header

Virtual reality versus balance beam on walking performance in children with spastic hemiplegic cerebral palsy / (Record no. 171076)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06208namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250302135417.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250302s2024 |||a|||f m||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 615.82
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 615.82
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree Ph.D
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.21.06.Ph.D.2024.Mo.V
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Mohanad Mohsen Madboly Elsayed,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Virtual reality versus balance beam on walking performance in children with spastic hemiplegic cerebral palsy /
Statement of responsibility, etc. by Mohanad Mohsen Madboly Elsayed ; Supervisors Prof. Khaled Ahmed Olama, Prof. Walaa Abd El-Hakim Abd El-Nabie, Prof. Hamada El-Sayed Ayoub.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title مؤشر التوازن بين الواقع الافتراضي مقابل الواقع على أداء المشي عند الأطفال المصابين بالفالج الشقي /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 119 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 98-113.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Purpose: The aim of this study was to compare between the impact of virtual reality and balance beam on walking performance in children with hemiplegic cerebral palsy. Methods: A total of seventy-five children with hemiplegic cerebral palsy, comprising 31 boys and 44 girls, aged between 7 and 11 years of both genders, were included in this study. The participants were allocated randomly into three groups (n=25), A (control group), B and C (study groups). All children received designed physical therapy program, in addition to group A received traditional balance and gait training exercises, group B received virtual reality training and group C received balance beam training. The treatment program was administered to each group three times weekly for three consecutive months, lasting one hour each session. All children were examined clinically pre- and post-treatment using HUMAC balance and tilt system, and 6- minutes walking test to assess balance, walking functional capacity respectively. Results: There was a statistically significant improvement in balance and walking functional capacity of three groups post treatment when contrasted with that pretreatment (p < 0.001). In addition, by comparing post treatment mean values of the measured outcomes, there was a significant improvement of group B and C compared with that of group A (p < 0.01), while there was no statistical difference in the mean values of balance and functional walking capacity between group B and C (p > 0.05). Conclusions: Virtual reality and balance beam training have an influence on the improvement of balance and walking performance in children with spastic cerebral palsy.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث: كان الهدف من هذه الدراسة هو المقارنة بين تأثير الواقع الافتراضي وعارضة التوازن على أداء المشي لدى الأطفال المصابين بالفالج الشقي. طرق البحث: تم إجراء هذا البحث على خمسة وسبعين طفلا من الاطفال المصابين بالفالج الشقي من الجنسين، منهم واحد و ثلاثون ولدًا و اربعة و اربعون فتاة، تراوحت أعمارهم بين سبعة و احد عشر عامًا و تقسيمهم الى ثلاث مجموعات متساوية فى العدد بشكل عشوائي (خمسة و عشرون طفلا في كل مجموعة): مجموعة ضابطة"أ" ومجموعتين دراسة"ب" و "ج". تلقت جميع الأطفال برانامج علاج طبيعي مصمم، بالإضافة إلى تلقي المجموعة الضابطة"أ" تمارين التوازن و المشي التقليدي, بينما تلقت مجموعة الدراسة الاولي"ب" تدريبا على ألعاب الواقع الافتراضي و تلقت مجموعة الدراسة الثانية"ج" تدريبا على عارضة التوازن. تم إعطاء البرنامج العلاجي ثلاث مرات أسبوعيا لمدة ثلاثة أشهر متتالية، واستمرت كل جلسة لمدة ساعة واحدة. وقد تم قياس التوازن والقدرة الوظيفية على المشي للثلاث مجموعات باستخدام نظام التوازن والإمالة (جهاز الهيوماك) ، واختبار المشي لمدة 6 دقائق علي التوالي , وقد اخذت هذه القياسات قبل وبعد العلاج. النتائج: وقد أظهرت النتائج وجود تحسن ذات دلالة احصائية في التوازن والقدرة الوظيفية على المشي للثلاث مجموعات بعد العلاج. ايضا وجد تحسن واضح بعد العلاج في المعايير المقاسة للمجموعة "ب" و"ج" مقارنة بالمجموعة "أ". في حين لم يكن هناك فروق احصائية في متوسط قيم التوازن والقدرة الوظيفية للمشي بين المجموعتين "ب" و "ج" . الاستنتاجات: الواقع الافتراضي والتدريب على عارضة التوازن لهما تأثير فعال على تحسين التوازن وأداء المشي لدي الاطفال المصابين بالفالج الشقي.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Physical Therapy
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Balance beam
-- Cerebral palsy
-- Functional walking capacity
-- Hemiplegic
-- Virtual reality
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Khaled Ahmed Olama
Relator term Translator.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Walaa Abd El-Hakim Abd El-Nabie
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Hamada El-Sayed Ayoub
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body Khaled Ahmed Olama
-- Walaa Abd El-Hakim Abd El-Nabie
-- Hamada El-Sayed Ayoub
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Physical Therapy
Department Physical Therapy for Pediatrics
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 02.03.2025 90751 Cai01.21.06.Ph.D.2024.Mo.V 01010110090751000 02.03.2025 02.03.2025 Thesis