header

إستراتيجية قائمة على مُدخل القراءة المكثفة لتنمية مهارات القراءة النقدية باللغة العربية لتلاميذ المرحلة الإعدادية / (Record no. 170704)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05964namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250223033428.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250209b2023 |||a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.956
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.956
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.01.M.Sc.2023.دا.إ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number داليا نصر اللدين خليل محمد غريب،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title إستراتيجية قائمة على مُدخل القراءة المكثفة لتنمية مهارات القراءة النقدية باللغة العربية لتلاميذ المرحلة الإعدادية /
Statement of responsibility, etc. [إعداد]داليا نصر اللدين خليل محمد غريب ؛ إشراف أ. د/ إيمان أحمد هريدي، د/ خلف عبد المعطي عبد الرحمن
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title : Strategy based on Intensive Reading Approach to develop Critical Reading Skills in Arabic Language for prep Stage Students
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2023.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 183 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 106-114.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث تنمية مهارات القراءة النقدية في اللغة العربية(التمييز – الاستنتاج – إبداء الرأي) لدى تلاميذ الصف الأول الإعدادي؛ ولتحقيق هذا الهدف أعدت الباحثة قائمة مهارات القراءة النقدية، واختبار مهارات القراءة النقدية، ودليل المعلم، وكُتيب أنشطة التلميذ وقد بلغ عدد تلاميذ مجموعتي البحث(56) تلميذًا وتلميذة، ويمثل (28) تلميذًا وتلميذة للمجموعة التجريبية بفصل(7F) بمدرسة نيو مانور هاوس (أكتوبر الجديدة) و(28) تلميذًا وتلميذة للمجموعة الضابطة بفصل (7A) بمدرسة نيو مانور هاوس ( الدقي) بمحافظة الجيزة، وتوصل البحث إلى وجود فرق دال إحصائيًا بين متوسطي درجات تلاميذ المجموعة التجريبية وتلاميذ المجموعة الضابطة في التطبيق البعدي لاختبار مهارات القراءة النقدية، عند مستوى دلالة(0.01) لصالح المجموعة التجريبية، وبناءً على ذلك يوصى البحث بضرورة الاهتمام بمهارات القراءة النقدية، وكذلك الاهتمام بالقراءة المكثفة لدورها المهم في تنمية الفنون اللغوية
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This research aimed at Developing Critical Reading Skills in Arabic language (differentiation, inference, and expressing opinion). To achieve this research objective, the researcher prepared a list of critical reading skills, conducted a test on critical reading skills, and teacher’s guide and booklet. the research included a total of 28 male and female students in the experimental group from class 7F, and 28 male and female students in the control group of class 7A at New Manor House School (New October ) and (EL DOKI) affiliated of Giza Education Administration ,The study found a statistically significant difference between the average scores of the students in the experimental group and the control group in the applied dimension at a significancet level of(0.01), in favor of the experimental group, Based on this research, it is recommended to emphasize the importance of critical reading skills as one of the key skills, as well as the importance of intensive reading and its role in developing critical reading skillsThis research aimed at Developing Critical Reading Skills in Arabic language (differentiation, inference, and expressing opinion). To achieve this research objective, the researcher prepared a list of critical reading skills, conducted a test on critical reading skills, and teacher’s guide and booklet. the research included a total of 28 male and female students in the experimental group from class 7F, and 28 male and female students in the control group of class 7A at New Manor House School (New October ) and (EL DOKI) affiliated of Giza Education Administration ,The study found a statistically significant difference between the average scores of the students in the experimental group and the control group in the applied dimension at a significancet level of(0.01), in favor of the experimental group, Based on this research, it is recommended to emphasize the importance of critical reading skills as one of the key skills, as well as the importance of intensive reading and its role in developing critical reading skills
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element طرق التدريس
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term إستراتيجية
-- مُدخل القراءة المكثفة
-- القراءة النقدية باللغة العربية
-- تلاميذ الصف الأول الإعدادي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إيمان أحمد هريدي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name خلف عبد المعطي عبد الرحمن
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2023
Supervisory body إيمان أحمد هريدي
-- خلف عبد المعطي عبد الرحمن
Discussion body سامية سامي محمد
-- حسن سيد شحاتة
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم المناهج وطرق تدريس
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Yasmin
Reviser Names Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 09.02.2025 31817 Cai01.23.01.M.Sc.2023.دا.إ 01010100031817000 09.02.2025 09.02.2025 Thesis