header

دراسة العلاقة بين الصورة الذهنية للدولة و نوايا الطلاب الدوليين للدراسة بمؤسساتها التعليمية" : (Record no. 168778)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07725namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033323.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 241111s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE
Geographic area code f-ua---
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source ايداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 378.62
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 378.62
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.05.01.M.Sc.2024.اح.د
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number أحمد عبد اللطيف محمد داود ،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title دراسة العلاقة بين الصورة الذهنية للدولة و نوايا الطلاب الدوليين للدراسة بمؤسساتها التعليمية" :
Remainder of title " ( بالتطبيق على مصر) /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحث أحمـــد عبـد اللطيــف محمـد داود؛ تحت إشراف أ.د. أميرة فؤاد أحمد مهران،د. نرمين أحمد عبد المنعم السعدني.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The Relationship between Country Image and International Student’s Intention to study in its Higher Education Institutions.
Remainder of title (Applied to Egypt)
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 175 ورقة:
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 150-162.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تهدف هذه الدراسة إلى قياس الصورة الذهنية للدولة بأبعادها المعرفية والعاطفية وتأثيرها على قطاع التعليم العالي الدولي وتحديداً نوايا الطلاب للدراسة بمؤسساتها التعليمية . كما تقدم الدراسة نموذجا يدرس العلاقة بين الأبعاد السابقة للصورة الذهنية للدولة المصرية ونوايا الطلاب الدوليين للدراسة بمؤسسات التعليم العالي المصرية، وذلك لمساعدة الوزارات والهيئات المعنية بتسويق خدمات التعليم العالي للطلاب في كل أنحاء العالم وتوجيه حملاتهم التسويقية للتركيز على نقاط القوة في الصورة الذهنية لمصر وتلافي نقاط الضعف في تلك الصورة.<br/>تعتمد الدراسة على استخدام منهجية البحث المختلطة، حيث تم عمل دراسة استطلاعية عن طريق المقابلات المتعمقة شبه هيكلية مع 20 طالبا وطالبة من دولتي السودان والمملكة العربية السعودية، هذا بالإضافة إلى القيام بدراسة كمية وذلك بتوزيع الإستبيانات الإلكترونية عن طريق الإنترنت، حيث تم تجميع 364 استبيانا صالحا للتحليل الإحصائي وذلك عن طريق عينة ميسرة من الطلاب والخريجين السودانيين والسعوديين، وقد تم تحليل البيانات بإستخدام ( Smart PLS V.4& SEM & SPSS V.20 ).<br/>أظهرت النتائج أن الصورة الذهنية المعرفية والصورة الذهنية العاطفية لمصر تؤثران بشكل إيجابي ومعنوي مباشر على نوايا الطلاب للدراسة بمؤسسات التعليم العالي المصرية ، وكذلك تؤثر الصورة الذهنية المعرفية لمصر على الصورة الذهنية العاطفية لها ، ووجدت الدراسة كذلك أن الصورة الذهنية العاطفية لمصر تلعب دور الوسيط الجزئي وتؤثر بشكل إيجابي على العلاقة غير المباشرة بين الصورة الذهنية المعرفية لمصر ونوايا الطلاب الدوليين للدراسة بالمؤسسات التعليمية المصرية. ومن ثم فإن نتائج الدراسة لها آثار عملية على الحكومة المصرية بشكل عام ووزارة التعليم العالي المصرية بشكل خاص وكل الجهات المعنية بصياغة استراتيجية قومية لإدارة وتحسين الصورة الذهنية للدولة المصرية والإستفادة من تلك الصورة في الترويج لمصر ومؤسساتها التعليمية كوجهات دراسية دولية تؤثر على نوايا الطلاب الدوليين للدراسة بها.<br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This study aims to measure Country Image, its Cognitive and Affective dimensions and its impact on International Higher Education Sector, specifically students’ intentions to study in its Educational Institutions. This Study also presents a model that investigates the relationship between this previous dimensions of Egyptian Country image and the Intentions of International Students to study in Egyptian Higher Educational Institutions, so that can help the Ministries and Government Authorities concerned to Higher Educational services and modify their marketing campaigns to focus on the strengths points of Egyptian Country Image and avoid its weakness points.<br/>The study depends on using a mixed Research Methodology, so an exploratory study was conducted through in-depth, semi-structural interviews with 20 Male and Female students from the Countries of Sudan and Kingdom of Saudi Arabia, in addition to conducting a quantitative study by distributing electronic questionnaires via Internet. For statistical analysis we collected 364 valid questionnaires from a convenience sample of Sudanese and Saudi students and graduates. Data was analyzed using (Smart PLS V.4 & SEM & SPSS V.20).<br/>The results showed that Cognitive Country image and Affective Country image of Egypt have a Direct, positive and significant effects on students’ intentions to study in Egyptian Higher Education Institutions, and the Cognitive Country Image of Egypt also affects its Affective Country Image. This study also found that the Affective Country Image of Egypt plays a partial mediator significant role. The Indirect Relationship between Egyptian Cognitive Image and International students Intentions to study in Egyptian educational institutions was Positive and significant. Hence, This Study Results have practical implications for Egyptian Government and specifically the Egyptian Ministry of Higher Education and all Stakeholders concerned in formulating a National Strategy to manage and improve the Egyptian Country Image and use this Image in promoting to Egyptian Educational Institutions as International Educational Destinations that affect the intentions of international students to study there. <br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم العالى
Geographic subdivision مصر.
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الصورة الذهنية للدولة
-- ، الصورة الذهنية المعرفية للدولة
-- نوايا الطلاب للدراسة بالخارج .
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أميرة فؤاد أحمد مهران
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نرمين أحمد عبد المنعم السعدني
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 10-01-2024
Supervisory body أميرة فؤاد أحمد مهران
-- نرمين أحمد عبد المنعم السعدني
Universities جامعة القاهرة
Faculties كليةالتجارة
Department قسم إدارة الأعمال
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.11.2024 31557 Cai01.05.01.M.Sc.2024.اح.د 01010100031557000 11.11.2024 11.11.2024 Thesis