header

فعالية الإستراتيجيات الترويجية لبناء العلامة التجارية الجديدة / (Record no. 167218)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 13924namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033244.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240530s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
Language code of sung or spoken text eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 658.827
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 658.827
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01 15 03 M.Sc 2023 ما.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number مارينا عاطف يؤنس زكري،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فعالية الإستراتيجيات الترويجية لبناء العلامة التجارية الجديدة /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة : مارينا عاطف يؤنس زكري؛ تحت اشراف ا.د.داليا محمد عبد الله، د.ماريان مراد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effectiveness of promotional strategies for building a new brand
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 348 ورقة:
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: ورقة 258-271.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تتحدد المشكلة البحثية في رصد وتحليل وتقييم طبيعة الإستراتيجيات الترويجية المختلفة المستخدمة في بناء العلامات التجارية الجديدة محل الدراسة، وتشمل هذه الإستراتيجيات كل من الركائز الإستراتيجية التى تستخدمها العلامة التجارية الجديدة، وذلك في رسائلها الاتصالية، والوسائل الترويجية التقليدية كالإعلانات التليفزيونية، والوسائل الترويجية الإلكترونية وتتمثل في الترويج عبر الفيسبوك للعلامة التجارية في حالة كل من "حواء"، و" سويفل" من خلال المنشورات والإعلانات عبر الصفحات التجارية الرسمية لتلك العلامات محل الدراسة، ويُضاف إليها الترويج عبر التطبيق الإلكتروني من خلال الهواتف الذكية في حالة سويفل، والتعرف على فعالية هذه الإستراتيجيات الترويجية لبناء العلامة التجارية الجديدة، في التأثير على مراحل العملية الشرائية للجمهور المصري نحو هذه العلامة التجارية الجديدة، وتكوين قيمتها المدركة، ومعرفة ترتيبها من حيث تفضيل الشراء أو التعامل معها بالمقارنة مع العلامات التجارية الأخرى المنافسة.<br/>هدف الدراسة: التعرف على تأثير الركائز الإستراتيجية فى الرسائل الاتصالية والوسائل الترويجية المستخدمة من قبل المنظمات لبناء علاماتها التجارية الجديدة وتأثيراتها على مراحل العملية الشرائية للجمهور المصري، وقيمتها المدركة، والتي تساعدها في الوقوف أمام المنافسين لها في الأسواق، وترتيبها من حيث تفضيل الشراء بالنسبة للمنتج أو التعامل معها بالنسبة للخدمة بالمقارنة مع العلامات التجارية الأخرى المنافسة.<br/>الإطار النظري: اعتمدت الدراسة على العديد من النماذج ومنها النموذج الذي وضعه (كوتلر وفيليب وكيلر وكيفين)، والذي يتناول مراحل عملية إتخاذ القرار الشرائي، وتم الاعتماد عليه والاستفادة منه في عمل النموذج المقترح للدراسة .<br/>منهجية الدراسة: تعتمد الدراسة على منهج دراسة الحالة على عينة من العلامات التجارية الجديدة لرصد وتحليل وتقييم طبيعة الإستراتيجيات الترويجية المختلفة، كالركائز الإستراتيجية المستخدمة في الرسائل الاتصالية، والوسائل الترويجية لبناء العلامة التجارية الجديدة الخاصة بها، من خلال إجراء مقابلات متعمقة مع مسئولي التسويق للعلامات التجارية عينة الدراسة، وإجراء تحليل المضمون لصفحات العلامات التجارية الجديدة عينة الدراسة (حواء لصناعة المكرونة، سويفل)، بالإضافة إلى تحليل التطبيق الإلكتروني الخاص بالعلامة التجارية (سويفل)، إضافة إلى ذلك تم إجراء دراسة مسحية على مستخدمي العلامات التجارية الجديدة عينة الدراسة.<br/>حدود الدراسة: ركزت الدراسة على إجراء مقابلات متعمقة مع مسئولي التسويق للعلامات التجارية عينة الدراسة، وتحليل الصفحات الرسمية "الفيسبوك" للعلامات التجارية عينة الدراسة لشركتين في قطاعي السلع الإنتاجية الغذائية وخدمات النقل والمواصلات، وهما (حواء لصناعة المكرونة، سويفل)، بالإضافة إلى تحليل التطبيق الإلكتروني الخاص بالعلامة التجارية "سويفل"، كما أجريت دراسة مسحية لعينة من مستخدمي تلك العلامات التجارية الجديدة.<br/>نتائج الدراسة: توصلت الدراسة إلى عدد من النتائج أهمها: اتفقت كل من الدراسة الكيفية والتحليلية والمسحية على مدى فعالية الركائز الإستراتيجية في الرسائل الاتصالية المستخدمة من قبل المنظمات الإنتاجية "حواء" والخدمية "سويفل" في بناء علاماتها التجارية الجديدة.<br/>1-تبين من الدراسة الكيفية والتحليلية بأن هناك عدد من الركائز الإستراتيجية لها فعالية كبرى في بناء العلامات (حواء لصناعة المكرونة- سويفل)، والتي تتمثل في ركيزة الأسعار، وركيزة التكيف وتعميم المنتج وفقاً لاحتياجات العملاء(المنافع والفوائد)، ركيزة تصميم المنتج وتشمل التغليف للعبوة، واستخدام المقاعد المريحة، وركيزة الاستمالات الإعلانية ومنها المزج بين الأدلة المنطقية العقلية والعاطفية معاً، وركيزة بناء ارتباطات إيجابية وتشمل مدلول اسم العلامة التجارية، وركيزة التميز، وركيزة إضفاء بعض السمات الشخصية، وشكل أو رمز العلامة، والجملة الختامية المعبرة عن العلامة، والاستعانة بالشخصيات الاستشهادية، وركيزة الألوان، وإستراتيجية اجتماعية وثقافية واقتصادية، وبالنسبة للوسائل الترويجية أكد مسئولي التسويق على اعتمادهم على الوسائل التقليدية والحديثة معاً.<br/>2-ثبتت فرضيات نموذج الدراسة، بوجود فروق ذات دلالة إحصائية بين طبيعة المنتج والركائز الإستراتيجية المستخدمة في الرسائل الاتصالية لبناء العلامة(حواء/سويفل)، وكذلك الوسائل الترويجية المستخدمة ومنها (الإعلانات التليفزيونية- الترويج عبر الفيسبوك) في كل من (حواء/سويفل)، بالإضافة إلى الترويج عبر التطبيق في حالة سويفل.