header

استخدام استراتيجية التعلم التشاركي الإلكتروني لتنمية مهارات إنتاج وتوظيف القصة الرقمية التفاعلية للمعلمات والاستمتاع بتعلم الرياضيات لدى طفل الروضة / (Record no. 167536)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06416namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033250.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240626s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.218
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.218
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.05.Ph.D.2023.جي.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number جيهان عبدالقادر محمد عبدالله،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title استخدام استراتيجية التعلم التشاركي الإلكتروني لتنمية مهارات إنتاج وتوظيف القصة الرقمية التفاعلية للمعلمات والاستمتاع بتعلم الرياضيات لدى طفل الروضة /
Statement of responsibility, etc. مقدمة من الباحثة جيهان عبد القادر محمد عبدالله؛ اشراف ا.د.وائل عبد الله محمد، ا.د.إيناس السيد محمد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Using the collaborative e-learning strategy to develop production and employment skills The interactive digital story of the teachers and the enjoyment of learning mathematics for the kindergarten child
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 280صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 147-171.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث الحالي إلى دراسة فاعلية استخدام استراتيجية التعلم التشاركي الإلكتروني في تنمية مهارات إنتاج وتوظيف القصة الرقمية التفاعلية للمعلمات والاستمتاع بتعلم الرياضيات لدى طفل الروضة، وقد شملت عينة البحث على مجموعة من المعلمات قوامها (16) معلمة روضة، ومجموعة من أطفال المستوى الثاني قوامها(20) طفلًا - روضة مدرسة الصرح بمحافظة القاهرة، واعتمد البحث على القياس القبلي والبعدي لعينة البحث، وتكونت أدوات البحث من: اختبار التحصيلي المعرفي، وبطاقة الملاحظة، وبطاقة تقييم المنتج، واستمارة المقابلة الشخصية لقياس الاستمتاع بتعلم الرياضيات لدى طفل الروضة، وأسفرت نتائج البحث عن: وجود فرق دال إحصائيًا عند مستوى(0.01) بين متوسطى درجات التطبيقين القبلي والبَعدي لمجموعة البحث (المعلمات) فى اختبار التحصيل المعرفي لصالح التطبيق البعدي، وجود فرق دال إحصائيًا عند مستوى (0.01) بين متوسطى درجات التطبيقين القبلي والبَعدي لمجموعة البحث (المعلمات) في بطاقة ملاحظة إنتاج وتوظيف القصة الرقمية لصالح التطبيق البعدي، وحققت المجموعة التجريبية عينة البحث طبقًا لبطاقة تقييم المنتج"القصة الرقمية التفاعلية" القيمة المختبرة(درجة الإتقان التي تساوي 80% من الدرجة الكلية للبطاقة)، وجود فرق دال إحصائيًا عند مستوى(0.01) بين متوسطي درجات استمارة المقابلة الشخصية لقياس الاستمتاع بتعلم الرياضيات لعينة البحث (الأطفال) لصالح التطبيق البعدي، وذلك بعد توظيف القصة الرقمية التفاعلية.<br/><br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current research aimed to study the effectiveness of using the collaborative e-learning strategy in developing the skills of producing and employing interactive digital stories for teachers and enjoyment of learning mathematics among kindergarten children. The research sample included a group of teachers consisting of (16) kindergarten teachers, and a group of second-level children consisting of (20) child - Al Sarh School Kindergarten in Cairo Governorate. The research relied on pre and post measurement of a sample The research, and the research Tools consisted of: the cognitive achievement test, the note card, the product evaluation card, and the personal interview form to measure the enjoyment of learning mathematics for the kindergarten child. The research (parameters) in the cognitive achievement test in favor of the post application, and there is a statistically significant difference at the level (0.01) between the mean scores of the pre and post applications of the research group (parameters) in the observation card of the production and employment of the digital story in favor of the post application, and the experimental group achieved the research sample according to the card Evaluation of the product "Interactive Digital Story" The tested value (the degree of mastery equals 80% of the total score of the card), and there is a statistically significant difference at the level (0.01) between the mean scores of the personal interview questionnaire to measure the enjoyment of learning mathematic for the research sample (children) in favor of the post application, after employing the interactive
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element رياض الاطفال
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term معلمات الروضة
-- استراتيجية التعلم التشاركي الإلكتروني
-- طفل الروضة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name وائل عبد الله محمد
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إيناس السيد محمد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 11 / 10/ 2023
Supervisory body وائل عبد الله محمد
-- إيناس السيد محمد
Discussion body وائل رمضان عبدالحميد
-- ممدوح سالم الفقي
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم دراسات الطفولة
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 26.06.2024 31310 Cai01.23.05.Ph.D.2023.جي.ا 01010100031310000 26.06.2024 26.06.2024 Thesis