header

Predicting Students Academic Performance Using Machine Learning Techniques / (Record no. 169521)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05471namaa2200409 i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250112141008.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 241217s2023 ua a|||f |m|| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.358
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.358
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.18.07.M.Sc.2023.Am.P.
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Amal Shaker A. M. Khamis,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Predicting Students Academic Performance Using Machine Learning Techniques /
Statement of responsibility, etc. By Amal Shaker A. M. Khamis; Under The Supervision of Prof. Dr. Ahmed GadAllah, Prof. Dr. AbdelMoniem Helmy
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title تنبؤ الأداء الأكاديمي للطلاب باستخدام تقنيات التعلم الآلي /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 160 Leaves :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 150-155.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. 5-2 باللغه الانجليزيه :<br/>The current period has witnessed unprecedented progress in the use of e-learning in all domains utilizing personalized learning systems and recognizing the crucial role of effective guidance in Personal Learning Environments and educational settings. Nevertheless, the importance and impact of personalized content delivery in the educational field are still questionable. The quality of the personalized recommendations can be greatly improved by working on predicting academic performance by looking at data and other activities related to student’s performance, attitudes, and interactions. The use of machine learning algorithms to predict student outcomes based on current behavior and performance has been shown to be a valuable tool for predicting outcomes at various educational stages. Thus, machine learning (ML) techniques are the most appropriate approaches for achieving this goal. This research employed four supervised ML classifiers algorithms: Logistic Regression, Decision Tree, K-Nearest Neighbors, and Support Vector Machines to predict students’ academic performance based on their collected data. This data is an educational data collected from learning management system (LMS) through two educational semesters for 480 students studying levels G1-G12 from different 14 origin country. The collected data include demographic, academic, and behavioral characteristics for each student, and also their parents feedback. These models achieved f1-score results of 82.27, 83.91, 83.96, 83.17 respectively<br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. شهدت الفترة الحالية تقدما غير مسبوق في استخدام التعلم الإلكتروني في جميع المجالات باستخدام أنظمة التعلم الشخصية والاعتراف بالدور الحاسم للتوجيه الفعال في بيئات التعلم الشخصية والبيئات التعليمية. ومع ذلك، فإن أهمية وتأثير تقديم المحتوى الشخصي في المجال التعليمي لا تزال موضع شك. يمكن تحسين جودة التوصيات الشخصية بشكل كبير من خلال العمل على التنبؤ بالأداء الأكاديمي من خلال النظر في البيانات والأنشطة الأخرى المتعلقة بأداء الطالب واتجاهاته وتفاعلاته. لقد ثبت أن استخدام خوارزميات التعلم الآلي للتنبؤ بنتائج الطلاب بناءً على السلوك والأداء الحالي هو أداة قيمة للتنبؤ بالنتائج في المراحل التعليمية المختلفة. وبالتالي، فإن تقنيات التعلم الآلي (ML) هي الأساليب الأكثر ملاءمة لتحقيق هذا الهدف. استخدم هذا البحث أربع خوارزميات لمصنفات تعلم الآلة تحت الإشراف: الانحدار اللوجستي، وشجرة القرار، وأقرب جيران K، وأجهزة المتجهات الداعمة للتنبؤ بالأداء الأكاديمي للطلاب بناءً على البيانات التي تم جمعها. هذه البيانات عبارة عن بيانات تعليمية تم جمعها من نظام إدارة التعلم (LMS) خلال فصلين دراسيين لـ 480 طالبًا يدرسون المستويات G1-G12 من 14 دولة مختلفة. وتشمل البيانات التي تم جمعها الخصائص الديموغرافية والأكاديمية والسلوكية لكل طالب، وكذلك ملاحظات أولياء أمورهم. حققت هذه النماذج نتائج f1 82.27، 83.91، 83.96، 83.17 على التوالي.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issued also as CD
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Student Performance Prediction
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Learning Analytics
-- Machine learning
-- Education, Student Performance Prediction
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Ahmed GadAllah
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name AbdelMoniem Helmy
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body Ahmed GadAllah
-- AbdelMoniem Helmy
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Graduate Studies for Statistical Research
Department Department of Network Engineer / Software Engineering
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Eman El gebaly
Reviser Names Huda
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 09.01.2025 89695 Cai01.18.07.M.Sc.Am.P. 01010110089695000 17.12.2024 09.01.2025 Thesis