header

الهوية الثقافية والمجتمعات الافتراضية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية في مصر / (Record no. 171438)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04800namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250503124937.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250413s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE
Geographic area code f-ua---
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.962
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.962
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.02.Ph.D.2024.مي.ه
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ، مي السيد محمد حسين
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title الهوية الثقافية والمجتمعات الافتراضية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية في مصر /
Statement of responsibility, etc. مقدمة من الباحثة مي السيد محمد حسين؛ إشراف أ.د / نجوى يوسف جمال الدين، أ.د / فاروق جعفر عبد الحكيم.
Remainder of title Remainder of title /
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Cultural identity and virtual communities among primary school students in egypt /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 287 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note . أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 251-277.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. سعت هذه الدراسة إلى: - التعرف على الهوية الثقافية وتعريفها من خلال شقيها: الهوية والثقافة، وكذلك ركائز وأبعاد ومكونات الهوية الثقافية.- الكشف عن مفهوم المجتمعات الافتراضية ونشأتها وتطورها، وأهم ملامحها. - التعرف على واقع الهوية الثقافية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية في المجتمع المصري. - تقديم تصور مقترح لتدعيم الهوية الثقافية المصرية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية في المجتمع المصري. أهمية الدراسة: أولا: الأهمية النظرية تكمن في الجوانب الآتية: 1-إبراز أهمية الدراسة الحالية من خلال الدور الذي تلعبه المجتمعات الافتراضية. 2- نبعت أهمية الدراسة من الأهمية التي تكتسبها مسأل الهوية الثقافية وإعادة النظر في مكوناتها. <br/>ثانيا: الأهمية التطبيقية تكمن في الجوانب الآتية: 1-الاستفادة من نتائج هذه الدراسة في خدمة جميع الأطراف المسؤولة في وزارة التربية والتعليم. 2-تقديم أداة يمكن الإفادة منها في دعم وتنمية الهوية الثقافية بالنسبة لتلاميذ المرحلة الابتدائية منهج البحث : تستخدم الدراسة الحالية المنهج اإنثروبولوجي.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The world is now witnessing major and rapid changes that have affected all areas of life through technology, which has begun to create its own world and society parallel to the real society in what is known as the virtual society, in which the individual has become unable to define his beliefs and roles in reality, losing his identity, but in addition to the negatives produced by social media. It also has positives that affect the individual and society, and technology is linked to culture as an essential component of it. Therefore, education at the primary level is the first stage of formal education in which children are trained to think properly, prepare them for life, and instill in them the rooting of cultural identity, thus preserving the fabric. The general social situation of nations and societies. Therefore, the responsibility of protecting children and preserving their cultural identity in virtual communities falls on everyone, including governments, schools, families and other institutions.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الابتدائي
Source of heading or term qrmak
Geographic subdivision مصر
651 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--GEOGRAPHIC NAME
Geographic name مصر
General subdivision الاحوال الثقافية
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الهوية الثقافية
-- المجتمع الافتراضي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نجوى يوسف جمال الدين
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name فاروق جعفر عبد الحكيم
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body نجوى يوسف جمال الدين
-- فاروق جعفر عبد الحكيم
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم أصول التربية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 13.04.2025 31886 Cai01.23.02.Ph.D.2024.مي.ه 01010100031886000 13.04.2025 13.04.2025 Thesis