MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
08434namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة |
control field |
20250223033311.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
241009b2023 |||a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloguing agency |
EG-GICUC |
Language of cataloging |
ara |
Transcribing agency |
EG-GICUC |
Modifying agency |
EG-GICUC |
Description conventions |
rda |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
ara |
Language code of summary or abstract |
ara |
-- |
eng |
049 ## - Acquisition Source |
Acquisition Source |
ايداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER |
Classification number |
155.2 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
155.2 |
Edition number |
21 |
097 ## - Degree |
Degree |
دكتـــــوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) |
Local Call Number |
Cai01.02.11.Ph.D.2023.عل.د |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Authority record control number or standard number |
علي عبدالباسط عبدالصمد عبدالمولى، |
Preparation |
إعداد. |
245 12 - TITLE STATEMENT |
Title |
الدور المعدل لمهارات التعقل الوالدي للعلاقة بين خلل تنظيم الانفعالات والخلل فى مهارات التأثير بين الشخصي لدى معتمدي الهيروين / |
Statement of responsibility, etc. |
[إعداد]علي عبدالباسط عبدالصمد عبدالمولى ؛ إشراف أ.د/ محمد نجيب أحمد الصبوة. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE |
Title proper/short title |
The Moderating Role of Parental Mindfulness Skills between Emotion Dysregulation and Impaired Interpersonal Effectiveness Skills among Heroin Dependents. |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
280 صفحة : |
Other physical details |
إيضاحيات ؛ |
Dimensions |
25 cm. + |
Accompanying material |
CD. |
336 ## - CONTENT TYPE |
Content type term |
text |
Source |
rda content |
337 ## - MEDIA TYPE |
Media type term |
Unmediated |
Source |
rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE |
Carrier type term |
volume |
Source |
rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE |
Dissertation note |
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE |
Bibliography, etc. note |
ببليوجرافيا: صفحات 243-280. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
أجريت الدراسة الحالية بهدف الكشف عن الدور المُعدل لكل مهارة من مهارات التعقل الوالدي فى العلاقة بين خلل التنظيم الانفعالي والخلل في مهارات التأثير بين الشخصي لدى عينة من المعتمدين على الهيروين وغير المعتمدين، كما هدفت الدراسة إلى اكتشاف الفروق بين المعتمدين على الهيروين وغير المعتمدين عليه، فى متغيرات الدراسة. واتبعت الدراسة المنهج الوصفى الارتباطي المقارن، والتصميم المستعرض لمجموعة الحالة فى مقابل مجموعة المقارنة، وأجريت على عينة تكونت من مجموعتين: المجموعة الأولى من معتمدي الهيروين(60)معتمداً على الهيروين ممن ترواحت أعمارهم بين (35:20) عاماً بمتوسط عمري(29,31)عاماً بانحراف معياري قدره (3,73)عاماً ، أما آباء المعتمدين على الهيروين فبلغ عددهم (60)أباً؛ وبلغ متوسط أعمارهم (59,55)عاماً بانحراف معياري قدره (2,61)عاماً، وتكونت المجموعة الثانية من غير المعتمدين على الهيروين(60) فرداً ممن ترواحت أعمارهم بين (35:20) عاماً بمتوسط عمري(28,36)عاماً بإنحراف معياري قدره (3,70)عاماً ، أما آباء غير المعتمدين على الهيروين فبلغ عددهم(60)أباً، فبلغ متوسط أعمارهم (60,36)عاماً بإنحراف معياري قدره (2,80)عاماً، وقد روعي التكافؤ بين أفراد المجموعتين(معتمدين الهيروين ، ومجموعة غير المعتمدين على الهيروين) في المستوي التعليمي والمستوي الاجتماعي الاقتصادي، واستخدم الباحث المقابلة المبدئية لجمع البيانات الأساسية وتشمل( العمر، والنوع، والمؤهل الدراسي، والحالة الاجتماعية ) واختبار الفهم اللفظي من بطارية وكسلر –بلفيو لذكاء الراشدين الصورة الرابعة لضبط الذكاء، واستخبار التعقل الوالدي إعداد ستايسي ماكافري Stacey McCaffrey ترجمة الباحث، واستخبار التنظيم الانفعالي تأليف كوستويك Kostiuk, L. Mترجمة الباحث، واستخبار مهارات التأثير بين الشخصي وهو من إعداد الباحث. وقد أسفرت نتائج الدراسة عن وجود ارتباطات دالة بين الدرجات الكلية لمهارات التعقل الوالدي لدى آباء المعتمدين على الهيروين وآباءغير المعتمدين عليه من صغار الشباب والراشدين، وخلل التنظيم الانفعالي ومهارات التأثير بين الشخصي، كما ارتبطت بعض مكوناتها الفرعية ببعضها بعضًا لدى المعتمدين على الهيروين وغير المعتمدين عليه، ولم ترتبط ببعضها الآخر ، واستطاعت مهارات التعقل الوالدي تعديل العلاقة بين خلل التنظيم الانفعالى ومهارات التأثير بين الشخصي لدى المعتمدين على الهيروين وغير المعتمدين عليه، وكما وُجدت فروق ذات دلالة إحصائية بين مجموعتي الدراسة فى جميع المتغيرات ومكوناتها الفرعية. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
