header

تأثير الإستراتيجيات التسويقية عبر محركات البحث في النوايا والاستجابات السلوكية لمستخدمي الإنترنت / (Record no. 169109)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05536namaa22004451i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033333.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 241128s2023 ua a|||frm||| 00| 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source ايداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 659.2
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 659.2
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.15.03.Ph.D.2023.ام.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number أميرة محمد أحمد عبدالحميد،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title تأثير الإستراتيجيات التسويقية عبر محركات البحث في النوايا والاستجابات السلوكية لمستخدمي الإنترنت /
Statement of responsibility, etc. إعداد: أميرة محمد أحمد عبدالحميد؛ إشراف أ.د. داليا محمد عبدالله؛ أ.م.د. إيمـــان أسـامة.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The impact of search engine marketing strategies on the intentions and behavioral responses of Internet users
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 211 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note . ببليوجرافيا: صفحات 167-191.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. استهدفت هذه الدراسة التعرف على مدى إدراك مستخدمي الإنترنت لإستراتيجيات التسويق عبر محرك البحث المتمثلة في (إستراتيجية تحسين محرك البحث – إستراتيجية إعلانات محرك البحث)، وشعورهم بالقيم المدركة من تلك الإستراتيجيات المتمثلة في (المنفعة المدركة – الثقة المدركة – إدراك سهولة الاستخدام)، كما تستهدف معرفة مدى تأثير هذا الإدراك في النوايا السلوكية للمستخدم المتمثلة في (الاستعداد للنقر على الرابط الإلكتروني – الاستعداد لمشاركة الرابط الإلكتروني – الاستعداد للشراء) والاستجابات السلوكية للمستخدم المتمثلة في (قرار الشراء – القيام بالتوصية الإلكترونية الشفاهية)، ومن ناحية أخرى، تسعى الباحثة إلى فهم طرق توظيف الإستراتيجيات التسويقية عبر محركات البحث من قبل شركات الدعاية والإعلان، ومميزات كلِّ إستراتيجية، والتحديات المتعلقة بيها.<br/>الإطار النظري: <br/>صَمَّمت الباحثة في إطار هذه الدراسة نموذجًا علميًّا، اعتمدت في تكوينه على مجموعة من النماذج والمتغيرات التي دُرِسَتْ في عدد من الدراسات الأوروبية والعربية. <br/>منهجية الدراسة: <br/>اعتمدت الباحثة على منهج المسح بشقيه الكمي والكيفي، وفي إطار المنهج الكمي، طبَّقت الباحثة استقصاءً إلكترونيًّا على (440) مفردة من مستخدمي الإنترنت ممن تتراوح أعمارهم بين 18 عامًا فأكثر، أما في إطار المنهج الكيفي، فقد أجرت الباحثة مقابلات فردية متعمقة مع مسؤولي التسويق وخبرائه في عدد من شركات الدعاية والإعلان.<br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Objective of the study: This study aimed to identify the extent to which Internet users are aware of search engine marketing strategies represented by (search engine optimization strategy - search engine advertising strategy) and their sense of the perceived values of those strategies represented by (perceived benefit - perceived trust - perception of ease of use), It also aims to know the extent of the impact of this awareness on the user’s behavioral intentions represented by (willingness to click on the electronic link - willingness to share the electronic link - willingness to purchase) and the user’s behavioral responses represented by (the decision to purchase - making a verbal electronic recommendation). On the other hand, the researcher seeks to Understanding the methods of employing marketing strategies through search engines by advertising companies, the advantages of each strategy and the challenges related to it.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الحملات الاعلانية
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element العلاقات العامة
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التسويق الالكترونى
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term العلاقات العامة والإعلان
-- التسويق الإلكتروني
-- استراتيجية تحسن محرك البحث
-- استراتيجية إعلانات محرك البحث
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name داليا محمد عبدالله
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إيمـــان أسـامة
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body داليا محمد عبدالله
-- إيمـــان أسـامة
Discussion body اعتماد خلف
-- علياء سامي
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الاعلام
Department قسم العلاقات العامة والإعلان
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 28.11.2024 31582 Cai01.15.03.Ph.D.2023.ام.ت 01010100031582000 28.11.2024 28.11.2024 Thesis