إستراتيجية قائمة على مدخل عمليات الكتابة لتنمية مهارات التعبير الكتابي الوظيفي لمتعلمي اللغة العربية الناطقين بغيرها في المستوى المتوسط / (Record no. 167436)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04778namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033247.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 240610s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 418.24 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 418.24 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01 23 01 M.Sc 2023 اي.ا |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | أيمن عبد الرحمن أحمد منصور، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | إستراتيجية قائمة على مدخل عمليات الكتابة لتنمية مهارات التعبير الكتابي الوظيفي لمتعلمي اللغة العربية الناطقين بغيرها في المستوى المتوسط / |
Statement of responsibility, etc. | إعداد الباحث أيمن عبد الرحمن أحمد منصور؛ إشراف أ. د.صابر عبد المنعم محمد عبد النبي. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | A Strategy Based on the Writing Process Approach for Developing the Functional Writing Skills for The Non-Native Speakers of Arabic in The Middle Stage |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 213صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 153-164. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | تحددت مشكلة البحث في ضعف مهارات التعبير الكتابي الوظيفي لدى متعلمي اللغة العربية الناطقين بغيرها في المستوى المتوسط؛ لذلك استهدف البحث تنمية مهارات التعبير الكتابي الوظيفي للناطقين بغيرها في المستوى المتوسط، وذلك باستخدام إستراتيجية قائمة على مدخل عمليات الكتابة، وبعد تطبيق مواد المعالجة التجريبية من أدوات البحث (دليل المعلم، كراسة أنشطة المتعلمين) على أفراد مجموعة البحث: التجريبية، والضابطة، وبعد تطبيق اختبار مهارات التعبير الكتابي الوظيفي قبليًا، وبعديًا تم التوصل إلى قائمة مهارات نهائية، كما أسفرت نتائج البحث عن وجود فرق دال إحصائيًا بين متوسطي درجات المتعلمين في التطبيق البعدي لصالح المجموعة التجريبية؛ مما يؤكد فاعلية إستراتيجية مدخل عمليات الكتابة لتنمية مهارات التعبير الكتابي الوظيفي لمتعلمي اللغة العربية الناطقين بغيرها في المستوى المتوسط |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The research problem was identified in the weakness of functional writing expression skills among non-Arabic language learners at the intermediate level. Therefore, the research targeted a strategy based on the Approach of writing processes to develop their functional writing expression skills. After implementing the experimental items materials: the research instruments, the teacher's guide - the learners' activities booklet and the pre-post functional writing expression skills test on the research sample members that were divided into two groups: experimental and controlled groups, a final list of skills was defined, and the research results revealed a statistically significant difference between the mean scores of the learners in the two groups in favor of the experimental group, which confirms the effectiveness of the writing process Approach for developing the functional writing Skills for the non-native speakers of Arabic at the intermediate level. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | اللغة العربية |
Source of heading or term | qrmak |
General subdivision | تعليم للأجانب |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | اللغة العربية |
Source of heading or term | qrmak |
General subdivision | كتب دراسية للأجانب |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | إستراتيجية |
-- | مدخل عمليات الكتابة |
-- | التعبير الكتابي الوظيفي |
-- | اللغة العربية |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | صابر عبد المنعم محمد عبد النبي |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2023 |
Supervisory body | صابر عبد المنعم محمد عبد النبي |
Discussion body | محمد لطفي جاد |
-- | أحمد عبده عوض |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
Department | قسم المناهج وطرق تدريس اللغة العربية للناطقين بغيرها |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Nadia |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 10.06.2024 | 31312 | Cai01 23 01 M.Sc 2023 اي.ا | 01010100031312000 | 10.06.2024 | 10.06.2024 | Thesis |