Virtual reality versus balance beam on walking performance in children with spastic hemiplegic cerebral palsy / (Record no. 171076)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 06208namaa22004331i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250302135417.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250302s2024 |||a|||f m||| 000 0 eng d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | eng |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | eng |
Language code of summary or abstract | eng |
-- | ara |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | Deposit |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 615.82 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 615.82 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | Ph.D |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.21.06.Ph.D.2024.Mo.V |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | Mohanad Mohsen Madboly Elsayed, |
Preparation | preparation. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | Virtual reality versus balance beam on walking performance in children with spastic hemiplegic cerebral palsy / |
Statement of responsibility, etc. | by Mohanad Mohsen Madboly Elsayed ; Supervisors Prof. Khaled Ahmed Olama, Prof. Walaa Abd El-Hakim Abd El-Nabie, Prof. Hamada El-Sayed Ayoub. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | مؤشر التوازن بين الواقع الافتراضي مقابل الواقع على أداء المشي عند الأطفال المصابين بالفالج الشقي / |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 119 pages : |
Other physical details | illustrations ; |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | Bibliography: pages 98-113. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | Purpose: The aim of this study was to compare between the impact of virtual reality and balance beam on walking performance in children with hemiplegic cerebral palsy. Methods: A total of seventy-five children with hemiplegic cerebral palsy, comprising 31 boys and 44 girls, aged between 7 and 11 years of both genders, were included in this study. The participants were allocated randomly into three groups (n=25), A (control group), B and C (study groups). All children received designed physical therapy program, in addition to group A received traditional balance and gait training exercises, group B received virtual reality training and group C received balance beam training. The treatment program was administered to each group three times weekly for three consecutive months, lasting one hour each session. All children were examined clinically pre- and post-treatment using HUMAC balance and tilt system, and 6- minutes walking test to assess balance, walking functional capacity respectively. Results: There was a statistically significant improvement in balance and walking functional capacity of three groups post treatment when contrasted with that pretreatment (p < 0.001). In addition, by comparing post treatment mean values of the measured outcomes, there was a significant improvement of group B and C compared with that of group A (p < 0.01), while there was no statistical difference in the mean values of balance and functional walking capacity between group B and C (p > 0.05). Conclusions: Virtual reality and balance beam training have an influence on the improvement of balance and walking performance in children with spastic cerebral palsy. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدف البحث: كان الهدف من هذه الدراسة هو المقارنة بين تأثير الواقع الافتراضي وعارضة التوازن على أداء المشي لدى الأطفال المصابين بالفالج الشقي. طرق البحث: تم إجراء هذا البحث على خمسة وسبعين طفلا من الاطفال المصابين بالفالج الشقي من الجنسين، منهم واحد و ثلاثون ولدًا و اربعة و اربعون فتاة، تراوحت أعمارهم بين سبعة و احد عشر عامًا و تقسيمهم الى ثلاث مجموعات متساوية فى العدد بشكل عشوائي (خمسة و عشرون طفلا في كل مجموعة): مجموعة ضابطة"أ" ومجموعتين دراسة"ب" و "ج". تلقت جميع الأطفال برانامج علاج طبيعي مصمم، بالإضافة إلى تلقي المجموعة الضابطة"أ" تمارين التوازن و المشي التقليدي, بينما تلقت مجموعة الدراسة الاولي"ب" تدريبا على ألعاب الواقع الافتراضي و تلقت مجموعة الدراسة الثانية"ج" تدريبا على عارضة التوازن. تم إعطاء البرنامج العلاجي ثلاث مرات أسبوعيا لمدة ثلاثة أشهر متتالية، واستمرت كل جلسة لمدة ساعة واحدة. وقد تم قياس التوازن والقدرة الوظيفية على المشي للثلاث مجموعات باستخدام نظام التوازن والإمالة (جهاز الهيوماك) ، واختبار المشي لمدة 6 دقائق علي التوالي , وقد اخذت هذه القياسات قبل وبعد العلاج. النتائج: وقد أظهرت النتائج وجود تحسن ذات دلالة احصائية في التوازن والقدرة الوظيفية على المشي للثلاث مجموعات بعد العلاج. ايضا وجد تحسن واضح بعد العلاج في المعايير المقاسة للمجموعة "ب" و"ج" مقارنة بالمجموعة "أ". في حين لم يكن هناك فروق احصائية في متوسط قيم التوازن والقدرة الوظيفية للمشي بين المجموعتين "ب" و "ج" . الاستنتاجات: الواقع الافتراضي والتدريب على عارضة التوازن لهما تأثير فعال على تحسين التوازن وأداء المشي لدي الاطفال المصابين بالفالج الشقي. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | Issues also as CD. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | Text in English and abstract in Arabic & English. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | Physical Therapy |
Source of heading or term | qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | Balance beam |
-- | Cerebral palsy |
-- | Functional walking capacity |
-- | Hemiplegic |
-- | Virtual reality |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | Khaled Ahmed Olama |
Relator term | Translator. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | Walaa Abd El-Hakim Abd El-Nabie |
Relator term | thesis advisor. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | Hamada El-Sayed Ayoub |
Relator term | thesis advisor. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2024 |
Supervisory body | Khaled Ahmed Olama |
-- | Walaa Abd El-Hakim Abd El-Nabie |
-- | Hamada El-Sayed Ayoub |
Universities | Cairo University |
Faculties | Faculty of Physical Therapy |
Department | Physical Therapy for Pediatrics |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Shimaa |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 02.03.2025 | 90751 | Cai01.21.06.Ph.D.2024.Mo.V | 01010110090751000 | 02.03.2025 | 02.03.2025 | Thesis |