header

برنامج مقترح قائم على التعلم النشط باستخدام محفزات الألعاب الرقمية لتنمية مهارات الاستماع في اللغة العربية وأثره في تنمية مهارات التحدث لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية / (Record no. 167931)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04777namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033259.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240919s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source ايداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.651
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.651
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.01.Ph.D.2023.شي.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number شيماء عماد رمضان،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج مقترح قائم على التعلم النشط باستخدام محفزات الألعاب الرقمية لتنمية مهارات الاستماع في اللغة العربية وأثره في تنمية مهارات التحدث لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية /
Statement of responsibility, etc. إعداد شيماء عماد رمضان؛ إشراف ا.د.إيمان أحمد محمد هريدي، ا.د.سامية سامي محمد خليف.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A Suggested Program Based on Active Learning Using Gamification to Develop Listening Skills in the Arabic Language and its Effect to Develop Speaking Skills for Students in the Primary Stage
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 305صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023. .
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note . ببليوجرافيا: صفحات 157-172.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تنمية مهارات الاستماع لتلاميذ المرحلة الابتدائية باستخدام البرنامج المقترح القائم على التعلم النشط باستخدام محفزات الألعاب الرقمية، ولتحقيق هذا الهدف قامت الباحثة بإعداد قائمة بمهارات الاستماع المناسبة لتلاميذ المرحلة الابتدائية، وتم إعداد اختبار الاستماع لقياس هذه المهارات، وتم التأكد من صدقه وثباته، وتم تطبيقه على (مجموعة البحث) تطبيقًا قبليًا وبعديًا، كما تم إعداد البرنامج المقترح، ودليل المعلم وفق التعلم النشط؛ واستخدمت الباحثة المنهج الوصفي، والمنهج شبه التجريبي، وقد تكونت عينة البحث من (30) تلميذًا وتلميذة من تلاميذ الصف الأول الابتدائي، وتم تدريس البرنامج (لمجموعة البحث)، وتوصلت الباحثة إلى فاعلية البرنامج المقترح القائم على التعلم النشط باستخدام محفزات الألعاب الرقمية في تنمية مهارات الاستماع في اللغة العربية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية، وأثر تنمية مهارات الاستماع على تنمية مهارات التحدث لديهم
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The objective of this research is to develop the listening skills for the Primary stage students using the A Suggested Program Based on Active Learning Using Gamification. To achieve this goal, the researcher created a list of the listening skills suitable for the Primary stage students. She also conducted a listening and speaking pre-test, which was applied by the researcher (on the sample). She also prepared a guidebook for students and a teacher's guide. After completing the application of the program, applying the post-test to the sample, and analyzing the results of the test, the researcher reached the effectiveness of the <br/>A Suggested Program Based on Active Learning Using Gamification to Develop Listening Skills in the Arabic Language and its Effect to Develop Speaking Skills for Students in the Primary Stage.<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element اللغة العربية
Source of heading or term qrmak
General subdivision طرق التدريس
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التعلم النشط
-- محفزات الألعاب الرقمية
-- تلاميذ المرحلة الابتدائية
-- الاستماع
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إيمان أحمد محمد هريدي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سامية سامي محمد خليف
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body إيمان أحمد محمد هريدي
-- سامية سامي محمد خليف
Discussion body حسن سيد شحاتة
-- إيناس السيد محمد
Universities جامعة القاهرة
Faculties كليةالدراسات العليا للتربية
Department قسم المناهج وطرق التدريس
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 19.09.2024 31449 Cai01.23.01.Ph.D.2023.شي.ب 01010100031449000 19.09.2024 19.09.2024 Thesis