The current study was conducted with the aim of revealing the modified role of each of the parental reasoning skills in the relationship between the emotional dysregulation and the impaired in interpersonal effectiveness skills among a sample of heroin dependents and non-dependents. It also aimed to identify the differences between the two groups in the variables of the current study. The study followed the descriptive correlative comparative method. The study sample was conducted from two groups: the first group of heroin dependents (60) dependent on heroin whose ages ranged between (20:35) years, while the fathers of heroin dependents numbered (60) fathers, with an average age of (59.55) years. With a standard deviation of (2.61) years, and the second group of non-heroin dependents (60) individuals whose ages ranged between (20:35) years, while fathers of non-heroin dependents reached (60) fathers, with an average age of (60), with a standard deviation of (2.80) years, and the parity between the members of the two groups was taken into account in the level of education and the socio-economic level, and the researcher used the initial interview to collect basic data, including (age, gender, academic qualification, and marital status).and the verbal comprehension test from the Wechsler- battery for adult intelligence, the fourth image, in order to determine the percentage of intelligence, and the mindfulness parental scale, prepared by Stacey McCaffrey, translated by the researcher, and the interpersonal effectiveness skills questionnaire, which was prepared by the researcher and emotional dysregulation questionnaire, prepared by Kostiuk, L. M , translated by the researcher . The results showed a significant correlation between the total scores of mindfulness parental, emotional dysregulation and interpersonal effectiveness skills. Also, several correlations were found between their sub-components and each other. The results of the study revealed significant correlations between the total scores of parental reasoning skills, emotional dysregulation, and interpersonal influencing skills, and some of their subcomponents were linked to each other. They are related to each other, there were statistically significant differences between the two study groups in all variables and their sub-components. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE |
Issues CD |
صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE |
Text Language |
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
علم النفس الفردى |
Source of heading or term |
qrmak |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
علم النفس الفروق |
Source of heading or term |
qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
المعتمدين على الهيروين |
-- |
التعقل الوالدي |
-- |
خلل تنظيم الانفعال |
-- |
مهارات التأثير بين الشخصي |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
محمد نجيب أحمد الصبوة |
Relator term |
مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information |
Grant date |
01-01-2023 |
Supervisory body |
محمد نجيب أحمد الصبوة |
Discussion body |
محمد سيد خليل |
-- |
عبير محمد أنور |
Universities |
جامعة القاهرة |
Faculties |
كلية الاداب |
Department |
قسم علم النفس |
905 ## - Cataloger and Reviser Names |
Cataloger Name |
Yasmin |
Reviser Names |
Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Dewey Decimal Classification |
Koha item type |
Thesis |
Edition |
21 |
Suppress in OPAC |
No |