header

Effect of aerobic exercise on cognition and quality of life in primary school students / (Record no. 169451)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06910namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033345.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 241215s2023 |||a|||f |m|| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 615.82
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 615.82
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.21.06.M.Sc.2023.Do.E
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Doaa Abdel Rahman Foaad,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Effect of aerobic exercise on cognition and quality of life in primary school students /
Statement of responsibility, etc. by Doaa Abdel Rahman Foaad ; Supervisors Prof. Dr. Elham Elsayed Salem, Dr. Ahmad MahdiAhmad.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title / تأثير التمارين الهوائية على الادراك وجودة الحياة لدى طلاب المرحلة الابتدائية
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 105 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 88-100.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Background: Physical exercise determines positive biological and psychological effects that affect the brain and the cognitive functioning and promote a condition of wellbeing. Aerobic exercise programming specifically designed to do so can improve psychosocial outcomes. These attributes in turn are important determinant of improving quality of life. Objectives: Purpose of the study is to determine effect of aerobic exercise on cognitive function (reasoning, memory, attention, perception and coordination), and its effect on quality of life domains (physical health, feelings, school and social ability, psychosocial health and total score) in primary school students. Subjects and Methods: One hundred twenty-eight students from both sexes ranged from seven to ten years were participated in this study. students were identified into two equal groups (sixty-four students in each group). Group (A); they were not involved in any aerobic exercises, Group (B); they were on regular swimming exercises in Wadi Degla Sporting club in El-Maadi (60 minutes – 3 times per week for training period of three months). Cognition was evaluated by CogniFit brain training program (Initial cognitive assessment), while the quality of life was evaluated by the Pediatric quality of life inventory (PedsQL) which is multidimensional child self-report and parent proxy-report scales that was used to assess the four dimensions of quality of life: health, behavior, social and school functioning. Results: The obtained results showed statistically significant difference between both groups regarding total score and individual score of each tested cognitive ability except for perception using initial CogniFit program and concerning quality of life, the results showed statistically significant difference between both groups of all measured parameters of quality of life using pediatric quality of life inventory. Conclusion: Regular swimming exercise has beneficial effect on both cognition and quality of life in primary school students.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. الخلفية: تحدد التمارين البدنية (PE) التأثيرات البيولوجية والنفسية الإيجابية التي تؤثر على الدماغ والوظائف المعرفية وتعزز حالة الرفاهية. يمكن أن تؤدي برمجة التمارين الهوائية المصممة خصيصًا للقيام بذلك إلى تحسين النتائج النفسية والاجتماعية مثل مفهوم الذات والسلوكيات الاجتماعية والتوجه نحو الهدف والأهم من ذلك الكفاءة الذاتية. هذه الصفات بدورها هي محددات مهمة لتحسين الأداء الأكاديمي ونوعية الحياة.الأهداف: الغرض من الدراسة هو تحديد ما إذا كانت التمارين الهوائية كالسباحة لها تأثير على التقييم المعرفي الأولي (التفكير والذاكرة والانتباه والإدراك والتنسيق) لدى طلاب المدارس الابتدائية. ولتقييم ما إذا كان للتمارين الهوائية كالسباحة تأثير على نوعية الحياة فيما يتعلق بالصحة والنشاط والمشاعر والمدرسة والقدرة الاجتماعية لدى طلاب المدارس الابتدائية.المواضيع: شارك في هذه الدراسة مائة وثمانية وعشرون طالبا من كلا الجنسين تراوحت أعمارهم بين سبع وعشر سنوات الطريقة: تم تقسيم الطلاب إلى مجموعتين متساويتين (أربعة وستون طالبا في كل مجموعة). المجموعة )أ)؛ لم يشاركوا أو يشاركون في أي تمارين هوائية، المجموعة (ب)؛ كانوا في تمارين سباحة منتظمة في نادي وادي دجلة الرياضي بالمعادي (60 دقيقة - 3 مرات في الأسبوع لفترة تدريب ثلاثة أشهر). تم تقييم الإدراك من خلال برنامج تدريب الدماغ) التقييم المعرفي الأولي CogniFit )، بينما تم تقييم جودة الحياة من خلال جرد جودة حياة الأطفال (PedsQL) وهو تقرير ذاتي متعدد الأبعاد للطفل ووكيل من الوالدين-.النتائج: أظهرت النتائج التي تم الحصول عليها فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعتين فيما يتعلق بالدرجات الكلية والنتيجة الفردية لكل قدرة معرفية تم اختبارها باستثناء الإدراك. وأظهرت النتائج وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعتين فيما يتعلق بالدرجة الكلية والنتيجة الفردية لجودة الحياة.الخلاصة: ممارسة السباحة بانتظام لها تأثير مفيد على كل من الإدراك ونوعية الحياة لدى طلاب المدارس الابتدائية.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Physical Therapy
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Cognition
-- Quality of life
-- Aerobic exercise
-- CogniFit
-- Pediatric quality of life inventory
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Elham Elsayed Salem
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Doaa Ahmed Mahmoud Sanad
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body Elham Elsayed Salem
-- Doaa Ahmed Mahmoud Sanad
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Physical Therapy
Department Department of Physical Therapy for Pediatrics
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
Reviser Names Huda
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 15.12.2024 89500 Cai01.21.06.M.Sc.2023.Do.E 01010110089500000 15.12.2024 15.12.2024 Thesis