header

معوقات التعلم الإلكتروني بالمرحلة الابتدائية في دولة الكويت : (Record no. 170072)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05192namaa22004451i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033406.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250108b2024 |||a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE
Geographic area code a-ku---
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.33409538
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.33409538
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.02.M.Sc.2024.ري.م
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ریم مرزوق زيد المطيري،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title معوقات التعلم الإلكتروني بالمرحلة الابتدائية في دولة الكويت :
Remainder of title معوقات التعلم الإلكتروني بالمرحلة الابتدائية في دولة الكويت /
Statement of responsibility, etc. [إعداد]ریم مرزوق زيد المطيري ؛ إشراف أ.د/فاروق جعفر عبد الحكيم، د/ محمود أحمد محمود
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Obstacles to e-learning at the primary stage in the State of Kuwait (Field study)
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 157 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 127-138.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هـدف البحـث إلـى تقـدیم تصـور مقتـرح لتنمیـة مهارات التدريس الإلكتروني لدى معلمي المرحلة الابتدائية في ضوء مجتمع المخاطر، وقـد تـم اسـتخدام المـنهج الوصـفي مـن خـلال إعـداد اسـتبيان للمهارات طبقت على عينة اقتصرت الدراسة على عينة من مديري المدارس والمعلمين بالمرحلة الابتدائية بدولة الكويت. وأكدت نتائج البحث ضرورة الاهتمام بالإعداد المهني لمعلمي المرحلة الابتدائية للتدريس الإلكتروني الناجح، وأهمية إتاحة أنماط تعليمية جديدة في التدريس الإلكتروني تخدم العملية التعليمية أثناء الأزمات، وأيضًا أهمية العمل على نشر ثقافة التعلم الرقمي للمتعلمين. وتوصـل البحـث إلــى أنــه لا توجــد فــروق ذات دلالــة إحصــائیة بــین الــذكور والإنــاث فیمــا یخــص مهارات التدريس الإلكتروني بمحاورها الثلاثة، كما أنه لا توجد فــروق ذات دلالــة إحصــائیة بــین الــذكور والإنــاث فیمــا یخــص عدد سنوات الخبرة في المحاور الخمس أيضًا، بالإضافة إلى أهمية تنمية مهارات التدريس الإلكتروني لدى معلمي المرحلة الابتدائية في ضوء مجتمع المخاطر.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The research aimed to present a proposed scenario for developing e-teaching skills among primary school teachers in light of the risk society. The descriptive approach was used by preparing a skills questionnaire that was applied to a sample. The study was limited to a sample of school principals and teachers in the primary stage in the State of Kuwait. The results of the research confirmed the need to pay attention to the professional preparation of primary school teachers for successful e-teaching, the importance of providing new educational patterns in e-teaching that serve the educational process during crises, and also the importance of working to spread the culture of digital learning for learners. The research concluded that there are no statistically significant differences between males and females with regard to e-teaching skills in its three axes, and that there are no statistically significant differences between males and females with regard to the number of years of experience in the five axes as well, in addition to the importance of developing My e-teaching skills Primary school teachers in light of the risk society.<br/><br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر ايضا كقرص مدمج
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الإلكترونى
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الابتدائى
Source of heading or term qrmak
Geographic subdivision الكويت
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التعلم الإلكتروني
-- مدارس التعليم الابتدائي
-- الكويت
-- تدريب المعلمين
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name فاروق جعفر عبد الحكيم
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمود أحمد محمود
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body فاروق جعفر عبد الحكيم
-- محمود أحمد محمود
Discussion body دعاء عثمان عزمي
-- عمرو محمد عبدالله
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم أصول التربية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Yasmin
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 08.01.2025 31735 Cai01.23.02.M.Sc.2024.ري.م 01010100031735000 08.01.2025 08.01.2025 Thesis