.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number هبة بركات علي علي سلامه،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أنشطة إثرائية فلسفية قائمة على المدخل التكاملي لتنمية الوعي القيمي والذكاء الوجودي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية /
Statement of responsibility, etc. مقدمة من الباحثة هبة بركات علي علي سلامه؛ اشراف ا.د.إلهام عبد الحميد فرج ، ا.م.د.سامح إبراهيم عوض الله.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Philosophical Enrichment Activities based on the Integrated Approach for developing the value awareness and existential intelligence for primary school pupils
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 588صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 291-318.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تتحدد مشكلة هذا البحث فى "ضعف الوعي القيمي والذكاء الوجودي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية"، مما دفع الباحثة إلى إقتراح أنشطة إثرائية فلسفية قائمة على المدخل التكاملي لتنمية الوعي القيمي والذكاء الوجودي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية. وهدف هذا البحث إلى تنمية الوعي القيمي والذكاء الوجودي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية، واتبعت الباحثة المنهج الوصفي، والمنهج التجريبي، والمعالجة شبه التجريبية من خلال استخدام مجموعتين احداهما تجريبية والأخرى ضابطة، وتطبيق أدوات البحث عليهم قبليا وبعديا، واستخدم البحث أدوات ومواد تعليمية تمثلت فى(قائمة أبعاد الوعي القيمي، بطاقة تحليل لمحتوى منهجي اكتشف، والقيم واحترام الآخر للصف الثالث الابتدائي، مقياس للوعي القيمي، قائمة بأبعاد الذكاء الوجودي، بطاقة تحليل لمحتوى منهج اكتشف، والقيم واحترام الآخر للصف الثالث الابتدائي، مقياس الذكاء الوجودي، فى كتاب التلميذ، ودليل المعلم)<br/>يهدف البحث الحالي إلى : هدف هذا البحث إلى تنمية الوعي القيمي والذكاء الوجودي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية من خلال أنشطة إثرائية فلسفية قائمة على المدخل التكاملي.<br/> أدوات البحث:<br/>1. قائمة أبعاد الوعي القيمي<br/>2. بطاقة تحليل لمحتوى منهجي اكتشف، والقيم واحترام الآخر للصف الثالث الابتدائي<br/>3. مقياس للوعي القيمي<br/>4. قائمة بأبعاد الذكاء الوجودي<br/>5. بطاقة تحليل لمحتوى منهج اكتشف، والقيم واحترام الآخر للصف الثالث الابتدائي<br/>6. مقياس الذكاء الوجودي<br/>7. كتاب التلميذ<br/>8. دليل المعلم<br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The problem of this research is determined by “the weakness of value awareness and existential intelligence among primary school students,” which prompted the researcher to propose philosophical enrichment activities based on the integrative approach to developing value awareness and existential intelligence among primary school students. This research aimed to develop value awareness and existential intelligence among primary school students. The researcher followed the descriptive approach, the experimental approach, and the quasi-experimental treatment by using two groups, one experimental and the other control, and applying research tools to them before and after. The research used educational tools and materials represented in (a list Dimensions of value awareness, an analysis card for the content of the Discover curriculum, values and respect for others for the third grade of primary school, a measure of value awareness, a list of dimensions of existential intelligence, an analysis card for the content of the Discover curriculum, values and respect for others for the third grade of primary school, a measure of existential intelligence, in the pupils’s book and the teacher’s guide)<br/>The current research aims to: The aim of this research is to develop value awareness and existential intelligence among primary school students through philosophical enrichment activities based on the integrative approach<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الابتدائي
Source of heading or term qrmak
General subdivision اغراضه و اهدافه
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term أنشطة إثرائية فلسفية
-- المدخل التكاملي
-- الذكاء الوجودي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إلهام عبد الحميد فرج
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سامح إبراهيم عوض الله
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 19/9/2023
Supervisory body إلهام عبد الحميد فرج
-- سامح إبراهيم عوض الله
Discussion body كمال نجيب الجندي
-- شادية عبد الحليم تمام
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم المناهج وطرق التدريس
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 23.05.2024 31228 Cai01 23 01 M.Sc 2023 هب.ا 01010100031228000 23.05.2024 23.05.2024 Thesis