الهوية الثقافية والمجتمعات الافتراضية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية في مصر / (Record no. 171438)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 04800namaa22004331i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250503124937.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250413s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE | |
Geographic area code | f-ua--- |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 372.962 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 372.962 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | دكتـــــوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.23.02.Ph.D.2024.مي.ه |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | ، مي السيد محمد حسين |
Preparation | إعداد. |
245 12 - TITLE STATEMENT | |
Title | الهوية الثقافية والمجتمعات الافتراضية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية في مصر / |
Statement of responsibility, etc. | مقدمة من الباحثة مي السيد محمد حسين؛ إشراف أ.د / نجوى يوسف جمال الدين، أ.د / فاروق جعفر عبد الحكيم. |
Remainder of title | Remainder of title / |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Cultural identity and virtual communities among primary school students in egypt / |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 287 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | . أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024 |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 251-277. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | سعت هذه الدراسة إلى: - التعرف على الهوية الثقافية وتعريفها من خلال شقيها: الهوية والثقافة، وكذلك ركائز وأبعاد ومكونات الهوية الثقافية.- الكشف عن مفهوم المجتمعات الافتراضية ونشأتها وتطورها، وأهم ملامحها. - التعرف على واقع الهوية الثقافية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية في المجتمع المصري. - تقديم تصور مقترح لتدعيم الهوية الثقافية المصرية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية في المجتمع المصري. أهمية الدراسة: أولا: الأهمية النظرية تكمن في الجوانب الآتية: 1-إبراز أهمية الدراسة الحالية من خلال الدور الذي تلعبه المجتمعات الافتراضية. 2- نبعت أهمية الدراسة من الأهمية التي تكتسبها مسأل الهوية الثقافية وإعادة النظر في مكوناتها. <br/>ثانيا: الأهمية التطبيقية تكمن في الجوانب الآتية: 1-الاستفادة من نتائج هذه الدراسة في خدمة جميع الأطراف المسؤولة في وزارة التربية والتعليم. 2-تقديم أداة يمكن الإفادة منها في دعم وتنمية الهوية الثقافية بالنسبة لتلاميذ المرحلة الابتدائية منهج البحث : تستخدم الدراسة الحالية المنهج اإنثروبولوجي. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | The world is now witnessing major and rapid changes that have affected all areas of life through technology, which has begun to create its own world and society parallel to the real society in what is known as the virtual society, in which the individual has become unable to define his beliefs and roles in reality, losing his identity, but in addition to the negatives produced by social media. It also has positives that affect the individual and society, and technology is linked to culture as an essential component of it. Therefore, education at the primary level is the first stage of formal education in which children are trained to think properly, prepare them for life, and instill in them the rooting of cultural identity, thus preserving the fabric. The general social situation of nations and societies. Therefore, the responsibility of protecting children and preserving their cultural identity in virtual communities falls on everyone, including governments, schools, families and other institutions. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | التعليم الابتدائي |
Source of heading or term | qrmak |
Geographic subdivision | مصر |
651 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--GEOGRAPHIC NAME | |
Geographic name | مصر |
General subdivision | الاحوال الثقافية |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | الهوية الثقافية |
-- | المجتمع الافتراضي |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | نجوى يوسف جمال الدين |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | فاروق جعفر عبد الحكيم |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2024 |
Supervisory body | نجوى يوسف جمال الدين |
-- | فاروق جعفر عبد الحكيم |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
Department | قسم أصول التربية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Sara Salah |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 13.04.2025 | 31886 | Cai01.23.02.Ph.D.2024.مي.ه | 01010100031886000 | 13.04.2025 | 13.04.2025 | Thesis |