أنشطة إثرائية فلسفية قائمة على المدخل التكاملي لتنمية الوعي القيمي والذكاء الوجودي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية / (Record no. 167105)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 06148namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033242.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 240523s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | ايداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 372.011 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 372.011 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01 23 01 M.Sc 2023 هب.ا |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | هبة بركات علي علي سلامه، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | أنشطة إثرائية فلسفية قائمة على المدخل التكاملي لتنمية الوعي القيمي والذكاء الوجودي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية / |
Statement of responsibility, etc. | مقدمة من الباحثة هبة بركات علي علي سلامه؛ اشراف ا.د.إلهام عبد الحميد فرج ، ا.م.د.سامح إبراهيم عوض الله. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Philosophical Enrichment Activities based on the Integrated Approach for developing the value awareness and existential intelligence for primary school pupils |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 588صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 291-318. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | تتحدد مشكلة هذا البحث فى "ضعف الوعي القيمي والذكاء الوجودي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية"، مما دفع الباحثة إلى إقتراح أنشطة إثرائية فلسفية قائمة على المدخل التكاملي لتنمية الوعي القيمي والذكاء الوجودي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية. وهدف هذا البحث إلى تنمية الوعي القيمي والذكاء الوجودي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية، واتبعت الباحثة المنهج الوصفي، والمنهج التجريبي، والمعالجة شبه التجريبية من خلال استخدام مجموعتين احداهما تجريبية والأخرى ضابطة، وتطبيق أدوات البحث عليهم قبليا وبعديا، واستخدم البحث أدوات ومواد تعليمية تمثلت فى(قائمة أبعاد الوعي القيمي، بطاقة تحليل لمحتوى منهجي اكتشف، والقيم واحترام الآخر للصف الثالث الابتدائي، مقياس للوعي القيمي، قائمة بأبعاد الذكاء الوجودي، بطاقة تحليل لمحتوى منهج اكتشف، والقيم واحترام الآخر للصف الثالث الابتدائي، مقياس الذكاء الوجودي، فى كتاب التلميذ، ودليل المعلم)<br/>يهدف البحث الحالي إلى : هدف هذا البحث إلى تنمية الوعي القيمي والذكاء الوجودي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية من خلال أنشطة إثرائية فلسفية قائمة على المدخل التكاملي.<br/> أدوات البحث:<br/>1. قائمة أبعاد الوعي القيمي<br/>2. بطاقة تحليل لمحتوى منهجي اكتشف، والقيم واحترام الآخر للصف الثالث الابتدائي<br/>3. مقياس للوعي القيمي<br/>4. قائمة بأبعاد الذكاء الوجودي<br/>5. بطاقة تحليل لمحتوى منهج اكتشف، والقيم واحترام الآخر للصف الثالث الابتدائي<br/>6. مقياس الذكاء الوجودي<br/>7. كتاب التلميذ<br/>8. دليل المعلم<br/> |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The problem of this research is determined by “the weakness of value awareness and existential intelligence among primary school students,” which prompted the researcher to propose philosophical enrichment activities based on the integrative approach to developing value awareness and existential intelligence among primary school students. This research aimed to develop value awareness and existential intelligence among primary school students. The researcher followed the descriptive approach, the experimental approach, and the quasi-experimental treatment by using two groups, one experimental and the other control, and applying research tools to them before and after. The research used educational tools and materials represented in (a list Dimensions of value awareness, an analysis card for the content of the Discover curriculum, values and respect for others for the third grade of primary school, a measure of value awareness, a list of dimensions of existential intelligence, an analysis card for the content of the Discover curriculum, values and respect for others for the third grade of primary school, a measure of existential intelligence, in the pupils’s book and the teacher’s guide)<br/>The current research aims to: The aim of this research is to develop value awareness and existential intelligence among primary school students through philosophical enrichment activities based on the integrative approach<br/> |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | التعليم الابتدائي |
Source of heading or term | qrmak |
General subdivision | اغراضه و اهدافه |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | أنشطة إثرائية فلسفية |
-- | المدخل التكاملي |
-- | الذكاء الوجودي |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | إلهام عبد الحميد فرج |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | سامح إبراهيم عوض الله |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 19/9/2023 |
Supervisory body | إلهام عبد الحميد فرج |
-- | سامح إبراهيم عوض الله |
Discussion body | كمال نجيب الجندي |
-- | شادية عبد الحليم تمام |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
Department | قسم المناهج وطرق التدريس |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Nadia |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 23.05.2024 | 31228 | Cai01 23 01 M.Sc 2023 هب.ا | 01010100031228000 | 23.05.2024 | 23.05.2024 | Thesis |