Effect Of Core Stability Exercises On Upper Limb Reaching In Spastic Hemiparetic Children / (Record no. 168199)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 07366namaa22004212i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033307.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 241001s2023 |||a|||f |m|| 000 0 eng d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | eng |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | eng |
Language code of summary or abstract | eng |
-- | eng |
Language code of sung or spoken text | ara |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | Deposite |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 615.82 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 615.82 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | M.Sc |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.21.06.M.Sc.2023.Na.E |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | Nadia Hassan Abd Elhameed Abu Elmakarem, |
Preparation | preparation. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | Effect Of Core Stability Exercises On Upper Limb Reaching In Spastic Hemiparetic Children / |
Statement of responsibility, etc. | By Nadia Hassan Abd Elhameed Abu Elmakarem; Prof. Dr. Hebatallah Mohamed Kamal , Dr. Mai El-Sayed Abbass. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | /تأثير تمارين الثبات المحوري على قدرة الوصول للأطراف العلوية عند الاطفال المصابين بالشلل النصفي التشنجي |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 102 pages : |
Other physical details | illustrations ; |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | Thesis (M.Sc.) -Cairo University, 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | Bibliography: pages 77-93. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The aim of this research was to evaluate the influence of core stability program for upper limb reaching in children who have hemiparesis. <br/>Thirty children who had spastic hemiparesis CP from both sexes aged from four to six years, were chosen from El-Minia government general hospitals and private centers, and randomly assigned to either control group (n=15), who encountered selected physical therapy program for balance, strength and posture control, study group (n=15), who performed the selected physical therapy program in addition to the core stability program. Both groups received 3 sessions per week for two successive months. Pediatric Reach Test was used to evaluate each child individually before and after two successive months of treatment. <br/>There were no significant variations among both groups in mean of age, sex, foot length, and height (p > 0.05) and all measurement variables (trunk control measurement scale and pediatric reach test) among study and control groups before treatment which indicated that sample was homogeneous.<br/>There was significant improvement in trunk control measurement scale and paediatric reach test results in both control and study groups where comparing before and after treatment results. However, more advancement was observed in the study group. As the percentage of improvement in the trunk control measurement scale was 35.3%, and in pediatric reach test (forward reach distance from sitting) was 152.03%, (sideward reach distance from sitting) was 191.85%, (forward reach distance from standing) was 190.48%, and (sideward reach distance from standing) was 233.33%in favor of study group.<br/> |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | تم إجراء هذه الدراسة على ثلاثين طفلا (١٦طفل و١٤طفلة) مصابين بالشلل النصفى التشنجى أعمارهم من ٤ الى ٦ سنوات تم توزيعها عشوائيا إلى مجموعتي التحكم والدراسة متساوية الاعداد تتألف كل منها من ١٥ طفلا. مجموعة التحكم التى تلقت برنامج العلاج الطبيعى المختار خصيصا للوصول للأطراف العلوية، مجموعة الدراسة التى تلقت نفس برنامج العلاج الطبيعى المختار خصيصا للوصول للأطراف العلوية بالإضافة إلى تمارين الثبات المحورى. وتم تقييم المجموعتان باستخدام مقياس التحكم بالجزع ومقياس الوصول للأطفال لتقييم كل طفل على حدة قبل وبعد شهرين متتاليين من العلاج (٣ جلسات فى الأسبوع)، لتقييم المسافة التي يستطيع الطفل الوصول لها بالأطراف العلوية<br/>النتائج:<br/> كانت هناك تحسينات كبيرة في المتغيرات المقاسة لكلا المجموعتين بعد العلاج<br/>أظهرت نتائج الدراسة الحالية ما يلى :<br/>اظهرت النتائج الأولية قبل البرنامج العلاجي أنه لا توجد فروق ذات دلالة بين المجموعتين في العمر الزمنى (p = 0.0001) وكل متغيرات القياس (اختبار الوصول للأطفال) في كل من مجموعات التحكم والدراسة هذه القيم تدل على التجانس بين المجموعتين قبل البدء في الدراسة <br/>بعد فترة العلاج المقترحة، كان هناك تحسن كبير فى قيم جميع المتغيرات (الوصول للأطراف العلوية، التحكم فى الجزع) كل من مجموعات التحكم والدراسة عند مقارنة نتائجها السابقة وما بعد المعالجة .ومع ذلك كان التحسن بنسبة اعلى في مجموعة الدراسة حيث أظهرت مقارنة نتائج ما بعد المعالجة لمجموعتي الوصول للأطراف العلوية اختلافا كبيرا (p = 0.0001) وكانت نسبة التحسن لمجموعة الدراسة١٥٢.٠٣٪،١٩١.٨٥٪، ١٩٠.٤٨٪، ٢٣٣.٣٣٪ لصالح مجموعة الدراسة. الخلاصة: استخدام تمارين الثبات المحورى يؤثر إيجابيا على الوصول للأطراف العلوية في الأطفال الذين يعانون من الشلل النصفى التشنجي.<br/>الخلاصة<br/>1. نوصى باستخدام تمارين الثبات المحورى في برنامج العلاج الطبيعى للوصول للأطراف <br/>2. العلوية في الاطفال المصابين بالشلل النصفي التشنجى.<br/><br/>التوصيات<br/>نوصى بإجراء المزيد من الأبحاث من أجل:<br/>1. التحقيق في تأثير استخدام تمارين الثبات المحورى على الوصول للأطراف العلوية في مختلف الفئات العمرية للأطفال المصابين بالشلل النصفي التشنجى.<br/>2. التحقيق في تأثير استخدام تمارين الثبات المحورى على الوصول للأطراف العلوية للأطفال على مشاركتهم بالأنشطة واللعب.<br/>3. التحقيق في تأثير استخدام تمارين الثبات المحورى على الوصول للأطراف العلوية في الاطفال المصابين بالشلل الدماغي الذين لديهم مشاكل بالأطراف العلوية.<br/> |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | Issues also as CD. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | Text in English and abstract in Arabic & English. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | Physical Therapy |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | Cerebral palsy, |
-- | Core stability, |
-- | Hemiparetic, |
-- | Reaching, |
-- | Trunk control, |
-- | Upper limb. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | Hebatallah Mohamed Kamal |
Relator term | thesis advisor. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | Mai El-Sayed Abbass |
Relator term | thesis advisor. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2023 |
Supervisory body | Hebatallah Mohamed Kamal |
-- | Mai El-Sayed Abbass |
Universities | Cairo University |
Faculties | Faculty of Physical Therapy |
Department | Department of Physical Therapy for Paediatrics |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Samah |
Reviser Names | Huda |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 01.10.2024 | 88666 | Cai01.21.06.M.Sc.2023.Na.E | 01010110088666000 | 01.10.2024 | 01.10.2024 | Thesis |