فاعلية برنامج قائم على استراتيجية التعلم بالأقران في خفض صعوبات التعلم لدى أطفال الروضة / (Record no. 167662)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 03709namaa22004331i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033253.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 240807s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | ايداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 372.218 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 372.218 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.26.03.M.Sc.2023.حن.ف |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | حنان عوض عثمان عبد الكريم، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | فاعلية برنامج قائم على استراتيجية التعلم بالأقران في خفض صعوبات التعلم لدى أطفال الروضة / |
Statement of responsibility, etc. | رسالة مقدمة من الباحثة حنان عوض عثمان عبد الكريم؛ اشراف ا.د.بطرس حافظ بطرس، د.أميـــرة محمد عمر. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | The effectiveness of a program based on a peer learning Strategy on reduce learning difficulties in kindergarten children |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 267صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 144-172. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | يهدف البحث إلى فاعلية برنامج قائم على استراتيجية التعلم بالأقران في خفض صعوبات التعلم لدى أطفال الروضة ، على عينة من (30) طفلاً ، تراوحت أعمارهم الزمنية من (4-6) سنوات، واشتملت أدوات البحث : مقياس ستانفورد بينيه الصورة الخامسة (إعداد محمود أبو النيل ,2011)، بطارية صعوبات التعلم النمائية (إعداد سهير كامل، بطرس حافظ، 2010)، البرنامج (إعداد الباحثة)، وأسفرت النتائج عن فاعلية البرنامج القائم على إستراتيجية التعلم بالأقران لخفض صعوبات التعلم لدى أطفال الروضة. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The research aims to effectiveness of a program based on a peer learning strategy to reduce learning difficulties for kindergarten children with learning difficulties, and the research sample consisted of (30) children, whose ages ranged from (4-6) years, the research tools included: the Stanford Binet Scale, fifth picture ( Prepared by Mahmoud Abu El-Nile, 2011), the Developmental Learning Difficulties Battery (prepared by Suhair Kamel, Boutros Hafez, 2010), the program (prepared by the researcher), and the results revealed the effectiveness of the program based on peer learning strategy to reduce developmental difficulties among kindergarten children with learning difficulties |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | رياض الاطفال |
Source of heading or term | qrmak |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | صعوبات التعلم |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | صعوبات التعلم . |
-- | استراتجية التعلم بالأقران |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | بطرس حافظ بطرس |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | أميـــرة محمد عمر |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2023 |
Supervisory body | بطرس حافظ بطرس |
-- | أميـــرة محمد عمر |
Discussion body | سهير كامل |
-- | تهاني عثمان منيب |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية التربية للطفولة المبكرة |
Department | قسم العلوم النفسية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Nadia |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 07.08.2024 | 31424 | Cai01.26.03.M.Sc.2023.حن.ف | 01010100031424000 | 07.08.2024 | 07.08.2024 | Thesis |