معوقات التعلم الإلكتروني بالمرحلة الابتدائية في دولة الكويت : (Record no. 170072)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 05192namaa22004451i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033406.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250108b2024 |||a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE | |
Geographic area code | a-ku--- |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 371.33409538 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 371.33409538 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.23.02.M.Sc.2024.ري.م |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | ریم مرزوق زيد المطيري، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | معوقات التعلم الإلكتروني بالمرحلة الابتدائية في دولة الكويت : |
Remainder of title | معوقات التعلم الإلكتروني بالمرحلة الابتدائية في دولة الكويت / |
Statement of responsibility, etc. | [إعداد]ریم مرزوق زيد المطيري ؛ إشراف أ.د/فاروق جعفر عبد الحكيم، د/ محمود أحمد محمود |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Obstacles to e-learning at the primary stage in the State of Kuwait (Field study) |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 157 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 127-138. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هـدف البحـث إلـى تقـدیم تصـور مقتـرح لتنمیـة مهارات التدريس الإلكتروني لدى معلمي المرحلة الابتدائية في ضوء مجتمع المخاطر، وقـد تـم اسـتخدام المـنهج الوصـفي مـن خـلال إعـداد اسـتبيان للمهارات طبقت على عينة اقتصرت الدراسة على عينة من مديري المدارس والمعلمين بالمرحلة الابتدائية بدولة الكويت. وأكدت نتائج البحث ضرورة الاهتمام بالإعداد المهني لمعلمي المرحلة الابتدائية للتدريس الإلكتروني الناجح، وأهمية إتاحة أنماط تعليمية جديدة في التدريس الإلكتروني تخدم العملية التعليمية أثناء الأزمات، وأيضًا أهمية العمل على نشر ثقافة التعلم الرقمي للمتعلمين. وتوصـل البحـث إلــى أنــه لا توجــد فــروق ذات دلالــة إحصــائیة بــین الــذكور والإنــاث فیمــا یخــص مهارات التدريس الإلكتروني بمحاورها الثلاثة، كما أنه لا توجد فــروق ذات دلالــة إحصــائیة بــین الــذكور والإنــاث فیمــا یخــص عدد سنوات الخبرة في المحاور الخمس أيضًا، بالإضافة إلى أهمية تنمية مهارات التدريس الإلكتروني لدى معلمي المرحلة الابتدائية في ضوء مجتمع المخاطر. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The research aimed to present a proposed scenario for developing e-teaching skills among primary school teachers in light of the risk society. The descriptive approach was used by preparing a skills questionnaire that was applied to a sample. The study was limited to a sample of school principals and teachers in the primary stage in the State of Kuwait. The results of the research confirmed the need to pay attention to the professional preparation of primary school teachers for successful e-teaching, the importance of providing new educational patterns in e-teaching that serve the educational process during crises, and also the importance of working to spread the culture of digital learning for learners. The research concluded that there are no statistically significant differences between males and females with regard to e-teaching skills in its three axes, and that there are no statistically significant differences between males and females with regard to the number of years of experience in the five axes as well, in addition to the importance of developing My e-teaching skills Primary school teachers in light of the risk society.<br/><br/> |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر ايضا كقرص مدمج |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | التعليم الإلكترونى |
Source of heading or term | qrmak |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | التعليم الابتدائى |
Source of heading or term | qrmak |
Geographic subdivision | الكويت |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | التعلم الإلكتروني |
-- | مدارس التعليم الابتدائي |
-- | الكويت |
-- | تدريب المعلمين |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | فاروق جعفر عبد الحكيم |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | محمود أحمد محمود |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2023 |
Supervisory body | فاروق جعفر عبد الحكيم |
-- | محمود أحمد محمود |
Discussion body | دعاء عثمان عزمي |
-- | عمرو محمد عبدالله |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
Department | قسم أصول التربية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Yasmin |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 08.01.2025 | 31735 | Cai01.23.02.M.Sc.2024.ري.م | 01010100031735000 | 08.01.2025 | 08.01.2025 | Thesis |