استراتيجية قائمة على الخرائط الذهنية لتنمية مهارات التفكير الناقد من خلال تحليل بعض المؤلفات الآلية في الموسيقى العربية لدى طلاب التربية الموسيقية / (Record no. 173580)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05433namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250903114451.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 781.377
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 781.377
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.25.02.M.Sc.2024.فا.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،فاطمة سعد ابراهيم
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title استراتيجية قائمة على الخرائط الذهنية لتنمية مهارات التفكير الناقد من خلال تحليل بعض المؤلفات الآلية في الموسيقى العربية لدى طلاب التربية الموسيقية /
Statement of responsibility, etc. بحث مقدم من الباحثة فاطمة سعد ابراهيم؛ إشـــراف أ.د أميمة مصطفى كامل، أ.د خالد حسن عباس.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A strategy based on mind maps to develop critical thinking skills through analyzing some instrumental compositions in arabic music among music education students /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 195 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 127-138.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. عينة البحث: عينة عشوائية من طلاب الفرقة الثانية بكلية التربية النوعية – قسم التربية الموسيقية، عددهم (10) طالبا، تتراوح أعمارهم بين (20-21) سنة بمتوسط عمري (20.5) سنة وتتكون العينة من 4 ذكور و6إناث.<br/>(نتائج البحث: توصل البحث إلى النتائج التالية: يوجد فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى 0,001 على أبعاد اختبار التفكير الناقد وهي: (التحليل، الاستقراء، الاستنتاج، الاستدلال، تقويم الحجج) عند استخدام استراتيجية الخرائط الذهنية لصالح القياس البعدي، وجود دلالة عند مستوى 0,05 للأبعاد (التحليل، الاستقراء، الاستدلال) لصالح القياس البعدي. وجود دلالة عند مستوى 0,01 للأبعاد (الاستنتاج، تقويم الحجج) لصالح القياس البعدي.لا يوجد دلالة إحصائية على بعدي (الاستنتاج، الاستدلال). وجود فروق ذات دلالة عند مستوى 0,05 على أبعاد (التحليل، تقويم الحجج، الدرجة الكلية للمقياس لصالح الإناث. كما يوجد فروق ذات دلالة عند مستوى 0,01 على بُعد الاستقراء لصالح الذكور، يوجد فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى 0,001 على أبعاد اختبار التفكير الناقد وهي: (التحليل، الاستقراء، الاستنتاج، الاستدلال، تقويم الحجج، الدرجة الكلية) لصالح القياس البعدي، يوجد فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى 0,001 على أبعاد اختبار التفكير الناقد وهي (التحليل، تقويم الحجج، الدرجة الكلية) لصالح الإناث، وجود فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى 0,001 على بعد (الاستنتاج) لصالح الذكور. لا يوجد فروق ذات دلالة إحصائية على أبعاد اختبار التفكير الناقد وهي (الاستدلال، الاستقراء).
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Research Methodology: This research follows the experimental method. Research sample: A random sample of second-year students at the College of Specific Education - Department of Music Education. Their number is (10) students, their ages range between (20-21) years with an average age of (20.5) years. The sample consists of 4 males and 6 females. (Research results and recommendations): The research reached the following results: There are statistically significant differences at the level of 0.001 on the dimensions of the critical thinking test, which are: (analysis, induction, deduction, reasoning, and evaluation of arguments) when using the mind mapping strategy in favor of the post-measurement.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التأليف الموسيقى
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الموسيقى العربية
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الخرائط الذهنية
-- التفكير الناقد
-- الموسيقى العربية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أميمة مصطفى كامل
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name خالد حسن عباس
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body أميمة مصطفى كامل
-- خالد حسن عباس
Discussion body حمدي محمد ياسين ياسين
-- عادل محمد مصطفى
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية النوعية
Department قسم العلوم التربوية والنفسية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 17.08.2025 32390 Cai01.25.02.M.Sc.2024.فا.ا 01010100032390000 17.08.2025 17.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Gateway Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: info@cl.cu.edu.eg | info@cnul.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
Under the supervision of New Central Library Manager
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: info@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
Under the supervision of Cairo National University Library Manager
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: info@cnul.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library