header

Proficiency of trainees following laparoscopic training on a novel ergonomic mixed reality (MR) simulator : (Record no. 169346)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07998nam a22004337a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033341.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 241209s2023 |||a|||f m||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 618.14059
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 618.14059
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.11.15.M.Sc.2023.Ra.E
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Rawan Salah Mohamed Abdou Eltouny,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Proficiency of trainees following laparoscopic training on a novel ergonomic mixed reality (MR) simulator :
Remainder of title a pilot study comparing MR trained versus non-MR trained surgeons in a real surgical situation /
Statement of responsibility, etc. by Rawan Salah Mohamed Abdou Eltouny ; Supervision of Prof. Dr. Ahmed Mahmoud Fawzy El-Minawi, Prof. Dr. Hossam Elshenoufy, Prof. Dr. Aimy Essam.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title : كفائة المتدربين بعد التدريب بالمنظار على جهاز محاكاه واقع مختلط مريح جديد
Remainder of title / دراسة تجريبية تقارن المدربين على الواقع المختلط مقابل غير المدربين من الجراحين فى حالة جراحة حقيقية
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 85 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 69-85.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Background: Laparoscopy is a diagnostic method that has become consolidated for <br/>therapeutic use. Numerous medical training institutions found that integrating <br/>laparoscopic simulation into their curriculum improves training outcomes and <br/>ultimately supports better patient care. <br/>Objective: Evaluation of the proficiency of formal laparoscopic MR training against <br/>traditional lab sim box. <br/>Patients and Methods: A total of 20 obstetrics and gynecology residents during their <br/>first and second years of residency who were inexperienced in diagnostic laparoscopy <br/>were enrolled, 10 of them were trained to perform diagnostic laparoscopy procedures on <br/>a novel ergonomic mixed reality (MR) simulator while the other 10 received formal <br/>laparoscopic training on low fidelity traditional lab sim box then both were compared in <br/>a real surgical situation and evaluated according to a score including checkpoints as <br/>positioning of patients, insertion of trocars, using laparoscopic tools comfortably, and <br/>identification of abdominal and pelvic structure, safe removal of instruments and timing <br/>of the procedure. <br/>Results: Virtamed laparoS trained group of residents were more capable of performing <br/>diagnostic laparoscopy procedure with better scores regarding all the checkpoints except <br/>for the veress needle insertion that showed no difference between the two groups. <br/>Conclusion: Laparoscopic simulators are advised to be integrated in medical training <br/>institutions rather than traditional box pelvi-trainers whenever possible as it is <br/>associated with better training outcomes and ultimately supports better patient care.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. منظار البطن هو طريقة تشخيصية تم توصيفها للاستخدام العلاجي لتقليل مضاعفات العمليات الجراحية المفتوحة حيث يوجد ألم أقل ، وانزعاج أقل للمريض ، وإقامة أقل في المستشفى، وشقوق أصغر ، ووقت تعافي أقصر من الجراحة المفتوحة.<br/> توفر طرق تدريب مختلفة بالمنظار بما في ذلك الجثث ونموذج الحيوان ومدرب الصندوق وأجهزة محاكاة الواقع الافتراضي التي تعد أكثر طرق التدريب تقدمًا.<br/>يتضمن VirtaMed LaparoS™ التحضير الإجرائي الكامل: وضع المريض ووضع المبازل. ثم هناك الجزء العملي - التعلم خطوة بخطوة عبر المستويات المختلفة.<br/>يشتمل VirtaMed LaparoS ™ على نموذج بطن صحيح تشريحيًا يمكن استخدامه لوضع Trendelenburg (العكسي) بما يتناسب مع التدريب. تعطي للأنسجة إحساس اللمس والرفع والتوتر على الأعضاء والأنسجة المحاكية. يتعلم الجراحون إتقان أدواتهم جنبًا إلى جنب مع مساعد بكاميرا ، وإعدادهم على النحو الأمثل لغرفة العمليات.<br/>الهدف من الدراسة:<br/>هدفت هذه الدراسة إلى تقییم فعالیة التدریب على جھاز محاكاة الواقع الافتراضي في تحسین المھارات الأساسیة للمناظیر الباطنیھ لأمراض النساء وتقییم مستویات التدریب بین أطباء النساء والتولید.<br/>نوع ومكان وزمن الدراسة:<br/>أجريت هذه الدراسة الاستباقية في قسم أمراض النساء والتوليد - كلية الطب - جامعة القاهرة "وحدة VESSALKA ، مستشفى القصر العيني - مختبر محاكاة واكتساب المهارات بالمنظار الظاهري - من أكتوبر 2021 حتى أكتوبر 2022.<br/>تدخلات الدراسة:<br/>خلال هذه الدراسة ، تم تسجيل 20 طبيبا مقيماً في أمراض النساء والتوليد خلال العامين الأول والثاني من النيابة الذين لم يكن لديهم خبرة في منظار البطن التشخيصي. تم تدريب 10 أطباء مقيمين عديمي الخبرة على جهاز محاكاة جديد على إجراءات منظار البطن التشخيصي ثم تم تقييمهم في حالات جراحية حقيقية ومقارنتهم بـ 10 أطباء مقيمين آخرين تلقوا تدريبًا رسميًا تقليديا بالمنظار.<br/>تم تقييم المجموعتين وفقًا لدرجة تشمل نقاط مثل إدخال المبازل ، وضبط وضع المرضى ، واستخدام أدوات منظار البطن بشكل مريح ، وتحديد بنية البطن والحوض والإزالة الآمنة للأدوات و توقيت الإجراء. حصل كل مشارك في نهاية الدراسة على درجة وفقًا لهذه المتغيرات.<br/>النتائج:<br/>أثبتت هذه الدراسة أن مجموعة Virtamed laproS المدربة من المقيمين كانت أكثر قدرة على إجراء منظارالبطن التشخيصي مع درجات أفضل فيما يتعلق بجميع نقاط التفتيش باستثناء إدخال الإبرة Veress needle الذي لم يظهر أي فرق بين المجموعتين.<br/>الإستنتاج:<br/>في الختام ، يُنصح باستخدام أجهزة المحاكاة بالمنظار في مؤسسات التدريب الطبي بدلاً من التدريب على صندوق الحوض التقليدي لأنها مرتبطة بنتائج تدريب أفضل وتدعم في النهاية رعاية أفضل للمرضى.<br/>يمكن للدراسة الحالية أن تثقل المعرفة وتلقي بعض الضوء على الدراسات المستقبلية بأحجام عينات أكبر لتقييم نتائج دراستنا.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Surgery
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Simulator
-- Laparoscopic training
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Ahmed Mahmoud Fawzy El-Minawi
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Hossam Elshenoufy
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Aimy Essam
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body Ahmed Mahmoud Fawzy El-Minawi
-- Hossam Elshenoufy
-- Aimy Essam
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Medicine
Department Department of Obstetrics and Gynecology
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
Reviser Names Huda
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 09.12.2024 89464 Cai01.11.15.M.Sc.2023.Ra.E 01010110089464000 09.12.2024 09.12.2024 Thesis