The relationship between teachers' awareness of autonomous learning and their teaching performance of english as a foreign language in the secondary stage / (Record no. 174946)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06651namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251027103850.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 251018s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 420
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 420
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.01.M.Sc.2024.As.R
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Asmaa Ahmed Mohamed Ismael,
Preparation preparation.
245 14 - TITLE STATEMENT
Title The relationship between teachers' awareness of autonomous learning and their teaching performance of english as a foreign language in the secondary stage /
Statement of responsibility, etc. by Asmaa Ahmed Mohamed Ismael ; Supervised Dr. Awatef Ali Sheir.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title العلاقة بين وعي المعلمين بالتعلم الاستقلالي وأدائهم التدريسي للغة الإنجليزية كلغة أجنبية في المرحلة الثانوية
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 139 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 117-130.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aims to investigate the relationship between teachers’ awareness of autonomous learning and their actual teaching performance in the secondary stage. The population included (100) EFL secondary teachers who were randomly chosen from fifteen government general secondary schools, (61%) located in rural areas and (39%) were in urban ones, in Sohag governorate of Egypt in the academic year 2022-2023. Two instruments, including the observation checklist for teachers' performance in autonomous learning and the teachers' awareness of autonomous learning questionnaire, were utilized and were statistically analyzed using the quantitative method through SPSS program. The findings showed that while teachers are generally aware of the approaches and requirements for promoting learner autonomy; they are not entirely knowledgeable about all of the criteria and procedures related to it. They are relatively optimistic about their students' capacity for independence, but they do not necessarily have complete faith in their ability to direct their own learning. The findings also indicated that teachers were theoretically positive towards learner autonomy but less optimistic concerning the feasibility of putting it into practice. Learners' over-reliance, the prevalence of exam-oriented policies, and teachers' negative attitudes towards teaching profession were identified to be the most significant barriers that made fostering learner autonomy more challenging. Regarding teachers’ performance, the results revealed that EFL teachers are, to a certain degree, aware of the significance of autonomous learning and usually implemented a variety of teaching techniques that demonstrated the five roles of manager, resource, facilitator, counselor, and model. Overall, this study provided evidence that there is a significant correlation between the performance of EFL teachers in teaching English and their understanding of autonomous learning.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تهدف الدراسة إلى معرفة العلاقة بين وعي المعلمين بالتعلم الاستقلالي وآدائهم التدريسي الفعلي في المرحلة الثانوية. شمل مجتمع الدراسة مائة (100) معلم ثانوي للغة الإنجليزية كلغة أجنبية تم اختيارهم عشوائيًا من خمس عشرة مدرسة ثانوية عامة حكومية، (61٪) في الريف و ( 39٪) في الحضر، في محافظة سوهاج بجمهورية مصر العربية في العام الدراسي 2022- 2023. وتم استخدام أداتين، هما بطاقة ملاحظة آداء المعلمين في التعلم الاستقلالي واستبيان وعي المعلمين بالتعلم الاستقلالي، وتم تحليلهما إحصائياً باستخدام المنهج الكمي من خلال برنامج SPSS. أظهرت النتائج أنه في حين أن المعلمين يدركون بشكل عام الأساليب والمتطلبات اللازمة لتعزيز استقلالية المتعلم، إلا إنهم ليسوا على دراية كاملة بجميع المعايير والإجراءات المتعلقة بها. وإنهم متفائلون نسبيا بشأن قدرة طلابهم على الاستقلال ، لكن ليس لديهم بالضرورة إيمان كامل بقدرتهم على توجيه تعلمهم. وأشارت النتائج أيضا إلى أن المعلمين كانوا إيجابيين من الناحية النظرية تجاه استقلالية المتعلم ولكنهم أقل تفاؤلا بشأن إمكانية وضعها موضع التنفيذ. وقد حددت الدراسة بعض العوامل مثل الاعتماد المفرط للمتعلمين ، وانتشار السياسات الموجهة نحو الامتحانات ، والاتجاهات السلبية للمعلمين تجاه مهنة التدريس لتكون أهم العوائق التي جعلت تعزيز استقلالية المتعلم أكثر صعوبة. وفيما يتعلق بأداء المعلمين، كشفت النتائج أن معلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية، إلى حد ما، يدركون أهمية التعلم الاستقلالي وعادة ما ينفذون مجموعة متنوعة من تقنيات التدريس التي أظهرت الأدوار الخمسة للمعلم: كمدير، ومورد، وميسر، ومستشار، ونموذج. وبشكل عام، قدمت هذه الدراسة دليلاً على وجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين أداء معلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في تدريس اللغة الإنجليزية وفهمهم للتعلم الاستقلالي.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element English Language
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element اللغة الأنجليزية
653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term autonomous learning
-- teaching performance
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Awatef Ali Sheir
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body Awatef Ali Sheir
Discussion body Abdel Rehim Saad El-Din Al-Hilaly
-- Laila Ismail Hashem
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Graduate Studies for Education
Department Department of Curriculum and Instruction
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
Reviser Names Eman Ghareb
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 18.10.2025 92194 Cai01.23.01.M.Sc.2024.As.R 01010110092194000 18.10.2025 18.10.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library