header

Effect Of Touch Screen Devices Use On Fine Motor Skills Of Preschool Children / (Record no. 170139)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04579namaa22004091i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250123160314.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250112s2024 |||a|||fr|m|| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 615.82083
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 615.82083
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.21.06.M.Sc.2024.Ne.E
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Nehad Mamdouh Mohamed Abd Elhameed,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Effect Of Touch Screen Devices Use On Fine Motor Skills Of Preschool Children /
Statement of responsibility, etc. by Nehad Mamdouh Mohamed Abd Elhameed ; Supervisors by Prof. Dr. Hebatallah Mohamed Kamal, Dr. Rami Mahmoud Gharib
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title تأثير استخدام اجهزة الشاشات التي تعمل باللمس على المهارات الحركية الدقيقة للأطفال ما قبل المدرسة /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 80 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 65-77.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Touch screen technology may affect the hand skills<br/>development of preschool children. Purpose: The purpose of this study<br/>was to investigate the effect of touch screen devices use on fine motor<br/>skills of preschool children. Subjects and Methods: The study sample<br/>included fifty children aged 4-5 years who had frequently used interactive<br/>tablet media (group A) and fifty children of the same age who hadn‘t<br/>used interactive tablet media (group B). ).Socioeconomic status was similar<br/>in both groups (high level) and was assessed by Socioeconomic Status<br/>Scale (SES). Fine motor skills were evaluated using Peabody<br/>Developmental Motor Scale-2 (PDMS-2). Results: There was a significant<br/>decrease in raw scores, age equivalent, standard scores and percentile rank<br/>of grasping and visual motor integration of group A compared with that of<br/>group B. Conclusion: Fine motor skills of children who used touch screen<br/>devices for one hour less a day for 6 months were significantly better than<br/>those of children who used touch screen devices more than two hours a day<br/>for 6 months
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. قد تؤثر تكنولوجيا شاشات اللمس على تنمية المهارات اليدوية لدى أطفال ما قبل المدرسة. الغرض من الدراسة: كان الغرض من هذه الدراسة هو معرفة تأثير استخدام أجهزة شاشات اللمس على المهارات الحركية الدقيقة لدى أطفال ما قبل المدرسة. طرق البحث واساليبه: شملت عينة الدراسة خمسين طفلاً تتراوح أعمارهم بين 4-5 سنوات ممن استخدموا الوسائط اللوحية التفاعلية بشكل متكرر (المجموعة أ) وخمسين طفلاً من نفس العمر لم يستخدموا الوسائط اللوحية التفاعلية (المجموعة ب). ).كانت الحالة الاجتماعية والاقتصادية متشابهة في كلا المجموعتين (المستوى العالي) وتم تقييمها بمقياس الحالة الاجتماعية والاقتصادية. تم تقييم المهارات الحركية الدقيقة باستخدام مقياس البيبودى التطورى الحركى- 2. النتائج: كان هناك انخفاض كبير في الدرجات الأولية، ومعادل العمر، والدرجات القياسية والرتبة المئوية للفهم والتكامل الحركي البصري للمجموعة (أ) مقارنة بالمجموعة (ب). الاستنتاج: المهارات الحركية الدقيقة للأطفال الذين يستخدمون شاشة اللمس ساعه او اقل يوميا اكانت أفضل من تلك التي يستخدمها ساعتين او اكثر يوميا.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issued also as CD
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Physical Therapy for Pediatrics
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Fine motor skills
-- tablet use
-- child development
-- Peabody scale
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Hebatallah Mohamed Kamal
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Rami Mahmoud Gharib
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body Hebatallah Mohamed Kamal
-- Rami Mahmoud Gharib
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Physical Therapy
Department Department of Physical Therapy for Pediatrics
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Eman Ghareeb
Reviser Names Huda
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 12.01.2025 89932 Cai01.21.06.M.Sc.2024.Ne.E 01010110089932000 12.01.2025 12.01.2025 Thesis