الذكاء الوجداني وعلاقته بالسعادة وحب الحياة لدى طلاب الجامعة / (Record no. 168222)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04609namaa22004091i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20241030125151.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 241002b2024 |||a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | ايداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 370.152 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 370.152 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.02.11.M.A.2024.كن.ذ |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | كنز محمد محمد سلامة، |
Preparation | إعداد. |
245 12 - TITLE STATEMENT | |
Title | الذكاء الوجداني وعلاقته بالسعادة وحب الحياة لدى طلاب الجامعة / |
Statement of responsibility, etc. | [إعداد]كنز محمد محمد سلامة ؛ إشراف أ.د عبد اللطيف محمد خليفة. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Emotional Intelligence and its Relationship with Happiness and Love of Life among University Students |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 133 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 110-126. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدفت الدراسة إلى الكشف عن العَلاقة بين الذكاء الوجداني والسعادة وحب الحياة لدى طلاب الجامعة، وتكونت عينة الدراسة من(400) طالب وطالبة من كليات الهندسة، والحقوق، والآداب بجامعة الإسكندرية، نصفهم من الذكور والنصف الآخر من الإناث، وتم الاعتماد على مقياس الذكاء الوجداني إعداد رشا عبد الفتاح الديدي، ومقياس السعادة إعداد أحمد محمد عبد الخالق، بجانب إضافة 8 بنود من مقياس الشعور بالسعادة إعداد مجدي محمد الدسوقي، ومقياس حب الحياة إعداد أحمد محمد عبد الخالق. وقد أظهرت نتائج الدراسة وجود علاقة موجبة بين الذكاء الوجداني والسعادة وحب الحياة. وأسهم الذكاء الوجداني في التنبؤ بالسعادة، وحب الحياة. كما لا توجد فروق جوهرية بين الذكور والإناث في الذكاء الوجداني وحب الحياة فيما عدا بُعدي تنظيم الانفعالات، والدافعية الشخصية، وبُعد المعنى الهادف للحياة حيث هناك فروق لصالح؛ الذكور، وتوجد فروق دالة إحصائيا بين الذكور والإناث في السعادة لصالح؛ الذكور |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The study aimed to uncover the relationship between Emotional intelligence, Happiness and Love of Life among University Students, the sample consisted of(400) male and female students from the faculties of engineering, law, and arts at Alexandria University, half of whom are male and the other half are female, and it is based on the Emotional intelligence scale prepared by Rasha Al-Didi and the Happiness scale prepared by Ahmed Abdel-Khaleq, And 8 items from the feeling of Happiness scale prepared by Magdy Al-Desouki, and the love of life scale prepared by Ahmed Abdel-Khaleq. The results of the study showed a positive correlation between Emotional Intelligence, Happiness, and love of life. Emotional intelligence contributed to predicting Happiness and love of life. There are also no significant differences between males and females in Emotional Intelligence and love of life, except for the dimensions of Managing Emotions ,Motivating oneself, and the dimension of Meaningfulness Of Life, where there are gender differences in favor of male, and there are statistically significant differences between males and females in Happiness in favor of Male. <br/><br/> |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر ايضا كقرص مدمج |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | الذكاء |
Source of heading or term | qrmak |
General subdivision | علم نفس تربوى |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | طلبة الجامعات |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | الذكاء الوجداني |
-- | السعادة |
-- | حب الحياة |
-- | طلاب الجامعة |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | عبد اللطيف محمد خليفة |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2023 |
Supervisory body | عبد اللطيف محمد خليفة |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية الأداب |
Department | قسم علم النفس الاجتماعي والشخصية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Yasmin |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 02.10.2024 | 31498 | Cai01.02.11.M.A.2024.كن.ذ | 01010100031498000 | 02.10.2024 | 02.10.2024 | Thesis |