استخدام استراتيجية التعلم التشاركي الإلكتروني لتنمية مهارات إنتاج وتوظيف القصة الرقمية التفاعلية للمعلمات والاستمتاع بتعلم الرياضيات لدى طفل الروضة / (Record no. 167536)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 06416namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033250.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 240626s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 372.218 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 372.218 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | دكتـــــوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.23.05.Ph.D.2023.جي.ا |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | جيهان عبدالقادر محمد عبدالله، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | استخدام استراتيجية التعلم التشاركي الإلكتروني لتنمية مهارات إنتاج وتوظيف القصة الرقمية التفاعلية للمعلمات والاستمتاع بتعلم الرياضيات لدى طفل الروضة / |
Statement of responsibility, etc. | مقدمة من الباحثة جيهان عبد القادر محمد عبدالله؛ اشراف ا.د.وائل عبد الله محمد، ا.د.إيناس السيد محمد. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Using the collaborative e-learning strategy to develop production and employment skills The interactive digital story of the teachers and the enjoyment of learning mathematics for the kindergarten child |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 280صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 147-171. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدف البحث الحالي إلى دراسة فاعلية استخدام استراتيجية التعلم التشاركي الإلكتروني في تنمية مهارات إنتاج وتوظيف القصة الرقمية التفاعلية للمعلمات والاستمتاع بتعلم الرياضيات لدى طفل الروضة، وقد شملت عينة البحث على مجموعة من المعلمات قوامها (16) معلمة روضة، ومجموعة من أطفال المستوى الثاني قوامها(20) طفلًا - روضة مدرسة الصرح بمحافظة القاهرة، واعتمد البحث على القياس القبلي والبعدي لعينة البحث، وتكونت أدوات البحث من: اختبار التحصيلي المعرفي، وبطاقة الملاحظة، وبطاقة تقييم المنتج، واستمارة المقابلة الشخصية لقياس الاستمتاع بتعلم الرياضيات لدى طفل الروضة، وأسفرت نتائج البحث عن: وجود فرق دال إحصائيًا عند مستوى(0.01) بين متوسطى درجات التطبيقين القبلي والبَعدي لمجموعة البحث (المعلمات) فى اختبار التحصيل المعرفي لصالح التطبيق البعدي، وجود فرق دال إحصائيًا عند مستوى (0.01) بين متوسطى درجات التطبيقين القبلي والبَعدي لمجموعة البحث (المعلمات) في بطاقة ملاحظة إنتاج وتوظيف القصة الرقمية لصالح التطبيق البعدي، وحققت المجموعة التجريبية عينة البحث طبقًا لبطاقة تقييم المنتج"القصة الرقمية التفاعلية" القيمة المختبرة(درجة الإتقان التي تساوي 80% من الدرجة الكلية للبطاقة)، وجود فرق دال إحصائيًا عند مستوى(0.01) بين متوسطي درجات استمارة المقابلة الشخصية لقياس الاستمتاع بتعلم الرياضيات لعينة البحث (الأطفال) لصالح التطبيق البعدي، وذلك بعد توظيف القصة الرقمية التفاعلية.<br/><br/> |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The current research aimed to study the effectiveness of using the collaborative e-learning strategy in developing the skills of producing and employing interactive digital stories for teachers and enjoyment of learning mathematics among kindergarten children. The research sample included a group of teachers consisting of (16) kindergarten teachers, and a group of second-level children consisting of (20) child - Al Sarh School Kindergarten in Cairo Governorate. The research relied on pre and post measurement of a sample The research, and the research Tools consisted of: the cognitive achievement test, the note card, the product evaluation card, and the personal interview form to measure the enjoyment of learning mathematics for the kindergarten child. The research (parameters) in the cognitive achievement test in favor of the post application, and there is a statistically significant difference at the level (0.01) between the mean scores of the pre and post applications of the research group (parameters) in the observation card of the production and employment of the digital story in favor of the post application, and the experimental group achieved the research sample according to the card Evaluation of the product "Interactive Digital Story" The tested value (the degree of mastery equals 80% of the total score of the card), and there is a statistically significant difference at the level (0.01) between the mean scores of the personal interview questionnaire to measure the enjoyment of learning mathematic for the research sample (children) in favor of the post application, after employing the interactive |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | رياض الاطفال |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | معلمات الروضة |
-- | استراتيجية التعلم التشاركي الإلكتروني |
-- | طفل الروضة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | وائل عبد الله محمد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | إيناس السيد محمد |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 11 / 10/ 2023 |
Supervisory body | وائل عبد الله محمد |
-- | إيناس السيد محمد |
Discussion body | وائل رمضان عبدالحميد |
-- | ممدوح سالم الفقي |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
Department | قسم دراسات الطفولة |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Nadia |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 26.06.2024 | 31310 | Cai01.23.05.Ph.D.2023.جي.ا | 01010100031310000 | 26.06.2024 | 26.06.2024 | Thesis |