header

استراتيجية مقترحة قائمة على التعليم المتمايز لتنمية مهارات التفكير العليا في مادة التاريخ لدى طلاب المرحلة الثانوية / (Record no. 169848)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07262namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033358.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 241230s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source ايداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 373.19
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 373.19
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.01.M.Sc.2024.عل.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number علاء طه خليل عبد المطلب،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title استراتيجية مقترحة قائمة على التعليم المتمايز لتنمية مهارات التفكير العليا في مادة التاريخ لدى طلاب المرحلة الثانوية /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحث علاء طه خليل عبد المطلب منسي؛ إشـــراف أ.د. إلهام عبد الحميد فرج،أ.م.د. سامح إبراهيم عوض الله
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A proposed strategy based on differentiated education to develop higher-order thinking skills in history among secondary school students
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 273صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 143-158.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. " وجود ضعف في مهارات التفكير العليا لدي طلاب المرحلة الثانوية" ولمعالجة مشكلة البحث حاول الباحث الإجابة عن الأسئلة التالية: <br/>1-ما مهارات التفكير العليا الواجب تنميتها لدى طلاب الصف الأول الثانوي في مادة التاريخ؟ <br/>2-ما المتوافر من مهارات التفكير العليا لدى طلاب الصف الأول الثانوي في مادة التاريخ؟<br/>3-ما التصور المقترح لاستخدام استراتيجية قائمة على التعليم المتمايز لتنمية مهارات التفكير العليا لدي الصف الأول الثانوي من خلال تدريس مادة التاريخ؟<br/>4-ما فاعليه الاستراتيجية المقترحة القائمة على التعليم المتمايز في تنميه مهارات التفكير العليا لدي الصف الأول الثانوي من خلال تدريس مادة التاريخ؟<br/>نتائج البحث:<br/> 1-يوجد فرق دال إحصائيا عند مستوي دلالة (0.01) بين متوسطي درجات مجموعة البحث في التطبيقين القبلي والبعدي لاختبار مهارات التفكير العليا لكل مهارة على حدة لصالح التطبيق البعدي.<br/>2-توجد فاعلية للاستراتيجية المقترحة القائمة على التعليم المتمايز في تنمية مهارات التفكير العليا لدي طلاب بالصف الأول الثانوي بمادة التاريخ.<br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. : A proposed strategy based on differentiated education to develop higher-order thinking skills in history among secondary school students<br/>Researcher name: Alaa Taha Khlil Abdel motlb Mansy<br/>Supervised by: Prof. Dr. Elham Abdel Hamid Farag – dr Sameh Ibrahim AWad allah. <br/>Institution: Faculty of Gradute Studies of Education- Cairo university<br/>Degree: Master in Education <br/>the Problem of the research and its questions : <br/>"There is a weakness in the higher-order thinking skills of high school students." To address the research problem, the researcher tried to answer the following questions:<br/>5. What are the higher-order thinking skills that should be developed for secondary school students in history?<br/>6. What are the available higher-order thinking skills for first-year secondary students in history?<br/>7. What is the suggested scenario for using a strategy based on differentiated education to develop higher-order thinking skills among secondary school students through teaching history?<br/>8. What is the effectiveness of the proposed strategy based on differentiated education in developing higher thinking skills among secondary school students through teaching history?<br/>Findings:<br/>3. There is a statistically significant difference at the level of significance (0.01) between the mean scores of students in the pre and post applications of higher thinking skills test for each skill separately in favor of the post application.<br/>4. There is an effectiveness of the differentiated education strategy in developing the higher thinking skills of history students in the first secondary grade.<br/>Key words: Strategy - differentiated education - higher order thinking skills<br/> <br/>Faculty of Graduate studies for Education<br/> <br/>Researcher name: Alaa Taha Khlil Abdel motlb Mansy<br/>Nationality: Egyptian<br/>Degree: MS.c <br/>Specialization: Curriculum & Instruction <br/>Moderators: Prof. Elham Abdel hamid Farag<br/> Prof.Sameh Ibrahim Awadallah<br/>Title: <br/>A proposed strategy based on differentiated education to develop higher-order thinking skills in history among secondary school students <br/>Abstract: <br/>"There is a weakness in the higher-order thinking skills of high school students." To address the research problem, the researcher tried to answer the following questions:<br/>9. What are the higher-order thinking skills that should be developed for secondary school students in history?<br/>10. What are the available higher-order thinking skills for first-year secondary students in history?<br/>11. What is the suggested scenario for using a strategy based on differentiated education to develop higher-order thinking skills among secondary school students through teaching history?<br/>12. What is the effectiveness of the proposed strategy based on differentiated education in developing higher thinking skills among secondary school students through teaching history?<br/>Findings:<br/>5. There is a statistically significant difference at the level of significance (0.01) between the mean scores of students in the pre and post applications of higher thinking skills test for each skill separately in favor of the post application.<br/>6. There is an effectiveness of the differentiated education strategy in developing the higher thinking skills of history students in the first secondary grade.<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الثانوى
Source of heading or term qrmak
General subdivision مناهج
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term استراتيجية
-- تعليم متمايز
-- مهارات التفكير العليا
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إلهام عبد الحميد فرج
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سامح إبراهيم عوض الله
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body إلهام عبد الحميد فرج
-- سامح إبراهيم عوض الله
Discussion body احمد إبراهيم شلبي
-- شادية عبد الحليم تمام
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم المناهج و طرق التدريس
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 30.12.2024 31706 Cai01.23.01.M.Sc.2024.عل.ا 01010100031706000 30.12.2024 30.12.2024 Thesis