MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
04408namaa22004091i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة |
control field |
20241009161342.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
241009s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloguing agency |
EG-GICUC |
Language of cataloging |
ara |
Transcribing agency |
EG-GICUC |
Modifying agency |
EG-GICUC |
Description conventions |
rda |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
ara |
Language code of summary or abstract |
ara |
-- |
eng |
049 ## - Acquisition Source |
Acquisition Source |
ايداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER |
Classification number |
371 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
371 |
Edition number |
21 |
097 ## - Degree |
Degree |
مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) |
Local Call Number |
Cai01.26.03.M.Sc.2024.زي.ف |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Authority record control number or standard number |
زينب إمام يونس، |
Preparation |
إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
فاعلية برنامج قائم على بعض تطبيقات الأندرويد فى تنمية التفكير العلمى لدى عينة من أطفال الروضة ذوى صعوبات التعلم) / |
Statement of responsibility, etc. |
رسالة مقدمة من الباحثة زينب إمام يونس ؛ اشراف أ.د. هند إسماعيل إمبابي، أ.م.د. محمد محمود عطا. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE |
Title proper/short title |
The effectiveness of a program based on some Android applications in developing scientific thinking skills among kindergarten children with learning difficulties.” |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2024 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
147صفحة : |
Other physical details |
إيضاحيات ؛ |
Dimensions |
25cm. + |
Accompanying material |
CD. |
336 ## - CONTENT TYPE |
Content type term |
text |
Source |
rda content |
337 ## - MEDIA TYPE |
Media type term |
Unmediated |
Source |
rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE |
Carrier type term |
volume |
Source |
rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE |
Dissertation note |
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE |
Bibliography, etc. note |
ببليوجرافيا: صفحات 119-129. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
هدفت الدراسة الحالية إلى قياس فاعلِيَّة برنامج قائم على بعض تطبيقات الأندرويد في تنمية مهارات التفكير العلمي لدى أطِفَال الرَّوْضة ذوي صُعُوبات التَّعلُّم، اتبعت الدراسة المنهج شبة التجريبي القائم علي القياسين القبلى والبعدي، طبقت علي عينه الروضة (5: 7) سنوات بالمستوي الثاني (kg2) بمعهد احمد المهدي ومعهد عبدالكريم ال سعود وعددهم (30) طفلا من (الذكور والإناث) واستخدمت الدراسة الأدوات: مقياس مهارات التفكير العلمي (إعداد الباحثة)، برنامج قائم على بعض تطبيقات الأندرويد لدى أطِفَال الرَّوْضة ذوي صُعُوبات التَّعلُّم (إعداد الباحثة)، وأظهرت نتائج الدراسة فاعلِيَّة برنامج قائم على بعض تطبيقات الأندرويد في تنمِّية التَّفْكِير العلميّ لدى عينة من أطِفَال الرَّوْضة ذوي صُعُوبات التَّعلُّم. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
The current study aimed to measure the effectiveness of a program based on some Android applications in Developing scientific thinking skills among kindergarten children with learning difficulties,The study followed the semi-experimental approach based on pre- and post-measurements. It was applied to a sample of kindergarten (5:7) years in the second level (kg2) at the Ahmed Al Mahdi Institute and the Abdul Karim Al Saud Institute, and they numbered (30) children (males and females). The study used the tools: the Thinking Skills Scale. Scientific (prepared by the researcher), a program based on some Android applications for kindergarten children with learning difficulties (prepared by the researcher). The results of the study showed the effectiveness of a program based on some Android applications in developing scientific thinking among a sample of kindergarten children with learning difficulties. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE |
Issues CD |
صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE |
Text Language |
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
الاطفال صعوبات التعلم |
Source of heading or term |
qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
تطبيقات الأندرويد |
-- |
أطِفَال الرَّوْضة |
-- |
صُعُوبات التَّعلُّم |
-- |
، مهارات التفكير العلمي |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
هند إسماعيل إمبابي |
Relator term |
مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
محمد محمود عطا |
Relator term |
مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information |
Grant date |
15/1/2024 |
Supervisory body |
هند إسماعيل إمبابي |
-- |
محمد محمود عطا |
Discussion body |
هبه حسين إسماعيل |
-- |
منى محمد عبد الله |
Universities |
جامعة القاهرة |
Faculties |
كلية التربيه للطفولة المبكرة |
Department |
قسم العلوم النفسية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names |
Cataloger Name |
Nadia |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Dewey Decimal Classification |
Koha item type |
Thesis |
Edition |
21 |
Suppress in OPAC |
No |