إستراتيجية قائمة على مُدخل القراءة المكثفة لتنمية مهارات القراءة النقدية باللغة العربية لتلاميذ المرحلة الإعدادية / (Record no. 170704)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 05964namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250223033428.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250209b2023 |||a|||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 371.956 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 371.956 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | دكتـــــوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.23.01.M.Sc.2023.دا.إ |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | داليا نصر اللدين خليل محمد غريب، |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | إستراتيجية قائمة على مُدخل القراءة المكثفة لتنمية مهارات القراءة النقدية باللغة العربية لتلاميذ المرحلة الإعدادية / |
Statement of responsibility, etc. | [إعداد]داليا نصر اللدين خليل محمد غريب ؛ إشراف أ. د/ إيمان أحمد هريدي، د/ خلف عبد المعطي عبد الرحمن |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | : Strategy based on Intensive Reading Approach to develop Critical Reading Skills in Arabic Language for prep Stage Students |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 183 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 106-114. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدف البحث تنمية مهارات القراءة النقدية في اللغة العربية(التمييز – الاستنتاج – إبداء الرأي) لدى تلاميذ الصف الأول الإعدادي؛ ولتحقيق هذا الهدف أعدت الباحثة قائمة مهارات القراءة النقدية، واختبار مهارات القراءة النقدية، ودليل المعلم، وكُتيب أنشطة التلميذ وقد بلغ عدد تلاميذ مجموعتي البحث(56) تلميذًا وتلميذة، ويمثل (28) تلميذًا وتلميذة للمجموعة التجريبية بفصل(7F) بمدرسة نيو مانور هاوس (أكتوبر الجديدة) و(28) تلميذًا وتلميذة للمجموعة الضابطة بفصل (7A) بمدرسة نيو مانور هاوس ( الدقي) بمحافظة الجيزة، وتوصل البحث إلى وجود فرق دال إحصائيًا بين متوسطي درجات تلاميذ المجموعة التجريبية وتلاميذ المجموعة الضابطة في التطبيق البعدي لاختبار مهارات القراءة النقدية، عند مستوى دلالة(0.01) لصالح المجموعة التجريبية، وبناءً على ذلك يوصى البحث بضرورة الاهتمام بمهارات القراءة النقدية، وكذلك الاهتمام بالقراءة المكثفة لدورها المهم في تنمية الفنون اللغوية |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | This research aimed at Developing Critical Reading Skills in Arabic language (differentiation, inference, and expressing opinion). To achieve this research objective, the researcher prepared a list of critical reading skills, conducted a test on critical reading skills, and teacher’s guide and booklet. the research included a total of 28 male and female students in the experimental group from class 7F, and 28 male and female students in the control group of class 7A at New Manor House School (New October ) and (EL DOKI) affiliated of Giza Education Administration ,The study found a statistically significant difference between the average scores of the students in the experimental group and the control group in the applied dimension at a significancet level of(0.01), in favor of the experimental group, Based on this research, it is recommended to emphasize the importance of critical reading skills as one of the key skills, as well as the importance of intensive reading and its role in developing critical reading skillsThis research aimed at Developing Critical Reading Skills in Arabic language (differentiation, inference, and expressing opinion). To achieve this research objective, the researcher prepared a list of critical reading skills, conducted a test on critical reading skills, and teacher’s guide and booklet. the research included a total of 28 male and female students in the experimental group from class 7F, and 28 male and female students in the control group of class 7A at New Manor House School (New October ) and (EL DOKI) affiliated of Giza Education Administration ,The study found a statistically significant difference between the average scores of the students in the experimental group and the control group in the applied dimension at a significancet level of(0.01), in favor of the experimental group, Based on this research, it is recommended to emphasize the importance of critical reading skills as one of the key skills, as well as the importance of intensive reading and its role in developing critical reading skills |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | طرق التدريس |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | إستراتيجية |
-- | مُدخل القراءة المكثفة |
-- | القراءة النقدية باللغة العربية |
-- | تلاميذ الصف الأول الإعدادي |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | إيمان أحمد هريدي |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | خلف عبد المعطي عبد الرحمن |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2023 |
Supervisory body | إيمان أحمد هريدي |
-- | خلف عبد المعطي عبد الرحمن |
Discussion body | سامية سامي محمد |
-- | حسن سيد شحاتة |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
Department | قسم المناهج وطرق تدريس |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Yasmin |
Reviser Names | Cataloger |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 09.02.2025 | 31817 | Cai01.23.01.M.Sc.2023.دا.إ | 01010100031817000 | 09.02.2025 | 09.02.2025 | Thesis |