برنامج لتنمية مفهوم السلام وعلاقته بالسلوك العدوانى لدى طفل الروضة / (Record no. 23827)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 02568nam a2200349 a 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | EG-GiCUC |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20250223025930.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 090929s2009 ua f m 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | EG-GiCUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GiCUC |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
Holding library | ايداع |
097 ## - Thesis Degree | |
Thesis Level | ماجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | Cai01.26.03.M.Sc.2009.حس.ب |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | حسناء محمد محمد عبدالعال |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | برنامج لتنمية مفهوم السلام وعلاقته بالسلوك العدوانى لدى طفل الروضة / |
Statement of responsibility, etc. | حسناء محمد محمد عبدالعال ؛ اشراف سهير كامل احمد : ايمان نور الدين الشامى |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Aprogram for developing peace concept for kindergarten children and relation to aggressive behavior |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. | |
Place of publication, distribution, etc. | القاهرة : |
Name of publisher, distributor, etc. | حسناء محمد محمد عبدالعال : |
Date of publication, distribution, etc. | 2009 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 164ص ؛ |
Dimensions | 25سم |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - كلية رياض الاطفال - قسم العلوم النفسية |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | تتحدد مشكلة الدراسة فى امكانية تنمية مفهوم السلام لدى طفل الروضة من خلال برنامج انشطة محببة الية وانعكاس اكتساب مفهوم السلام على السلوك العدوانى لدى الاطفال العدوانيين وقد تم استخدام المنهج شبه التجريبى وتتكون عينه الدراسة من مجموعتين من مدرسة المستقبل الخاصة (عربى) المجموعة التجريبية 30 طفل وطفلة من المستوى الثانى بالروضة KG2مقسمة الى 167ذكور 13 اناث منه 18عدوانيين (ذكور واناث) والمجموعة الضابطة : 30 طفل وطفلة من المستوى الثانى بالروضة KG2مقسمة الى 19ذكور 13اناث منهم 18عدوانيين (ذكور واناث) طبق عليهم مقياس الذكاء للاطفال (اعداد اجلال سرى1988 ) للتجانس بين العينتين والمقياس المصور للسلام |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Additional physical form available note | صدر ايضا كقرص مدمج |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | تقبل الاخر |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | تقبل الذات |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | مفهوم السلام |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | ايمان نور الدين الشامى : |
Relator term | |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | سهير كامل احمد : |
Relator term | |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
Uniform Resource Identifier | <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a> |
902 ## - LOCAL DATA ELEMENT B, LDB (RLIN) | |
No. of Items | 1 |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Nazla |
Reviser | Revisor |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Soheir |
Reviser | Cataloger |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type | Copy number |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.26.03.M.Sc.2009.حس.ب | 01010100014167000 | 22.09.2023 | Thesis | ||
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم | 11.02.2024 | Cai01.26.03.M.Sc.2009.حس.ب | 01020100014167000 | 22.09.2023 | CD - Rom | 14167.CD |