header

Undergraduate nursing students' perception of bullying behavior and its relation with their academic achievement / (Record no. 171093)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07127namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250413132608.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250304s2024ua |||a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 610.733
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 610.733
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.17.03.M.Sc.2024.Gh.U.
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Ghada Abo bakr Mohamed Amin,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Undergraduate nursing students' perception of bullying behavior and its relation with their academic achievement /
Statement of responsibility, etc. By Ghada Abo bakr Mohamed Amin; Advisors Dr. Eman Abd El Alim Etway, Dr. Amal Hebashy Elewa.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title إدراك طلاب التمريض بمراحل البكالوريوس لسلوك التنمر وعلاقته بتحصيلهم الدراسى /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 132 Leaves :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 99-106.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Background: Bullying among students is certainly not a new notion; however, due to its high incidence rates and the short- and long-term implications. Students were subjected to a lot of factors during their study either academic or clinical that revealed them suffering high levels of depression, anxiety, and stress. Aim: assess undergraduate nursing students' perception of bullying behavior and its relation to their academic achievement. Design: A descriptive correlational research design was used. Sample: A convenience sample (n=1255) of undergraduate nursing student out of (N=3108). Setting: The study was conducted in an accredited faculty of nursing which is affiliated to Cairo University. Tools: Three tools were used: (1) Personal characteristics data sheet, (2) Bullying Behavior in Nursing Education Questionnaire (3) Academic achievement checklist (GPA) Grade point average Form. Results: the main findings indicated that, the bullying highest mean percent (58.33% &55.14%) as perceived by the study sample was regard '' direct negative behaviors domains and attack on academic achievement domains respectively. While, the least mean percent (8.7%) was regard to types of bullying domain. Data added that there was no statistical significant relationship between total perception of bullying in nursing education and students' academic achievement Conclusion: the study concluded that there was no statistical significant relationship between total of bullying as perceived by undergraduate nursing students in nursing education and their academic achievement. Recommendations: Develop training programs to educate clinical instructors and assistant lecturers how to achieve the academic objectives and advocate students' rights. Design educational workshops to inform nursing students how to report bullying and how to overcome.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. الخلفية العلميه: يعتبر التنمر مشكلة عالمية، لذلك تعد دراسة التنمر في مجال التمريض أمر حيوى ونتيجه لأرتفاع معدلات التنمر والعواقب السلبية، فإنه يحتاج إلى مزيد من الاهتمام والدراسة, ونجد في مجال تعليم التمريض أن الطلاب يتعرضون للعديد من المعوقات أثناء الدراسة النظرية والعملية والتي قد تؤدى الى الاصابة بالاكتئاب والقلق والتوتر. وفي الأونة الأخيرة يعد التنمرأحد هذه المعوقات.الهدف: هدفت هذه الدراسة إلى تقييم إدراك طلاب التمريض بمراحل البكالوريوس لسلوك التنمر وعلاقته بتحصيلهم الدراسي. تصميم الدراسة: تم استخدام تصميم الارتباط الوصفي. العينة:إشتملت عينة الدراسة على (عدد=1255) طالب من أصل (عدد= 3108) طالب من طلاب التمريض المسجلين في مختلف مراحل البكالوريوس خلال العام الدراسي 2021-2022. مكان الدراسة: أجريت الدراسة في كلية التمريض -جامعة القاهرة. الأدوات: تم استخدام ثلاثة أدوات لجمع بيانات الدراسة وهي كالتالي: (١) البيانات الشخصية والاكاديمية الخاصة بالطالب ، (٢) استبيان قياس سلوك التنمر في تعليم التمريض ، و(٣) أداة تقييم معدل درجات طلاب التمريض. النتائج: أشارت النتائج الرئيسية إلى أن أعلى متوسط نسبة كما أدركتها عينة الدراسة (58.33%-55.14%)كانت تتعلق بالمحاور الأتية "السلوكيات السلبية المباشرة والهجوم على التحصيل الدراسي" ، على التوالى. في حين أن أقل متوسط في المئة (8.7%) كان فيما يتعلق بمحور أنواع التنمر, بينما لا يوجد علاقة ذات دلالة إحصائية بين سلوك التنمر الكلي في تعليم التمريض والمستوى الكلي للتحصيل الدراسى لطلبة التمريض في مراحل البكالوريوس. الخلاصة: توصلت الدراسة الحالية إلى لدى طلاب التمريض مستوى ادراك عالي للمحورين( سلوك التنمر الكلي في تعليم التمريض والتحصيل الدراسى لطلبة التمريض بمراحل البكالوريوس) بينما لا يوجد علاقة ذات دلالة إحصائية بين سلوك التنمر الكلي في تعليم التمريض والمستوى الكلي للتحصيل الدراسى لطلبة التمريض في مراحل البكالوريوس. التوصيات: يجب على المؤسسات التعليمية تطوير ونشر السياسات والمبادئ التوجيهية حول كيفية التعامل مع التنمر ، كما يجب دمج قضايا التنمر في مناهج التمريض لمعرفة كيفية التعامل معها ولابد من إجراء أبحاث أخري مقارنة بين كليات التمريض الحكومية والخاصة لتقييم مستويات سلوك التنمر لدى طلاب التمريض.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issued also as CD
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in English.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Institutional nursing
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Academic achievement
-- Bullying behavior
-- Undergraduate nursing students
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Eman Abd El Alim Etway
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Amal Hebashy Elewa
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body Eman Abd El Alim Etway
-- Amal Hebashy Elewa
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Nursing
Department Department of Nursing Administration
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Eman Ghareb
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 04.03.2025 90948 Cai01.17.03.M.Sc.2024.Gh.U. 01010110090948000 04.03.2025 04.03.2025 Thesis