Effect of universal exercise unit versus functional resisted training on balance and endurance in children with diplegia / (رقم التسجيلة. 172412)

تفاصيل مارك
000 -LEADER
fixed length control field 06887namaa22004451i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250717114152.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250528s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 615.82
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 615.82
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.21.06.M.Sc.2024.Is.E
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Islam Mohamed Elshahat Mahmoud,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Effect of universal exercise unit versus functional resisted training on balance and endurance in children with diplegia /
Statement of responsibility, etc. by Islam Mohamed Elshahat Mahmoud ; Supervisors Prof. Dr. Eman Ibrahim El Hadidy, Prof. Dr. Nahed Salah Eldin Ahmed, Dr.Rania Galal El Deen Abdou Hegazy.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title تأثير وحدة التمارين الموحدة مقابل التدريب الوظيفى المقاوم على التوازن و قوة التحمل لدى الأطفال المصابين بالشلل التقلصي المزدوج
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 111 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 91-107.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Background: Children with spastic diplegia commonly have balance problems which increase the risk of falls. Universal exercise unit (UEU) is a large, metal, three dimensional cage that houses a system of pulleys and bungees that can be used to treat a variety of patients. Also the functional resisted training is used to develop strength and skill in children with (CP). Purpose of the study: to compare the effects of universal exercise unit versus functional resisted training on balance and endurance in children with diplegia. Methods: forty-five spastic diplegic children with GMFCS level II of both sexes, their ages ranged from 6 to 10 years old chosen from outpatient clinic, Faculty of Physical therapy, Cairo University and wahet Nour El-Hayat participated in this study. They were classified randomly into three groups of equal numbers (control, study A, and study B). The control group was given only the designed physical therapy program; study group A was given the UEU program in addition to the similar designed physical therapy program; and study group B was given functional resistance training in addition to the similar designed physical therapy program. All participants in the three groups were assessed their standing balance by using Biodex stability system and the 6 minute walk test for walking endurance assessment pre and post the treatment program. Results: the post TTT results showed statically significant improvement in the three groups in all measured variables in favor to the study group A, (P<0.05). Conclusion: From the obtained results of this study, it could be concluded that UEU significantly improved balance and endurance in children with spastic diplegic CP as compared to functional resistive training.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. خلفيه: عادةً ما يعاني الأطفال المصابون بالشلل التقلصي المزدوج من مشاكل في التوازن مما يزيد من خطر السقوط .تعد وحدة التمارين الموحدة عبارة عن قفص معدني كبير ثلاثي الأبعاد يحتوي على نظام من البكرات والحبال التي يمكن استخدامها لعلاج مجموعة متنوعة من المرضى ، كما أن التدريب الوظيفي المقاوم قادر على تنمية القوة والمهارة لدى الأطفال المصابين بالشلل الدماغي.<br/>الهدف من البحث: مقارنة فاعليه العلاج بواسطة وحده التمارين الموحدة مقابل التدريب الوظيفي المقاوم على التوازن وقوة التحمل لدى الاطفال المصابين بالشلل التقلصى المزدوج.<br/>مواد البحث: تم إجراء هذا البحث على خمسة و أربعون طفلا من الأطفال المصابين بالشلل التقلصي المزدوج من الجنسيين تتراوح اعمارهم من 6 الي 10 سنوات تم إختيارهم من العيادة الخارجية – كلية العلاج الطبيعى جامعة القاهرة و واحة نور الحياة . قد تم تقسيمهم عشوائيا الى ثلاث مجموعات متساوية. تلقت المجموعه الضابطة برنامج العلاج الطبيعي المصمم فقط وقد تلقت مجموعه الدراسة (أ) برنامج علاجي بالتدريب على وحدة التمارين الموحدة بالاضافه الي نفس برنامج العلاج الطبيعي المصمم, وقد تلقت مجموعه الدراسة (ب) تمارين التدريب الوظيفي المقاوم بالاضافه ايضا الي نفس برنامج العلاج الطبيعي المصمم . وقد تم قياس التحسن في الاتزان عند الوقوف باستخدام جهاز البيودكس و قياس التحسن في قوة التحمل اثناء المشي باستخدام اختبار المشي لمدة 6 دقائق. وقد اخذت هذه القياسات للثلاث مجموعات قبل وبعد تطبيق العلاج.<br/>النتائج: أظهرت نتائج ما بعد العلاج تحسنًا كبيرًا إحصائيًا في المجموعات الثلاثة في جميع المتغيرات المقاسة لصالح مجموعة الدراسة (أ) . <br/>الاستنتاج: من النتائج التي تم الحصول عليها من هذه الدراسة، يمكن أن نستنتج أن العلاج بوحدة التمارين الموحدة أدى إلى تحسن ملحوظ في التوازن و قوة التحمل لدى الأطفال المصابين بالشلل التقلصي المزدوج مقارنة بالعلاج بالتدريب الوظيفي المقاوم.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Physical Therapy
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element علاج طبيعي
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Balance
-- diplegia
-- functional resisted training
-- universal exercise unit
-- 6 minute Walk test
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Eman Ibrahim El Hadidy
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Nahed Salah Eldin Ahmed
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Rania Galal El Deen Abdou Hegazy
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body Eman Ibrahim El Hadidy
-- Nahed Salah Eldin Ahmed
-- Rania Galal El Deen Abdou Hegazy
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Physical Therapy
Department Department of Physical Therapy for Pediatrics
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
Reviser Names Eman Ghareb
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
المقتنيات
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 28.05.2025 91352 Cai01.21.06.M.Sc.2024.Is.E 01010110091352000 28.05.2025 28.05.2025 Thesis
Cairo University Libraries Gateway Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: info@cl.cu.edu.eg | info@cnul.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
Under the supervision of New Central Library Manager
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: info@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
Under the supervision of Cairo National University Library Manager
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: info@cnul.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library