<br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The research problem is determined by monitoring, analyzing, and evaluating the nature of the various promotional strategies used in building the new brands under study. These strategies include all of the strategic pillars used by the new brand, in its communication messages, and the traditional promotional means, represented by television advertisements, Electronic promotion is represented by Facebook promotion of the brand in the case of “Hawaa” and “Swvl” through publications and advertisements on the official commercial pages of those brands under study, in addition to promotion via the electronic application through smart phones in the case of Swvl, and learning about The effectiveness of these promotional strategies to build the new brand, in influencing the stages of the Egyptian public’s purchasing process towards this new brand, forming its perceived value, and knowing its ranking in terms of preference to purchase or deal with it compared to other competing brands.<br/>Objective of the study: To identify the impact of the strategic pillars in the communication messages and promotional means used by organizations to build their new brands and their effects on the stages of the purchasing process for the Egyptian public, and their perceived value, which helps them stand out against their competitors in the markets, and rank them in terms of purchase preference for the product or Deal with it for service compared to other competing brands.<br/>Theoretical framework: The study relied on many models, including the model developed by (Kotler, Philip, Keller, and Kevin), which deals with the stages of the purchasing decision-making process, and it was relied upon and benefited from in creating the proposed model for the study.<br/>Study Methodology: The study relies on a case study approach on a sample of new brands to monitor, analyze and evaluate the nature of the various promotional strategies, such as the strategic pillars used in communication messages and promotional means to build its new brand, by conducting in-depth interviews with marketing officials for the sample brands. Study and conduct content analysis of the pages of the new brands, the study sample (Hawaa Pasta Industry, Swvl), in addition to analyzing the brand’s electronic application (Swvl). In addition, a survey was conducted on users of the new brands, the study sample.<br/>Limitations of the study: The study focused on conducting in-depth interviews with marketing officials for the brands, the study sample, and analyzing the official “Facebook” pages for the brands, the study sample, for two companies in the sectors of food production goods and transportation services, namely (Hawaa Pasta Industry, Swvl), in addition to analyzing the application. The e-mail address for the “Swvl” brand was conducted, and a survey was conducted for a sample of users of those new brands.<br/>Study results: The study reached a number of results, the most important of which are: The qualitative, analytical, and survey study agreed on the effectiveness of the strategic pillars in the communication messages used by the production organizations “Hawaa” and the service organizations “SWVL” in building their new brands.1)- The qualitative and analytical study showed that there are a number of strategic pillars that have great effectiveness in building brands (Hawaa Pasta Industry - Swvl), which are represented by the price pillar, the pillar of adaptation and dissemination of the product according to customer needs (benefits and benefits), and the product design pillar, which includes packaging. For packaging, the use of comfortable seats, the pillar of advertising appeals, including the combination of logical, mental and emotional evidence together, the pillar of building positive associations, which includes the meaning of the brand name, the pillar of distinction, the pillar of imparting some personal characteristics, the shape or symbol of the mark, the concluding sentence that expresses the mark, and the use of personalities. Martyrdom, color pillar, social, cultural and economic strategy. As for promotional means, marketing officials emphasized their reliance on both traditional and modern means.<br/>2)- The hypotheses of the study model were proven, with the presence of statistically significant differences between the nature of the product and the strategic pillars used in the communication messages to build the brand (Hawaa/Swvl), as well as the promotional means used, including (television advertisements - promotion via Facebook) in each of (Hawaa/Swvl), In addition to promotion through the application in the case of Swvl.<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element العلامات التجارية
Source of heading or term qrmak
General subdivision تعزيز مبيعات
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element العلاقات العامة و الاعلان
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الإستراتيجيات الترويجية
-- بناء العلامة التجارية الجديدة
-- فعالية الإستراتيجيات الترويجية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name داليا محمد عبدالله
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name ماريان مراد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 21-8-2023
Supervisory body داليا محمد عبدالله
-- ماريان مراد
Discussion body علياء سامي
-- رشا حجازي
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الاعلام
Department قسم العلاقات العامة والإعلان
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 30.05.2024 31230 Cai01 15 03 M.Sc 2023 ما.ف 01010100031230000 30.05.2024 30.05.2024 Thesis