برنامج مقترح قائم على التعلم النشط باستخدام محفزات الألعاب الرقمية لتنمية مهارات الاستماع في اللغة العربية وأثره في تنمية مهارات التحدث لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية / (Record no. 167931)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04777namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033259.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 240919s2023 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | ايداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 372.651 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 372.651 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | دكتـــــوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.23.01.Ph.D.2023.شي.ب |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | شيماء عماد رمضان، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | برنامج مقترح قائم على التعلم النشط باستخدام محفزات الألعاب الرقمية لتنمية مهارات الاستماع في اللغة العربية وأثره في تنمية مهارات التحدث لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية / |
Statement of responsibility, etc. | إعداد شيماء عماد رمضان؛ إشراف ا.د.إيمان أحمد محمد هريدي، ا.د.سامية سامي محمد خليف. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | A Suggested Program Based on Active Learning Using Gamification to Develop Listening Skills in the Arabic Language and its Effect to Develop Speaking Skills for Students in the Primary Stage |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 305صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023. . |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | . ببليوجرافيا: صفحات 157-172. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | تنمية مهارات الاستماع لتلاميذ المرحلة الابتدائية باستخدام البرنامج المقترح القائم على التعلم النشط باستخدام محفزات الألعاب الرقمية، ولتحقيق هذا الهدف قامت الباحثة بإعداد قائمة بمهارات الاستماع المناسبة لتلاميذ المرحلة الابتدائية، وتم إعداد اختبار الاستماع لقياس هذه المهارات، وتم التأكد من صدقه وثباته، وتم تطبيقه على (مجموعة البحث) تطبيقًا قبليًا وبعديًا، كما تم إعداد البرنامج المقترح، ودليل المعلم وفق التعلم النشط؛ واستخدمت الباحثة المنهج الوصفي، والمنهج شبه التجريبي، وقد تكونت عينة البحث من (30) تلميذًا وتلميذة من تلاميذ الصف الأول الابتدائي، وتم تدريس البرنامج (لمجموعة البحث)، وتوصلت الباحثة إلى فاعلية البرنامج المقترح القائم على التعلم النشط باستخدام محفزات الألعاب الرقمية في تنمية مهارات الاستماع في اللغة العربية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية، وأثر تنمية مهارات الاستماع على تنمية مهارات التحدث لديهم |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The objective of this research is to develop the listening skills for the Primary stage students using the A Suggested Program Based on Active Learning Using Gamification. To achieve this goal, the researcher created a list of the listening skills suitable for the Primary stage students. She also conducted a listening and speaking pre-test, which was applied by the researcher (on the sample). She also prepared a guidebook for students and a teacher's guide. After completing the application of the program, applying the post-test to the sample, and analyzing the results of the test, the researcher reached the effectiveness of the <br/>A Suggested Program Based on Active Learning Using Gamification to Develop Listening Skills in the Arabic Language and its Effect to Develop Speaking Skills for Students in the Primary Stage.<br/> |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | اللغة العربية |
Source of heading or term | qrmak |
General subdivision | طرق التدريس |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | التعلم النشط |
-- | محفزات الألعاب الرقمية |
-- | تلاميذ المرحلة الابتدائية |
-- | الاستماع |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | إيمان أحمد محمد هريدي |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | سامية سامي محمد خليف |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2023 |
Supervisory body | إيمان أحمد محمد هريدي |
-- | سامية سامي محمد خليف |
Discussion body | حسن سيد شحاتة |
-- | إيناس السيد محمد |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كليةالدراسات العليا للتربية |
Department | قسم المناهج وطرق التدريس |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Nadia |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 19.09.2024 | 31449 | Cai01.23.01.Ph.D.2023.شي.ب | 01010100031449000 | 19.09.2024 | 19.09.2024 | Thesis |