استراتيجية قائمة على الخرائط الذهنية لتنمية مهارات التفكير الناقد من خلال تحليل بعض المؤلفات الآلية في الموسيقى العربية لدى طلاب التربية الموسيقية / (Record no. 173580)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 05433namaa22004331i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
control field | 20250903114451.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloguing agency | EG-GICUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GICUC |
Modifying agency | EG-GICUC |
Description conventions | rda |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
Language code of summary or abstract | ara |
-- | eng |
049 ## - Acquisition Source | |
Acquisition Source | إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 781.377 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 781.377 |
Edition number | 21 |
097 ## - Degree | |
Degree | مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Local Call Number | Cai01.25.02.M.Sc.2024.فا.ا |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Authority record control number or standard number | ،فاطمة سعد ابراهيم |
Preparation | إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | استراتيجية قائمة على الخرائط الذهنية لتنمية مهارات التفكير الناقد من خلال تحليل بعض المؤلفات الآلية في الموسيقى العربية لدى طلاب التربية الموسيقية / |
Statement of responsibility, etc. | بحث مقدم من الباحثة فاطمة سعد ابراهيم؛ إشـــراف أ.د أميمة مصطفى كامل، أ.د خالد حسن عباس. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | A strategy based on mind maps to develop critical thinking skills through analyzing some instrumental compositions in arabic music among music education students / |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 195 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 25 cm. + |
Accompanying material | CD. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Source | rda content |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | Unmediated |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Source | rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 127-138. |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | عينة البحث: عينة عشوائية من طلاب الفرقة الثانية بكلية التربية النوعية – قسم التربية الموسيقية، عددهم (10) طالبا، تتراوح أعمارهم بين (20-21) سنة بمتوسط عمري (20.5) سنة وتتكون العينة من 4 ذكور و6إناث.<br/>(نتائج البحث: توصل البحث إلى النتائج التالية: يوجد فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى 0,001 على أبعاد اختبار التفكير الناقد وهي: (التحليل، الاستقراء، الاستنتاج، الاستدلال، تقويم الحجج) عند استخدام استراتيجية الخرائط الذهنية لصالح القياس البعدي، وجود دلالة عند مستوى 0,05 للأبعاد (التحليل، الاستقراء، الاستدلال) لصالح القياس البعدي. وجود دلالة عند مستوى 0,01 للأبعاد (الاستنتاج، تقويم الحجج) لصالح القياس البعدي.لا يوجد دلالة إحصائية على بعدي (الاستنتاج، الاستدلال). وجود فروق ذات دلالة عند مستوى 0,05 على أبعاد (التحليل، تقويم الحجج، الدرجة الكلية للمقياس لصالح الإناث. كما يوجد فروق ذات دلالة عند مستوى 0,01 على بُعد الاستقراء لصالح الذكور، يوجد فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى 0,001 على أبعاد اختبار التفكير الناقد وهي: (التحليل، الاستقراء، الاستنتاج، الاستدلال، تقويم الحجج، الدرجة الكلية) لصالح القياس البعدي، يوجد فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى 0,001 على أبعاد اختبار التفكير الناقد وهي (التحليل، تقويم الحجج، الدرجة الكلية) لصالح الإناث، وجود فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى 0,001 على بعد (الاستنتاج) لصالح الذكور. لا يوجد فروق ذات دلالة إحصائية على أبعاد اختبار التفكير الناقد وهي (الاستدلال، الاستقراء). |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | Research Methodology: This research follows the experimental method. Research sample: A random sample of second-year students at the College of Specific Education - Department of Music Education. Their number is (10) students, their ages range between (20-21) years with an average age of (20.5) years. The sample consists of 4 males and 6 females. (Research results and recommendations): The research reached the following results: There are statistically significant differences at the level of 0.001 on the dimensions of the critical thinking test, which are: (analysis, induction, deduction, reasoning, and evaluation of arguments) when using the mind mapping strategy in favor of the post-measurement. |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | التأليف الموسيقى |
Source of heading or term | qrmak |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | الموسيقى العربية |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | الخرائط الذهنية |
-- | التفكير الناقد |
-- | الموسيقى العربية |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | أميمة مصطفى كامل |
Relator term | مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | خالد حسن عباس |
Relator term | مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information | |
Grant date | 01-01-2024 |
Supervisory body | أميمة مصطفى كامل |
-- | خالد حسن عباس |
Discussion body | حمدي محمد ياسين ياسين |
-- | عادل محمد مصطفى |
Universities | جامعة القاهرة |
Faculties | كلية التربية النوعية |
Department | قسم العلوم التربوية والنفسية |
905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
Cataloger Name | Sara Salah |
Reviser Names | Afaf |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Edition | 21 |
Suppress in OPAC | No |
Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 17.08.2025 | 32390 | Cai01.25.02.M.Sc.2024.فا.ا | 01010100032390000 | 17.08.2025 | 17.08.2025 | Thesis |